Game Mania start met click & collect

Game Mania start met click & collect

Gamespeciaalzaak Game Mania gaat vanaf oktober aan de slag met click & collect: klanten kunnen vanaf dan online bestellingen plaatsen en die later in de winkel komen ophalen. In de toekomst wil de keten een volledige webwinkel.

Breder assortiment

De consument kan online zijn bestelling doen zowel voor het nieuwe als tweedehands assortiment, en deze in een winkel naar keuze ophalen. "Daarnaast gaan we via onze website een breder assortiment voeren, een assortiment dat niet per se in de winkel hoeft te staan", zegt conceptmanager Tom Henderikx aan Entertainment Business.

 

Zo kan Game Mania dure of grote items toch aan al zijn klanten aanbieden, zonder ze daarom steeds in elke winkel op voorraad te hebben. "Denk aan merchandise, maar bijvoorbeeld ook aan stuurwielen van 500 euro. Het is onmogelijk om deze spullen in alle winkels neer te zetten, maar het is als speciaalzaak relevant om deze aan te bieden.", zegt marketingmanager Sofie Peeters.

 

België en Nederland

De nieuwe service moet een eerste opstap zijn naar een eigen webwinkel, waar klanten producten kunnen bestellen en thuis laten leveren. Voorwaarde voor Game Mania is wel dat het een extra is voor de verkoop en dat het geen negatief effect heeft op de verkoop in de winkels.

 

Game Mania heeft 35 vestigingen in België en 49 winkels in Nederland. De nieuwe dienst zal voor de winkels in beide landen beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top