Goedkopere abonnementen stimuleren smartphoneverkoop | RetailDetail

Goedkopere abonnementen stimuleren smartphoneverkoop

Goedkopere abonnementen stimuleren smartphoneverkoop

In 2012 had meer dan een kwart van de Belgen een smartphone, een stijging van 7% tegenover 2011. Dat mag dan nog altijd een eindje onder het Europese gemiddelde zijn, de inhaalbeweging lijkt alvast ingezet.

Onder Europees gemiddelde

Dat de smartphone doorbreekt, zal weinigen verbazen. Volgens een onderzoek van InSites Consulting (in opdracht van Interactive Advertising Bureau Belgium) heeft 28% van de Belgen vandaag een smartphone. Dat is een pak minder dan het Europese gemiddelde, dat rond de 48% schommelt.

 

Ook qua mobiel surfen lopen we nog flink achter: uit de studie blijkt dat meer dan de helft van de Europese smartphonegebruikers (59%) dagelijks via zijn of haar smartphone op het net surft; bij de Belgen is dat maar 45%.

 

Inhaalbeweging ingezet

Gevraagd naar de redenen waarom ze (nog) geen smartphone hebben gekocht, antwoordt iets meer dan de helft (55%) dat ze er gewoonweg geen willen of dat hun huidige telefoon nog perfect werkt.

 

Ook vindt één op de vijf een data-abonnement nog altijd te duur. "Ondanks de inspanningen van vele operatoren om de kostprijs van mobiel internet in België te verlagen, blijft deze nog steeds relatief hoog in vergelijking met onze buurlanden", zegt Patrick Marck, general manager van IAB Belgium.

 

Nu er stilaan wat beweging komt in de tarieven en aangezien elke gsm vroeg of laat aan vervanging toe is, verwacht de IAB-topman dat "de Belgen een sterke inhaalbeweging zullen maken wat betreft smartphonebezit. Online adverteerders mogen dit dan ook niet aan zich laten voorbijgaan", zegt hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.