Gap en Zalando starten samenwerking

Gap en Zalando starten samenwerking

Gap en Zalando gaan samenwerken om de producten van het Amerikaanse kledingmerk in Europa te verkopen. Gap krijgt een volledig eigen afdeling op de website van de Duitse online kledingwinkel.

Uitbreiding

De winkel van Gap op Zalando zal in de zomer van 2015 zijn virtuele deuren openen en zal verschillende collecties verkopen, waaronder Gap Women, Gap Men, Gap Kids en Baby Gap. Het is de eerste keer dat Gap met een andere partij op deze manier samenwerkt in Europa.

 

"Deze samenwerking vertegenwoordigt Gaps eerste poging om multibrand te retailen in Europa," zegt vicepresident Stafan Laban in een verklaring. "Zalando is de meest bezochte e-commercemodesite van Europa, met meer dan 100 miljoen bezoeken per maand. Deze samenwerking is een strategische stap waarmee wij ons merk in deze markten kunnen blijven uitbreiden."

 

Gap opende in 1987 zijn eerste Europese winkel in Londen en heeft ondertussen 190 eigen winkels en 33 franchisevestingen in Europa.

 

Dalende omzet

Gap hoopt ongetwijfeld om via Zalando zijn omzet de hoogte in te jagen, want in het derde kwartaal moest de groep een omzetdaling toestaan en daardoor ook de jaarprognose naar beneden bijstellen. Analisten hadden een omzet van 4,04 miljard dollar (3,25 miljard euro) verwacht, maar Gap kwam uit op 3,97 miljard dollar (3,2 miljard euro), een lichte daling in plaats van een stijging ten opzichte van de 3,98 miljard dollar (3,21 miljard euro) van vorig jaar.

 

De nettowinst van de groep, die naast Gap ook uit Banana Republic en Old Navy bestaat, groeide wel met 11 procent naar 351 miljoen dollar (283 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top