Google pleziert online shoppers met Boutiques.com. | RetailDetail

Google pleziert online shoppers met Boutiques.com.

Google pleziert online shoppers met Boutiques.com.

altGoogle gaat voor fashion. De zoekmachine heeft woensdag 17 november onder de naam Boutiques.com een eigen modesite gelanceerd. Boutiques.com wil eigenlijk een soort zoekmachine zijn voor online moderetail. De site biedt een nieuwe, gepersonaliseerde manier om online kleding te zoeken, ontdekken en kopen. Ook beschikbaar op iPad.


Boutiques.com komt er na de overname van de gelijksoortige site Like.com door Google. Like.com is groot geworden dankzij speciale software voor beeldherkenning die het mogelijk maakt karakteristieken van een afbeelding te herkennen en vervolgens producten met dezelfde eigenschappen te zoeken. Diezelfde software wordt gebruikt voor Boutiques.com.


Complexe algoritmes laten toe een zeer gedetailleerd preferentiepatroon op te bouwen. Met elke klik weet de site wat de bezoeker mooi of niet mooi vindt. Op die manier toont Boutiques.com op den duur enkel wat de bezoeker zeker mooi vindt.


Behalve op eigen voorkeuren heeft Google – in de gedaante van Boutiques.com – ook reeds eigen categorieën gemaakt. Bezoekers van de site kunnen het modeaanbod doorzoeken op basis van de stijlen van een aantal beroemdheden of kunnen terecht in verschillende pre-fab stijlcategorieën, zoals bijvoorbeeld de Boho-stijl. Om de karakteristieken van de stijlcategorieën te definiëren Google heeft zelfs een hele horde stylisten laten aandraven.

alt
De getoonde kleren plukt Boutiques.com uit het assortiment van online retailers waar het mee samenwerkt. De site doorzoekt eigenlijk het aanbod van de retailers op basis van de smaak van de bezoeker. Het is net zoals een traditionele zoekmachine een manier om orde te scheppen in de chaos van het wereldwijde web. En om te vinden wat je zoekt.


Rest de vraag waar Google de getoonde kleren vandaan halt. Boutiques.com werkt daartoe samen met zoveel mogelijk online retailers. Zij maken hun collecties toegankelijk voor Boutiques.com en in ruil daarvoor wordt de gebruiker doorverbonden met de respectievelijke online shop om over te gaan tot aankoop.


Op dit moment is de service enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en voor dameskleding, maar in de toekomst zal Boutiques.com zowel geografisch als qua doelgroep uitbreiden. Google is dan ook op zoek naar nog meer partners en moedigt online retailers aan hun te contacteren. Het is de bedoeling dat Boutiques.com shoppers een rijkere en meer interactieve winkelervaring biedt en tevens retailers helpt om meer bezoekers naar hun website te krijgen.

 

Meer: Online shoppen wordt nu ook gezellig.

          80% ondernemers met webwinkel verwacht stijging online verkoop.

 

         Wat heeft Google retailers te bieden?

         Google stelt Google TV voor.

altGoogle gaat voor fashion. De zoekmachine heeft woensdag 17 november onder de naam Boutiques.com een eigen modesite gelanceerd. Boutiques.com wil eigenlijk een soort zoekmachine zijn voor online moderetail. De site biedt een nieuwe, gepersonaliseerde manier om online kleding te zoeken, ontdekken en kopen. Ook beschikbaar op iPad.


Boutiques.com komt er na de overname van de gelijksoortige site Like.com door Google. Like.com is groot geworden dankzij speciale software voor beeldherkenning die het mogelijk maakt karakteristieken van een afbeelding te herkennen en vervolgens producten met dezelfde eigenschappen te zoeken. Diezelfde software wordt gebruikt voor Boutiques.com.


Complexe algoritmes laten toe een zeer gedetailleerd preferentiepatroon op te bouwen. Met elke klik weet de site wat de bezoeker mooi of niet mooi vindt. Op die manier toont Boutiques.com op den duur enkel wat de bezoeker zeker mooi vindt.


Behalve op eigen voorkeuren heeft Google – in de gedaante van Boutiques.com – ook reeds eigen categorieën gemaakt. Bezoekers van de site kunnen het modeaanbod doorzoeken op basis van de stijlen van een aantal beroemdheden of kunnen terecht in verschillende pre-fab stijlcategorieën, zoals bijvoorbeeld de Boho-stijl. Om de karakteristieken van de stijlcategorieën te definiëren Google heeft zelfs een hele horde stylisten laten aandraven.

alt
De getoonde kleren plukt Boutiques.com uit het assortiment van online retailers waar het mee samenwerkt. De site doorzoekt eigenlijk het aanbod van de retailers op basis van de smaak van de bezoeker. Het is net zoals een traditionele zoekmachine een manier om orde te scheppen in de chaos van het wereldwijde web. En om te vinden wat je zoekt.


Rest de vraag waar Google de getoonde kleren vandaan halt. Boutiques.com werkt daartoe samen met zoveel mogelijk online retailers. Zij maken hun collecties toegankelijk voor Boutiques.com en in ruil daarvoor wordt de gebruiker doorverbonden met de respectievelijke online shop om over te gaan tot aankoop.


Op dit moment is de service enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en voor dameskleding, maar in de toekomst zal Boutiques.com zowel geografisch als qua doelgroep uitbreiden. Google is dan ook op zoek naar nog meer partners en moedigt online retailers aan hun te contacteren. Het is de bedoeling dat Boutiques.com shoppers een rijkere en meer interactieve winkelervaring biedt en tevens retailers helpt om meer bezoekers naar hun website te krijgen.

 

Meer: Online shoppen wordt nu ook gezellig.

          80% ondernemers met webwinkel verwacht stijging online verkoop.

 

         Wat heeft Google retailers te bieden?

         Google stelt Google TV voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.