Google past advertenties op billboards automatisch aan

Google past advertenties op billboards automatisch aan

Google heeft op bepaalde locaties zijn Doubleclick-technologie in gebruik genomen bij grote billboards. Het is de bedoeling dat de digitale reclameborden zo steeds de meest relevante advertentie tonen.

Verdere ontwikkeling nodig

De reclameborden houden rekening met een heleboel data, zoals weer, reisinformatie en sportevenementen die aan de gang zijn. Op basis van die informatie zullen er dan andere advertenties op de billboards getoond worden. Het is zelfs mogelijk dat er geen advertentie wordt getoond als dat volgens de data niet relevant is.


Het is niet de eerste keer dat adverteerders dat soort technologie gebruiken om hun advertenties op digitale borden aan te passen, maar het is wel belangrijk dat nu ook Google met een proefproject komt. De Doubleclick-technologie is immers al overal te vinden op het internet en vrijwel elke adverteerder maakt er gebruik van.


Tim Collier, die bij Google verantwoordelijk is voor Doubleclick, zegt dat er wel nog enkele aspecten zijn die beter uitgewerkt moeten worden. "Deze test heeft een aantal elementen aan het licht gebracht die fundamenteel anders zijn en nog verdere ontwikkeling en integratie nodig hebben, voor ze echt naar de markt kunnen komen", zegt hij aan Business Insider.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top