Google past advertenties op billboards automatisch aan | RetailDetail

Google past advertenties op billboards automatisch aan

Google past advertenties op billboards automatisch aan

Google heeft op bepaalde locaties zijn Doubleclick-technologie in gebruik genomen bij grote billboards. Het is de bedoeling dat de digitale reclameborden zo steeds de meest relevante advertentie tonen.

Verdere ontwikkeling nodig

De reclameborden houden rekening met een heleboel data, zoals weer, reisinformatie en sportevenementen die aan de gang zijn. Op basis van die informatie zullen er dan andere advertenties op de billboards getoond worden. Het is zelfs mogelijk dat er geen advertentie wordt getoond als dat volgens de data niet relevant is.


Het is niet de eerste keer dat adverteerders dat soort technologie gebruiken om hun advertenties op digitale borden aan te passen, maar het is wel belangrijk dat nu ook Google met een proefproject komt. De Doubleclick-technologie is immers al overal te vinden op het internet en vrijwel elke adverteerder maakt er gebruik van.


Tim Collier, die bij Google verantwoordelijk is voor Doubleclick, zegt dat er wel nog enkele aspecten zijn die beter uitgewerkt moeten worden. "Deze test heeft een aantal elementen aan het licht gebracht die fundamenteel anders zijn en nog verdere ontwikkeling en integratie nodig hebben, voor ze echt naar de markt kunnen komen", zegt hij aan Business Insider.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top