Fun en Fundoo smelten samen in joint venture

Fun en Fundoo smelten samen in joint venture

De keten van speelgoedwinkels Fun en online vrijetijdsretailer Fundoo slaan de handen in elkaar en gaan zich voortaan samen profileren als multichannelconcept. Daartoe wordt een nieuwe groep opgericht, die de fysieke winkels van Fun enerzijds en de webshops van Fundoo anderzijds samensmelt tot één geheel.

Samen één multichannelconcept

Met een dertigtal winkels gespecialiseerd in vrijetijdsbesteding voor kinderen en volwassenen is Fun één van de grootste spelers in de Belgische vrijetijdsmarkt, terwijl Fundoo zich met 25 webshops daarentegen vooral profileert als onlinespecialist in vrijetijdsplezier, die daarnaast ook fysieke beleving biedt in zijn conceptwinkel in Nevele.

 

Beide partijen hebben evenwel toenadering tot elkaar gezocht, aldus de ketens. Zo wilde Fun zijn webshop naar een hoger niveau tillen, terwijl Fundoo vooral zijn offline bereik wenste te vergroten.

 

Die toenadering resulteert nu in een joint venture, waarbij een nieuwe groep wordt opgericht met Jean Paul Descheemaeker (topman van Fun) als CEO. De oprichters van Fundoo, Sven en Joeri De Waele, treden in het kapitaal van de nieuwe groep en worden zowel lid van de raad van bestuur als van het management.

 

Met ondersteuning van Mitiska

De nieuwe onderneming krijgt eveneens financiële ondersteuning van investeringsgroep Mitiska, die een niet nader vernoemd bedrag ter beschikking stelt, bovenop de 4 miljoen euro die het eerder dit jaar investeerde in Fun.

 

Doel van het nieuwe concept is 100% multichannelshopping te bieden, zegt Joeri De Waele: “Het is onze ambitie om de groep te doen uitgroeien tot een krachtige speler, die door innovatie en focus op de klant met iedereen op de Belgische vrijetijdsmarkt kan wedijveren."

 

"Daarbij staat de volledige integratie van clicks en bricks centraal, om zo een unieke winkelervaring te creëren. We zijn ervan overtuigd dat we op die manier gewapend zijn tegen een toekomstige intrede van Amazon in België", hoopt hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top