Google+ in een nieuw jasje om zich te onderscheiden van Facebook | RetailDetail

Google+ in een nieuw jasje om zich te onderscheiden van Facebook

 Google+ in een nieuw jasje om zich te onderscheiden van Facebook

Google+ is nog maar net bezig om de sociale netwerkmarkt te veroveren, of ze kondigt al een totaal nieuwe layout aan. Ook worden enkele veel gevraagde functionaliteiten toegevoegd.

Handige linkerkant

De ‘navigation ribbon’ is een van de belangrijkste wijzigingen. Die nieuwe tool geeft toegang tot alle Google+-onderdelen en kan volledig worden gepersonaliseerd. Zo zou Google+ het centrale uitgangspunt moeten worden voor alle Google-gebruikers, vanwaaruit ze naar alle andere diensten kunnen navigeren. Bovendien kunnen veel gebruikte functies (zoals foto's toevoegen) nu met één druk op de knop gebeuren, terwijl gebruikers minder gebruikte functies makkelijk kunnen verbergen.


Ook visueel gaat Google+ er een stuk op vooruit. Zo worden foto’s en video’s vanaf nu groter weergegeven en worden de updates weergegeven via ‘conversation cards’. Die maken de stroom van updates en discussies overzichtelijker, zodat gebruikers makkelijker kunnen zien waar ze een opmerking willen plaatsen.

 

Let’s Hangout!

Een leuke tool op Google+, Hangout, krijgt vanaf nu een eigen pagina, waar je kan bijpraten met je vrienden of een zakelijk gesprek kan voeren met teamleden die niet in de buurt zitten. Op de Hangoutpagina kan je makkelijk zien welke Hangouts actief zijn, zowel Hangouts van vrienden als publieke en On Air Hangouts. Ook zie je welke vrienden online zijn en die je dus kunt uitnodigen voor een Hangout.

 

Net zoals de 'coverfoto' van Facebook kan je nu ook in Google+ een grote foto tonen op je profiel in plaats van meerdere kleine foto’s. Verder bevat Google+ ook een handige Explore-pagina, waar je als gebruiker in één oogopslag een overzicht krijgt van de meest interessante nieuwigheden binnen Google+, plus een hoop handige tips om nog beter te kunnen werken met Google+.


Een verrassende nieuwe functionaliteit is Ripples: een interactieve afbeelding van openbaar gedeelde posts op Google+ waarop je kan zien hoe een post door het netwerk is gegaan. De functie helpt zo om nieuwe en interessante mensen te ontdekken die je kunt volgen. Bovendien inspireert de vormgeving blijkbaar ook creatievelingen, zoals dit Youtube-filmpje demonstreert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top