Fundoo komt met "experience store" in april 2013 | RetailDetail

Fundoo komt met "experience store" in april 2013

Fundoo komt met "experience store" in april 2013
Fundoo, het overkoepelende merk boven webshops als Zwembadstore.be, Trampolineplanet.be en Barbecueplanet.be, opent in april volgend jaar een fysieke conceptstore waar de klanten de producten kunnen bekijken en uitproberen alvorens ze te bestellen.

Meer dan een klassieke showroom

"Omdat e-commerce in België nu pas de kinderschoenen ontgroeit, is het voor het vertrouwen van de klanten nog altijd belangrijk om naast een onlineshop ook een soort offline winkelpunt te hebben", zegt managing partner Joeri De Waele. "Daarom hebben we gekozen voor een state-of-the-art experience center waar klanten de producten echt zelf kunnen aanraken en testen, en waar ze kunnen rekenen op de expertise van onze verkopers."

 

Hoe het nieuwe "Fundoo Village" er concreet zal uitzien, is nog een geheim. Maar "we willen zoveel mogelijk werken met beeldschermen en een virtual shopping zone ontwikkelen, een muur waar je je producten kan scannen en zo meteen kan aankopen of reserveren. Kortom, we willen meer zijn dan een klassieke showroom." Daarnaast komt er ook een pick-up-point voor producten die online gereserveerd zijn of die bezoekers meteen kunnen meenemen.

 

Fundoo liet het concept uitwerken door Retail Office, dat eerder al tekende voor onder meer AS Adventure, Veritas en AVA. Het "Fundoo Village" komt in het Oost-Vlaamse Nevele-Vosselare. De opening is gepland voor het laatste weekend van maart volgend jaar.

 

Benelux e-tailer

Fundoo is in 2009 gegroeid uit "Doe het zelf mét De Waele", een doe-het-zelfzaak in de Gentse regio die al meer dan 25 jaar bestaat. Zoon Sven De Waele was echter gebeten door e-commerce en startte dat jaar zijn eerste webshop voor zwembaden. Om de stille wintermaanden te overbruggen, ging hij op zoek naar andere producten en zo volgden al gauw webshops voor brandhout, strooizout en zo meer.

 

In 2012 stapte ook broer Joeri in het bedrijf. Samen stampten de De Waele-broers de webshops Saunastore.be, Jacuzzistore.be en Vuurwerkstore.be uit de grond. Onder de overkoepelende merknaam Fundoo baten ze momenteel alles samen negen webshops uit in ons land.

 

Sinds dit jaar is Fundoo ook actief in Nederland, met zwembadplanet.nl als eerste wapenfeit. "De Nederlandse shop doet nu al een kwart van de omzet van de Belgische", vertelde Joeri aan onze collega's van Twinkle magazine. In 2015 wil Fundoo zo'n 30 webshops operationeel hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.