GLS Belgium gaat concurrentie aan met Kiala

GLS Belgium gaat concurrentie aan met Kiala

GLS, voluit General Logistics Systems, gaat vanaf 1 april in ons land van start met een ShopDelivery-service op de B2C-markt. Daartoe maakt het gebruik van zijn netwerk van 160 ParcelShops in kopieercentra, kiosken, boekhandels of benzinestations die voortaan ook als afhaalpunt worden ingeschakeld. Tegen eind dit jaar wil de groep trouwens de kaap van de 200 afhaalpunten ronden.

Voortaan ook afhalen

Met de ShopDelivery-service kan de bestemmeling voortaan zijn pakje laten afleveren in een ParcelShops van zijn keuze in België. Daar kan hij het tijdens de openingsuren gaan ophalen, naar het voorbeeld van het onlangs door UPS overgenomen Kiala. "Voor deze service houden wij zowel rekening met de toenemende mobiliteit van de maatschappij als met de stijging van de verkoop van goederen online", vertelt Luc De Schrijver, general manager België en Luxemburg bij GLS.

 

Tot nu toe konden de klanten van GLS, zowel zelfstandigen als particulieren, het netwerk van ParcelShops enkel gebruiken om pakketten te versturen. Die worden dan via het GLS-netwerk geleverd in heel Europa. Vanaf 1 april kunnen businessklanten van GLS kiezen of ze hun colli versturen naar het adres van de klant zelf of naar een ParcelShop naar keuze van de eindklant. Als de chauffeur het pakketje heeft afgeleverd in de winkel, krijgt die eindklant automatisch via sms of e-mail een bevestiging dat zijn bestelling klaar ligt in die ParcelShop. 

 

"Deze dienst is niet alleen interessant voor particulieren, maar zeker ook voor ondernemingen die met mobiele teams werken. Zij besparen tijd en geld omdat hun technici onderdelen kunnen laten leveren in een GLS ParcelShop in de omgeving van hun activiteit", aldus nog GLS Belgium.

 

363 miljoen pakketten

Het Amsterdamse GLS, eigendom van het Britse Royal Mail, levert logistieke diensten voor 220.000 klanten in 42 Europese landen en beschikt over 38 centrale overslaglocaties en 642 depots. In het boekjaar 2010/2011 transporteerde de groep alles samen 363 miljoen pakketten, goed voor een omzet van 1,75 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top