Gap en Zalando starten samenwerking

Gap en Zalando starten samenwerking

Gap en Zalando gaan samenwerken om de producten van het Amerikaanse kledingmerk in Europa te verkopen. Gap krijgt een volledig eigen afdeling op de website van de Duitse online kledingwinkel.

Uitbreiding

De winkel van Gap op Zalando zal in de zomer van 2015 zijn virtuele deuren openen en zal verschillende collecties verkopen, waaronder Gap Women, Gap Men, Gap Kids en Baby Gap. Het is de eerste keer dat Gap met een andere partij op deze manier samenwerkt in Europa.

 

"Deze samenwerking vertegenwoordigt Gaps eerste poging om multibrand te retailen in Europa," zegt vicepresident Stafan Laban in een verklaring. "Zalando is de meest bezochte e-commercemodesite van Europa, met meer dan 100 miljoen bezoeken per maand. Deze samenwerking is een strategische stap waarmee wij ons merk in deze markten kunnen blijven uitbreiden."

 

Gap opende in 1987 zijn eerste Europese winkel in Londen en heeft ondertussen 190 eigen winkels en 33 franchisevestingen in Europa.

 

Dalende omzet

Gap hoopt ongetwijfeld om via Zalando zijn omzet de hoogte in te jagen, want in het derde kwartaal moest de groep een omzetdaling toestaan en daardoor ook de jaarprognose naar beneden bijstellen. Analisten hadden een omzet van 4,04 miljard dollar (3,25 miljard euro) verwacht, maar Gap kwam uit op 3,97 miljard dollar (3,2 miljard euro), een lichte daling in plaats van een stijging ten opzichte van de 3,98 miljard dollar (3,21 miljard euro) van vorig jaar.

 

De nettowinst van de groep, die naast Gap ook uit Banana Republic en Old Navy bestaat, groeide wel met 11 procent naar 351 miljoen dollar (283 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top