Gap en Zalando starten samenwerking | RetailDetail

Gap en Zalando starten samenwerking

Gap en Zalando starten samenwerking

Gap en Zalando gaan samenwerken om de producten van het Amerikaanse kledingmerk in Europa te verkopen. Gap krijgt een volledig eigen afdeling op de website van de Duitse online kledingwinkel.

Uitbreiding

De winkel van Gap op Zalando zal in de zomer van 2015 zijn virtuele deuren openen en zal verschillende collecties verkopen, waaronder Gap Women, Gap Men, Gap Kids en Baby Gap. Het is de eerste keer dat Gap met een andere partij op deze manier samenwerkt in Europa.

 

"Deze samenwerking vertegenwoordigt Gaps eerste poging om multibrand te retailen in Europa," zegt vicepresident Stafan Laban in een verklaring. "Zalando is de meest bezochte e-commercemodesite van Europa, met meer dan 100 miljoen bezoeken per maand. Deze samenwerking is een strategische stap waarmee wij ons merk in deze markten kunnen blijven uitbreiden."

 

Gap opende in 1987 zijn eerste Europese winkel in Londen en heeft ondertussen 190 eigen winkels en 33 franchisevestingen in Europa.

 

Dalende omzet

Gap hoopt ongetwijfeld om via Zalando zijn omzet de hoogte in te jagen, want in het derde kwartaal moest de groep een omzetdaling toestaan en daardoor ook de jaarprognose naar beneden bijstellen. Analisten hadden een omzet van 4,04 miljard dollar (3,25 miljard euro) verwacht, maar Gap kwam uit op 3,97 miljard dollar (3,2 miljard euro), een lichte daling in plaats van een stijging ten opzichte van de 3,98 miljard dollar (3,21 miljard euro) van vorig jaar.

 

De nettowinst van de groep, die naast Gap ook uit Banana Republic en Old Navy bestaat, groeide wel met 11 procent naar 351 miljoen dollar (283 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top