Google past advertenties op billboards automatisch aan

Google past advertenties op billboards automatisch aan

Google heeft op bepaalde locaties zijn Doubleclick-technologie in gebruik genomen bij grote billboards. Het is de bedoeling dat de digitale reclameborden zo steeds de meest relevante advertentie tonen.

Verdere ontwikkeling nodig

De reclameborden houden rekening met een heleboel data, zoals weer, reisinformatie en sportevenementen die aan de gang zijn. Op basis van die informatie zullen er dan andere advertenties op de billboards getoond worden. Het is zelfs mogelijk dat er geen advertentie wordt getoond als dat volgens de data niet relevant is.


Het is niet de eerste keer dat adverteerders dat soort technologie gebruiken om hun advertenties op digitale borden aan te passen, maar het is wel belangrijk dat nu ook Google met een proefproject komt. De Doubleclick-technologie is immers al overal te vinden op het internet en vrijwel elke adverteerder maakt er gebruik van.


Tim Collier, die bij Google verantwoordelijk is voor Doubleclick, zegt dat er wel nog enkele aspecten zijn die beter uitgewerkt moeten worden. "Deze test heeft een aantal elementen aan het licht gebracht die fundamenteel anders zijn en nog verdere ontwikkeling en integratie nodig hebben, voor ze echt naar de markt kunnen komen", zegt hij aan Business Insider.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top