Fundoo komt met "experience store" in april 2013 | RetailDetail

Fundoo komt met "experience store" in april 2013

Fundoo komt met "experience store" in april 2013
Fundoo, het overkoepelende merk boven webshops als Zwembadstore.be, Trampolineplanet.be en Barbecueplanet.be, opent in april volgend jaar een fysieke conceptstore waar de klanten de producten kunnen bekijken en uitproberen alvorens ze te bestellen.

Meer dan een klassieke showroom

"Omdat e-commerce in België nu pas de kinderschoenen ontgroeit, is het voor het vertrouwen van de klanten nog altijd belangrijk om naast een onlineshop ook een soort offline winkelpunt te hebben", zegt managing partner Joeri De Waele. "Daarom hebben we gekozen voor een state-of-the-art experience center waar klanten de producten echt zelf kunnen aanraken en testen, en waar ze kunnen rekenen op de expertise van onze verkopers."

 

Hoe het nieuwe "Fundoo Village" er concreet zal uitzien, is nog een geheim. Maar "we willen zoveel mogelijk werken met beeldschermen en een virtual shopping zone ontwikkelen, een muur waar je je producten kan scannen en zo meteen kan aankopen of reserveren. Kortom, we willen meer zijn dan een klassieke showroom." Daarnaast komt er ook een pick-up-point voor producten die online gereserveerd zijn of die bezoekers meteen kunnen meenemen.

 

Fundoo liet het concept uitwerken door Retail Office, dat eerder al tekende voor onder meer AS Adventure, Veritas en AVA. Het "Fundoo Village" komt in het Oost-Vlaamse Nevele-Vosselare. De opening is gepland voor het laatste weekend van maart volgend jaar.

 

Benelux e-tailer

Fundoo is in 2009 gegroeid uit "Doe het zelf mét De Waele", een doe-het-zelfzaak in de Gentse regio die al meer dan 25 jaar bestaat. Zoon Sven De Waele was echter gebeten door e-commerce en startte dat jaar zijn eerste webshop voor zwembaden. Om de stille wintermaanden te overbruggen, ging hij op zoek naar andere producten en zo volgden al gauw webshops voor brandhout, strooizout en zo meer.

 

In 2012 stapte ook broer Joeri in het bedrijf. Samen stampten de De Waele-broers de webshops Saunastore.be, Jacuzzistore.be en Vuurwerkstore.be uit de grond. Onder de overkoepelende merknaam Fundoo baten ze momenteel alles samen negen webshops uit in ons land.

 

Sinds dit jaar is Fundoo ook actief in Nederland, met zwembadplanet.nl als eerste wapenfeit. "De Nederlandse shop doet nu al een kwart van de omzet van de Belgische", vertelde Joeri aan onze collega's van Twinkle magazine. In 2015 wil Fundoo zo'n 30 webshops operationeel hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top