Google past advertenties op billboards automatisch aan | RetailDetail

Google past advertenties op billboards automatisch aan

Google past advertenties op billboards automatisch aan

Google heeft op bepaalde locaties zijn Doubleclick-technologie in gebruik genomen bij grote billboards. Het is de bedoeling dat de digitale reclameborden zo steeds de meest relevante advertentie tonen.

Verdere ontwikkeling nodig

De reclameborden houden rekening met een heleboel data, zoals weer, reisinformatie en sportevenementen die aan de gang zijn. Op basis van die informatie zullen er dan andere advertenties op de billboards getoond worden. Het is zelfs mogelijk dat er geen advertentie wordt getoond als dat volgens de data niet relevant is.


Het is niet de eerste keer dat adverteerders dat soort technologie gebruiken om hun advertenties op digitale borden aan te passen, maar het is wel belangrijk dat nu ook Google met een proefproject komt. De Doubleclick-technologie is immers al overal te vinden op het internet en vrijwel elke adverteerder maakt er gebruik van.


Tim Collier, die bij Google verantwoordelijk is voor Doubleclick, zegt dat er wel nog enkele aspecten zijn die beter uitgewerkt moeten worden. "Deze test heeft een aantal elementen aan het licht gebracht die fundamenteel anders zijn en nog verdere ontwikkeling en integratie nodig hebben, voor ze echt naar de markt kunnen komen", zegt hij aan Business Insider.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.