GLS Belgium gaat concurrentie aan met Kiala

GLS Belgium gaat concurrentie aan met Kiala

GLS, voluit General Logistics Systems, gaat vanaf 1 april in ons land van start met een ShopDelivery-service op de B2C-markt. Daartoe maakt het gebruik van zijn netwerk van 160 ParcelShops in kopieercentra, kiosken, boekhandels of benzinestations die voortaan ook als afhaalpunt worden ingeschakeld. Tegen eind dit jaar wil de groep trouwens de kaap van de 200 afhaalpunten ronden.

Voortaan ook afhalen

Met de ShopDelivery-service kan de bestemmeling voortaan zijn pakje laten afleveren in een ParcelShops van zijn keuze in België. Daar kan hij het tijdens de openingsuren gaan ophalen, naar het voorbeeld van het onlangs door UPS overgenomen Kiala. "Voor deze service houden wij zowel rekening met de toenemende mobiliteit van de maatschappij als met de stijging van de verkoop van goederen online", vertelt Luc De Schrijver, general manager België en Luxemburg bij GLS.

 

Tot nu toe konden de klanten van GLS, zowel zelfstandigen als particulieren, het netwerk van ParcelShops enkel gebruiken om pakketten te versturen. Die worden dan via het GLS-netwerk geleverd in heel Europa. Vanaf 1 april kunnen businessklanten van GLS kiezen of ze hun colli versturen naar het adres van de klant zelf of naar een ParcelShop naar keuze van de eindklant. Als de chauffeur het pakketje heeft afgeleverd in de winkel, krijgt die eindklant automatisch via sms of e-mail een bevestiging dat zijn bestelling klaar ligt in die ParcelShop. 

 

"Deze dienst is niet alleen interessant voor particulieren, maar zeker ook voor ondernemingen die met mobiele teams werken. Zij besparen tijd en geld omdat hun technici onderdelen kunnen laten leveren in een GLS ParcelShop in de omgeving van hun activiteit", aldus nog GLS Belgium.

 

363 miljoen pakketten

Het Amsterdamse GLS, eigendom van het Britse Royal Mail, levert logistieke diensten voor 220.000 klanten in 42 Europese landen en beschikt over 38 centrale overslaglocaties en 642 depots. In het boekjaar 2010/2011 transporteerde de groep alles samen 363 miljoen pakketten, goed voor een omzet van 1,75 miljard euro.

Tags: