Google, bol.com en MasterCard op de E-shop Expo in Brussel | RetailDetail

Google, bol.com en MasterCard op de E-shop Expo in Brussel

Google, bol.com en MasterCard op de E-shop Expo in Brussel

De Belgische e-commerce branche blijft groeien, zowel in omzet, transacties als in aantal en diversiteit van webwinkels. Hoewel de groei wordt gestuwd door trends als mobile en social commerce, ligt de uiteindelijke reden voor de groei in het toenemend vertrouwen van de consument in online winkelen en de veiligheid van online transacties. Het is de taak aan de webwinkelier en multichannel retailer om dit vertrouwen ook waar te maken.

 

Met meer dan 50 toeleveranciers van e-business oplossingen en een uitgebreid congresprogramma biedt de E-shop Expo een overzicht van producten en diensten om het online kanaal te optimaliseren.

 

Op 30 en 31 maart 2011 vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in de Tour & Taxis te Brussel. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot het grootste e-commerce event van België en is een must voor professionals in de branche.

Het uitgebreide programma biedt de keuze uit een dertigtal lezingen en cases (o.a. Google, MasterCard, bol.com, Alcatel-Lucent) over onderwerpen als webshop software, betaaloplossingen, social media, fulfilment, online marketing en veiligheid & recht. Het volledige programma vind je op www.eshopexpo.eu maar hier alvast een kleine greep uit het programma:

 

• 'De ervaring van bol.com naar aanleiding van een half jaar actief webwinkelen in België’
• ‘Waarom mobile marketing de toekomst is’
• De do’s en don’ts van e-fulfilment
• ‘E-sales conversie optimalisatie door gesegmenteerde communicatie aanpak’
• ‘De juridische aspecten van e-commerce’

 

Een bezoek aan de E-shop Expo is, na voorregistratie, gratis. Je kunt je eenvoudig registreren op www.eshopexpo.eu

De E-shop Expo vindt overigens tegelijkertijd plaats met de beurs Entreprendre/Ondernemen. Met bijna 10.000 bezoekers de grootste Belgische vakbeurs voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Als bezoeker van de E-shop Expo kunt u gratis een bezoekje brengen aan deze beurs.
 

De Belgische e-commerce branche blijft groeien, zowel in omzet, transacties als in aantal en diversiteit van webwinkels. Hoewel de groei wordt gestuwd door trends als mobile en social commerce, ligt de uiteindelijke reden voor de groei in het toenemend vertrouwen van de consument in online winkelen en de veiligheid van online transacties. Het is de taak aan de webwinkelier en multichannel retailer om dit vertrouwen ook waar te maken.

 

Met meer dan 50 toeleveranciers van e-business oplossingen en een uitgebreid congresprogramma biedt de E-shop Expo een overzicht van producten en diensten om het online kanaal te optimaliseren.

 

Op 30 en 31 maart 2011 vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in de Tour & Taxis te Brussel. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot het grootste e-commerce event van België en is een must voor professionals in de branche.

Het uitgebreide programma biedt de keuze uit een dertigtal lezingen en cases (o.a. Google, MasterCard, bol.com, Alcatel-Lucent) over onderwerpen als webshop software, betaaloplossingen, social media, fulfilment, online marketing en veiligheid & recht. Het volledige programma vind je op www.eshopexpo.eu maar hier alvast een kleine greep uit het programma:

 

• 'De ervaring van bol.com naar aanleiding van een half jaar actief webwinkelen in België’
• ‘Waarom mobile marketing de toekomst is’
• De do’s en don’ts van e-fulfilment
• ‘E-sales conversie optimalisatie door gesegmenteerde communicatie aanpak’
• ‘De juridische aspecten van e-commerce’

 

Een bezoek aan de E-shop Expo is, na voorregistratie, gratis. Je kunt je eenvoudig registreren op www.eshopexpo.eu

De E-shop Expo vindt overigens tegelijkertijd plaats met de beurs Entreprendre/Ondernemen. Met bijna 10.000 bezoekers de grootste Belgische vakbeurs voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Als bezoeker van de E-shop Expo kunt u gratis een bezoekje brengen aan deze beurs.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.