Google+ in een nieuw jasje om zich te onderscheiden van Facebook | RetailDetail

Google+ in een nieuw jasje om zich te onderscheiden van Facebook

 Google+ in een nieuw jasje om zich te onderscheiden van Facebook

Google+ is nog maar net bezig om de sociale netwerkmarkt te veroveren, of ze kondigt al een totaal nieuwe layout aan. Ook worden enkele veel gevraagde functionaliteiten toegevoegd.

Handige linkerkant

De ‘navigation ribbon’ is een van de belangrijkste wijzigingen. Die nieuwe tool geeft toegang tot alle Google+-onderdelen en kan volledig worden gepersonaliseerd. Zo zou Google+ het centrale uitgangspunt moeten worden voor alle Google-gebruikers, vanwaaruit ze naar alle andere diensten kunnen navigeren. Bovendien kunnen veel gebruikte functies (zoals foto's toevoegen) nu met één druk op de knop gebeuren, terwijl gebruikers minder gebruikte functies makkelijk kunnen verbergen.


Ook visueel gaat Google+ er een stuk op vooruit. Zo worden foto’s en video’s vanaf nu groter weergegeven en worden de updates weergegeven via ‘conversation cards’. Die maken de stroom van updates en discussies overzichtelijker, zodat gebruikers makkelijker kunnen zien waar ze een opmerking willen plaatsen.

 

Let’s Hangout!

Een leuke tool op Google+, Hangout, krijgt vanaf nu een eigen pagina, waar je kan bijpraten met je vrienden of een zakelijk gesprek kan voeren met teamleden die niet in de buurt zitten. Op de Hangoutpagina kan je makkelijk zien welke Hangouts actief zijn, zowel Hangouts van vrienden als publieke en On Air Hangouts. Ook zie je welke vrienden online zijn en die je dus kunt uitnodigen voor een Hangout.

 

Net zoals de 'coverfoto' van Facebook kan je nu ook in Google+ een grote foto tonen op je profiel in plaats van meerdere kleine foto’s. Verder bevat Google+ ook een handige Explore-pagina, waar je als gebruiker in één oogopslag een overzicht krijgt van de meest interessante nieuwigheden binnen Google+, plus een hoop handige tips om nog beter te kunnen werken met Google+.


Een verrassende nieuwe functionaliteit is Ripples: een interactieve afbeelding van openbaar gedeelde posts op Google+ waarop je kan zien hoe een post door het netwerk is gegaan. De functie helpt zo om nieuwe en interessante mensen te ontdekken die je kunt volgen. Bovendien inspireert de vormgeving blijkbaar ook creatievelingen, zoals dit Youtube-filmpje demonstreert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.