Google spreekt Citygroup aan voor gsm-betalingen

Google spreekt Citygroup aan voor gsm-betalingen

Google werkt samen met Mastercard en Citygroup aan een platform om betalen via gsm mogelijk te maken. Een Android-gsm voorbij een kleine reader zwaaien zou dan al voldoende zijn om een betaling uit te voeren. Voordeel voor de consument én retailer: heel gemakkelijk om te betalen. Voordeel voor Google: jouw aankopen worden simpel in kaart gebracht.

 

Het Hawaiiaanse bedrijf VeriFone zou de "near field communication"-apparaten ontwikkelen. NFC is een verbeterde versie van RFID, waarmee de klant onder meer zijn smartphone voorbij een sensor zwaait. Sommige prepaidkaarten voor openbaar vervoer werken nu al met RFID, maar de nieuwe technologie zou veel meer informatie in beide richtingen kunnen overdragen.

 

Data in ruil voor gebruiksgemak 

De softwaregigant doet zo'n grote investering uiteraard niet voor niets. Hoe meer zicht zij krijgen op wat de consument aankoopt, hoe makkelijker het wordt om gericht te gaan adverteren. Niet alleen selectieve reclame op basis van koopvoorkeuren wordt dan mogelijk, maar ook kunnen winkels die zich in de buurt van de aankoopplaats bevinden plots in beeld komen met specifieke aanbiedingen.

 

Google zou geïnteresseerde handelaars ook een hoop informatie over de binnenwandelende klant kunnen aanbieden. Slimme consumenten en professionelen mogen alleszins al nadenken over manieren waarop ze, na de gepersonifieerde zoekresultaten, ook de aangepaste winkelreclames op hun smartphone kunnen beïnvloeden. 

 

 

Google werkt samen met Mastercard en Citygroup aan een platform om betalen via gsm mogelijk te maken. Een Android-gsm voorbij een kleine reader zwaaien zou dan al voldoende zijn om een betaling uit te voeren. Voordeel voor de consument én retailer: heel gemakkelijk om te betalen. Voordeel voor Google: jouw aankopen worden simpel in kaart gebracht.

 

Het Hawaiiaanse bedrijf VeriFone zou de "near field communication"-apparaten ontwikkelen. NFC is een verbeterde versie van RFID, waarmee de klant onder meer zijn smartphone voorbij een sensor zwaait. Sommige prepaidkaarten voor openbaar vervoer werken nu al met RFID, maar de nieuwe technologie zou veel meer informatie in beide richtingen kunnen overdragen.

 

Data in ruil voor gebruiksgemak 

De softwaregigant doet zo'n grote investering uiteraard niet voor niets. Hoe meer zicht zij krijgen op wat de consument aankoopt, hoe makkelijker het wordt om gericht te gaan adverteren. Niet alleen selectieve reclame op basis van koopvoorkeuren wordt dan mogelijk, maar ook kunnen winkels die zich in de buurt van de aankoopplaats bevinden plots in beeld komen met specifieke aanbiedingen.

 

Google zou geïnteresseerde handelaars ook een hoop informatie over de binnenwandelende klant kunnen aanbieden. Slimme consumenten en professionelen mogen alleszins al nadenken over manieren waarop ze, na de gepersonifieerde zoekresultaten, ook de aangepaste winkelreclames op hun smartphone kunnen beïnvloeden. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Back to top