"Gelekte" kortingcode zorgt voor stormloop op Ralph Lauren

"Gelekte" kortingcode zorgt voor stormloop op Ralph Lauren

Luxemerk Ralph Lauren heeft op zijn Amerikaanse webshop ongewild een flinke korting van 65% moeten toestaan aan duizenden kooplustigen, nadat een promocode die eigenlijk alleen voor eigen medewerkers bedoeld was, viraal ging.

Geen marketingstunt

Toen ene Dallas Penn zondag een promocode van liefst 65% korting op de kop tikte en die via Twitter en Instagram deelde, ontstond een ware stormloop naar de webshop van Ralph Lauren; zeker toen de code ook nog eens opdook op populaire kortingsites als Slickdeals.net.

 

Hoewel velen dachten aan een marketingstunt, wordt dat bij het bedrijf ontkend: "Gisteravond werd een speciale kortingcode voor personeelsleden online gedeeld zonder de toestemming van het bedrijf. De code is sindsdien gedeactiveerd." Blijkbaar zou een werkneemster de code aan een vriend hebben doorgegeven, die ze op zijn beurt naar een andere vriend zou hebben gemaild, enzovoort.

 

Volgens Amerikaanse media zou Ralph Lauren het gros van de bestellingen gehonoreerd hebben , mét de 65% korting dus. Zolang het bedrag enigszins binnen de perken bleef tenminste, want blijkbaar zou de webshop de aankoop van draagtassen boven de 1.000 dollar of van een kandelaar van 5.700 dollar toch hebben geannuleerd.

 

Al kon dat de pret van de fans niet drukken: die postten intussen al honderden foto's van hun aankopen op de sociale media.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top