Google aast op mobiele betaaldienst Softcard

Google aast op mobiele betaaldienst Softcard

Technologiereus Google is zinnens om smartphonebetaaldienst Softcard over te nemen. Die concurrent van ApplePay werd ontwikkeld door de Amerikaanse telecombedrijven AT&T, Verizon en T-Mobile.

Nog kapers op de kust

Volgens de Wall Street Journal zou Google minstens 50 miljoen dollar veil hebben voor Softcard. Al is de buit nog niet binnen: PayPal, dat dit jaar wordt afgesplitst van eBay, en zelfs Microsoft zouden eveneens interesse hebben. Wel zou Google in pole position liggen.

 

Dat Google Softcard wil kopen, lijkt vreemd: het bedrijf heeft met Google Wallet namelijk al een soortgelijke dienst. Helaas voor de technologiereus komt Google Wallet maar niet van de grond, terwijl Softcard - dankzij zijn bevoorrechte band met de telco's - meer potentieel zou bieden in de strijd tegen Apple Pay. Wel wijzen analisten er meteen op dat de resultaten van Softcard vooralsnog tegenvallen en dat het bedrijf begin januari nog een zestigtal mensen de laan moest uitsturen.

 

Digitale portefeuille via NFC

Softcard geeft de gebruiker de mogelijkheid om bankkaarten toe te voegen aan een soort van digitale portefeuille op zijn smartphone, om dan via NFC-communicatie (Near Field Communication of contactloze communicatie) aan de kassa te betalen. De Softcard-app is momenteel beschikbaar voor smartphones die draaien op het Android-systeem van Google en op Windows Phone van Microsoft.

 

Pittig detail: Softcard heette oorspronkelijk Isis, maar veranderde van naam door de gelijkenis met de terreurmilitie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top