GLS Belgium gaat concurrentie aan met Kiala

GLS Belgium gaat concurrentie aan met Kiala

GLS, voluit General Logistics Systems, gaat vanaf 1 april in ons land van start met een ShopDelivery-service op de B2C-markt. Daartoe maakt het gebruik van zijn netwerk van 160 ParcelShops in kopieercentra, kiosken, boekhandels of benzinestations die voortaan ook als afhaalpunt worden ingeschakeld. Tegen eind dit jaar wil de groep trouwens de kaap van de 200 afhaalpunten ronden.

Voortaan ook afhalen

Met de ShopDelivery-service kan de bestemmeling voortaan zijn pakje laten afleveren in een ParcelShops van zijn keuze in België. Daar kan hij het tijdens de openingsuren gaan ophalen, naar het voorbeeld van het onlangs door UPS overgenomen Kiala. "Voor deze service houden wij zowel rekening met de toenemende mobiliteit van de maatschappij als met de stijging van de verkoop van goederen online", vertelt Luc De Schrijver, general manager België en Luxemburg bij GLS.

 

Tot nu toe konden de klanten van GLS, zowel zelfstandigen als particulieren, het netwerk van ParcelShops enkel gebruiken om pakketten te versturen. Die worden dan via het GLS-netwerk geleverd in heel Europa. Vanaf 1 april kunnen businessklanten van GLS kiezen of ze hun colli versturen naar het adres van de klant zelf of naar een ParcelShop naar keuze van de eindklant. Als de chauffeur het pakketje heeft afgeleverd in de winkel, krijgt die eindklant automatisch via sms of e-mail een bevestiging dat zijn bestelling klaar ligt in die ParcelShop. 

 

"Deze dienst is niet alleen interessant voor particulieren, maar zeker ook voor ondernemingen die met mobiele teams werken. Zij besparen tijd en geld omdat hun technici onderdelen kunnen laten leveren in een GLS ParcelShop in de omgeving van hun activiteit", aldus nog GLS Belgium.

 

363 miljoen pakketten

Het Amsterdamse GLS, eigendom van het Britse Royal Mail, levert logistieke diensten voor 220.000 klanten in 42 Europese landen en beschikt over 38 centrale overslaglocaties en 642 depots. In het boekjaar 2010/2011 transporteerde de groep alles samen 363 miljoen pakketten, goed voor een omzet van 1,75 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top