Google+ in een nieuw jasje om zich te onderscheiden van Facebook

 Google+ in een nieuw jasje om zich te onderscheiden van Facebook

Google+ is nog maar net bezig om de sociale netwerkmarkt te veroveren, of ze kondigt al een totaal nieuwe layout aan. Ook worden enkele veel gevraagde functionaliteiten toegevoegd.

Handige linkerkant

De ‘navigation ribbon’ is een van de belangrijkste wijzigingen. Die nieuwe tool geeft toegang tot alle Google+-onderdelen en kan volledig worden gepersonaliseerd. Zo zou Google+ het centrale uitgangspunt moeten worden voor alle Google-gebruikers, vanwaaruit ze naar alle andere diensten kunnen navigeren. Bovendien kunnen veel gebruikte functies (zoals foto's toevoegen) nu met één druk op de knop gebeuren, terwijl gebruikers minder gebruikte functies makkelijk kunnen verbergen.


Ook visueel gaat Google+ er een stuk op vooruit. Zo worden foto’s en video’s vanaf nu groter weergegeven en worden de updates weergegeven via ‘conversation cards’. Die maken de stroom van updates en discussies overzichtelijker, zodat gebruikers makkelijker kunnen zien waar ze een opmerking willen plaatsen.

 

Let’s Hangout!

Een leuke tool op Google+, Hangout, krijgt vanaf nu een eigen pagina, waar je kan bijpraten met je vrienden of een zakelijk gesprek kan voeren met teamleden die niet in de buurt zitten. Op de Hangoutpagina kan je makkelijk zien welke Hangouts actief zijn, zowel Hangouts van vrienden als publieke en On Air Hangouts. Ook zie je welke vrienden online zijn en die je dus kunt uitnodigen voor een Hangout.

 

Net zoals de 'coverfoto' van Facebook kan je nu ook in Google+ een grote foto tonen op je profiel in plaats van meerdere kleine foto’s. Verder bevat Google+ ook een handige Explore-pagina, waar je als gebruiker in één oogopslag een overzicht krijgt van de meest interessante nieuwigheden binnen Google+, plus een hoop handige tips om nog beter te kunnen werken met Google+.


Een verrassende nieuwe functionaliteit is Ripples: een interactieve afbeelding van openbaar gedeelde posts op Google+ waarop je kan zien hoe een post door het netwerk is gegaan. De functie helpt zo om nieuwe en interessante mensen te ontdekken die je kunt volgen. Bovendien inspireert de vormgeving blijkbaar ook creatievelingen, zoals dit Youtube-filmpje demonstreert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top