Google lanceert eigen prijsvergelijker | RetailDetail

Google lanceert eigen prijsvergelijker

Google lanceert eigen prijsvergelijker

De nieuwe dienst Google Shopping wordt vanaf vandaag geleidelijk uitgerold in Nederland. Deze dienst maakt het mogelijk om de prijzen van producten tussen verschillende webwinkels met elkaar te vergelijken.

 

Google bindt met de nieuwe dienst de strijd aan met bestaande services als Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl. Belangrijk verschil tussen die diensten en de service van Google is de mogelijkheid een merchant-account aan te maken en zo zelf prijzen aan te passen en productinformatie toe te voegen.

 

Dagblad De Telegraaf vergeleek de prijsvergelijkers en kwam erachter dat de twee bestaande diensten op dit moment nog meer keuze bieden. De Nintendo 3DS werd door de Google-dienst wel veel aangetroffen, maar niet altijd herkend als hetzelfde product, waardoor er niet vergeleken kon worden.

De nieuwe dienst Google Shopping wordt vanaf vandaag geleidelijk uitgerold in Nederland. Deze dienst maakt het mogelijk om de prijzen van producten tussen verschillende webwinkels met elkaar te vergelijken.

 

Google bindt met de nieuwe dienst de strijd aan met bestaande services als Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl. Belangrijk verschil tussen die diensten en de service van Google is de mogelijkheid een merchant-account aan te maken en zo zelf prijzen aan te passen en productinformatie toe te voegen.

 

Dagblad De Telegraaf vergeleek de prijsvergelijkers en kwam erachter dat de twee bestaande diensten op dit moment nog meer keuze bieden. De Nintendo 3DS werd door de Google-dienst wel veel aangetroffen, maar niet altijd herkend als hetzelfde product, waardoor er niet vergeleken kon worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.