"Gelekte" kortingcode zorgt voor stormloop op Ralph Lauren

"Gelekte" kortingcode zorgt voor stormloop op Ralph Lauren

Luxemerk Ralph Lauren heeft op zijn Amerikaanse webshop ongewild een flinke korting van 65% moeten toestaan aan duizenden kooplustigen, nadat een promocode die eigenlijk alleen voor eigen medewerkers bedoeld was, viraal ging.

Geen marketingstunt

Toen ene Dallas Penn zondag een promocode van liefst 65% korting op de kop tikte en die via Twitter en Instagram deelde, ontstond een ware stormloop naar de webshop van Ralph Lauren; zeker toen de code ook nog eens opdook op populaire kortingsites als Slickdeals.net.

 

Hoewel velen dachten aan een marketingstunt, wordt dat bij het bedrijf ontkend: "Gisteravond werd een speciale kortingcode voor personeelsleden online gedeeld zonder de toestemming van het bedrijf. De code is sindsdien gedeactiveerd." Blijkbaar zou een werkneemster de code aan een vriend hebben doorgegeven, die ze op zijn beurt naar een andere vriend zou hebben gemaild, enzovoort.

 

Volgens Amerikaanse media zou Ralph Lauren het gros van de bestellingen gehonoreerd hebben , mét de 65% korting dus. Zolang het bedrag enigszins binnen de perken bleef tenminste, want blijkbaar zou de webshop de aankoop van draagtassen boven de 1.000 dollar of van een kandelaar van 5.700 dollar toch hebben geannuleerd.

 

Al kon dat de pret van de fans niet drukken: die postten intussen al honderden foto's van hun aankopen op de sociale media.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top