"Gelekte" kortingcode zorgt voor stormloop op Ralph Lauren | RetailDetail

"Gelekte" kortingcode zorgt voor stormloop op Ralph Lauren

"Gelekte" kortingcode zorgt voor stormloop op Ralph Lauren

Luxemerk Ralph Lauren heeft op zijn Amerikaanse webshop ongewild een flinke korting van 65% moeten toestaan aan duizenden kooplustigen, nadat een promocode die eigenlijk alleen voor eigen medewerkers bedoeld was, viraal ging.

Geen marketingstunt

Toen ene Dallas Penn zondag een promocode van liefst 65% korting op de kop tikte en die via Twitter en Instagram deelde, ontstond een ware stormloop naar de webshop van Ralph Lauren; zeker toen de code ook nog eens opdook op populaire kortingsites als Slickdeals.net.

 

Hoewel velen dachten aan een marketingstunt, wordt dat bij het bedrijf ontkend: "Gisteravond werd een speciale kortingcode voor personeelsleden online gedeeld zonder de toestemming van het bedrijf. De code is sindsdien gedeactiveerd." Blijkbaar zou een werkneemster de code aan een vriend hebben doorgegeven, die ze op zijn beurt naar een andere vriend zou hebben gemaild, enzovoort.

 

Volgens Amerikaanse media zou Ralph Lauren het gros van de bestellingen gehonoreerd hebben , mét de 65% korting dus. Zolang het bedrag enigszins binnen de perken bleef tenminste, want blijkbaar zou de webshop de aankoop van draagtassen boven de 1.000 dollar of van een kandelaar van 5.700 dollar toch hebben geannuleerd.

 

Al kon dat de pret van de fans niet drukken: die postten intussen al honderden foto's van hun aankopen op de sociale media.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.