Google komt met prijsvergelijker Nederland. | RetailDetail

Google komt met prijsvergelijker Nederland.

Google komt met prijsvergelijker Nederland.

Zoekmachine Google biedt Nederlandse winkeliers sinds deze week de mogelijkheid om zich te registreren bij de prijsvergelijkingsdienst Google Shopping. Bedrijven kunnen via een speciale site zelf productgegevens ingeven. Deze worden vervolgens bij zoekresultaten getoond.

 

Google kondigde aan dat dienst in Nederland, Spanje en Italië te introduceren. Winkeliers kunnen gratis deelnemen aan het Google Shopping-programma, dat rechtstreeks gaat concurreren met andere prijsvergelijkers in Nederland. De grootste drie zijn kieskeurig.nl, beslist.nl en vergelijk.nl.

 

Bij de zoekresultaten van consumenten laat Google Shopping zien welke winkels een bepaald product verkopen en wie de laagste prijs voert. Het is nog onduidelijk wanneer de dienst aan consumentenkant gaat draaien.

Zoekmachine Google biedt Nederlandse winkeliers sinds deze week de mogelijkheid om zich te registreren bij de prijsvergelijkingsdienst Google Shopping. Bedrijven kunnen via een speciale site zelf productgegevens ingeven. Deze worden vervolgens bij zoekresultaten getoond.

 

Google kondigde aan dat dienst in Nederland, Spanje en Italië te introduceren. Winkeliers kunnen gratis deelnemen aan het Google Shopping-programma, dat rechtstreeks gaat concurreren met andere prijsvergelijkers in Nederland. De grootste drie zijn kieskeurig.nl, beslist.nl en vergelijk.nl.

 

Bij de zoekresultaten van consumenten laat Google Shopping zien welke winkels een bepaald product verkopen en wie de laagste prijs voert. Het is nog onduidelijk wanneer de dienst aan consumentenkant gaat draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.