Google komt met prijsvergelijker Nederland.

Google komt met prijsvergelijker Nederland.

Zoekmachine Google biedt Nederlandse winkeliers sinds deze week de mogelijkheid om zich te registreren bij de prijsvergelijkingsdienst Google Shopping. Bedrijven kunnen via een speciale site zelf productgegevens ingeven. Deze worden vervolgens bij zoekresultaten getoond.

 

Google kondigde aan dat dienst in Nederland, Spanje en Italië te introduceren. Winkeliers kunnen gratis deelnemen aan het Google Shopping-programma, dat rechtstreeks gaat concurreren met andere prijsvergelijkers in Nederland. De grootste drie zijn kieskeurig.nl, beslist.nl en vergelijk.nl.

 

Bij de zoekresultaten van consumenten laat Google Shopping zien welke winkels een bepaald product verkopen en wie de laagste prijs voert. Het is nog onduidelijk wanneer de dienst aan consumentenkant gaat draaien.

Zoekmachine Google biedt Nederlandse winkeliers sinds deze week de mogelijkheid om zich te registreren bij de prijsvergelijkingsdienst Google Shopping. Bedrijven kunnen via een speciale site zelf productgegevens ingeven. Deze worden vervolgens bij zoekresultaten getoond.

 

Google kondigde aan dat dienst in Nederland, Spanje en Italië te introduceren. Winkeliers kunnen gratis deelnemen aan het Google Shopping-programma, dat rechtstreeks gaat concurreren met andere prijsvergelijkers in Nederland. De grootste drie zijn kieskeurig.nl, beslist.nl en vergelijk.nl.

 

Bij de zoekresultaten van consumenten laat Google Shopping zien welke winkels een bepaald product verkopen en wie de laagste prijs voert. Het is nog onduidelijk wanneer de dienst aan consumentenkant gaat draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Bpost toont interesse in Bubble Post

07/07/2017

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Bol.com breidt servicepunten bij Albert Heijn uit

03/07/2017

Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.

Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen

28/06/2017

Coolblue lanceert CoolblueBezorgt, de eigen dienst waarmee het witgoedbestellingen voortaan zal leveren aan haar klanten, nu ook in België. De webshop hoopt zo meer grip te krijgen op de 'last mile delivery' van grote pakketten.

Media-Saturn wil aankoop Redcoon ongedaan laten maken

27/06/2017

Media-Saturn heeft een bijzondere strategie aangenomen om de verliezen vanuit de webwinkel Redcoon, die het in 2011 aankocht, te laten verdwijnen. Het heeft een rechtszaak aangespannen om de overname met terugwerkende kracht ongedaan te laten maken.

Back to top