Frans spoorwegbedrijf grootste online verkoper Frankrijk | RetailDetail

Frans spoorwegbedrijf grootste online verkoper Frankrijk

Frans spoorwegbedrijf grootste online verkoper Frankrijk

Volgens het Franse E-commerce Magazine is voyages-sncf.com de grootste online verkoper van Frankrijk. De website van de Franse spoorwegen brengt meer geld binnen dan Vente-Privée en Cdiscount.com.

Dubbel zo groot als achtervolgers

Het magazine rangschikte de online verkopers in Frankrijk volgens omzet en kwam tot de conclusie dat de SNCF op zijn website de grootste omzet boekt. De spoorwegen haalden in 2013 een omzet van 3,4 miljard euro, een stijging van 3 procent ten opzichte van een jaar eerder. Nummer twee Vente-Privée moest het doen met 1,6 miljard euro, al steeg de omzet daar wel met bijna een kwart. Op nummer drie staat Cdiscount.com met 1,4 miljard euro (+10%).

 

Onlangs maakte ook Internet Retailer een top 500 van de grootste online retailers in Europa. Daar verscheen niet verrassend Amazon op de koppositie, op de hielen gezeten door de Duitse Otto Group en het Britse Tesco.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top