Google spreekt Citygroup aan voor gsm-betalingen | RetailDetail

Google spreekt Citygroup aan voor gsm-betalingen

Google spreekt Citygroup aan voor gsm-betalingen

Google werkt samen met Mastercard en Citygroup aan een platform om betalen via gsm mogelijk te maken. Een Android-gsm voorbij een kleine reader zwaaien zou dan al voldoende zijn om een betaling uit te voeren. Voordeel voor de consument én retailer: heel gemakkelijk om te betalen. Voordeel voor Google: jouw aankopen worden simpel in kaart gebracht.

 

Het Hawaiiaanse bedrijf VeriFone zou de "near field communication"-apparaten ontwikkelen. NFC is een verbeterde versie van RFID, waarmee de klant onder meer zijn smartphone voorbij een sensor zwaait. Sommige prepaidkaarten voor openbaar vervoer werken nu al met RFID, maar de nieuwe technologie zou veel meer informatie in beide richtingen kunnen overdragen.

 

Data in ruil voor gebruiksgemak 

De softwaregigant doet zo'n grote investering uiteraard niet voor niets. Hoe meer zicht zij krijgen op wat de consument aankoopt, hoe makkelijker het wordt om gericht te gaan adverteren. Niet alleen selectieve reclame op basis van koopvoorkeuren wordt dan mogelijk, maar ook kunnen winkels die zich in de buurt van de aankoopplaats bevinden plots in beeld komen met specifieke aanbiedingen.

 

Google zou geïnteresseerde handelaars ook een hoop informatie over de binnenwandelende klant kunnen aanbieden. Slimme consumenten en professionelen mogen alleszins al nadenken over manieren waarop ze, na de gepersonifieerde zoekresultaten, ook de aangepaste winkelreclames op hun smartphone kunnen beïnvloeden. 

 

 

Google werkt samen met Mastercard en Citygroup aan een platform om betalen via gsm mogelijk te maken. Een Android-gsm voorbij een kleine reader zwaaien zou dan al voldoende zijn om een betaling uit te voeren. Voordeel voor de consument én retailer: heel gemakkelijk om te betalen. Voordeel voor Google: jouw aankopen worden simpel in kaart gebracht.

 

Het Hawaiiaanse bedrijf VeriFone zou de "near field communication"-apparaten ontwikkelen. NFC is een verbeterde versie van RFID, waarmee de klant onder meer zijn smartphone voorbij een sensor zwaait. Sommige prepaidkaarten voor openbaar vervoer werken nu al met RFID, maar de nieuwe technologie zou veel meer informatie in beide richtingen kunnen overdragen.

 

Data in ruil voor gebruiksgemak 

De softwaregigant doet zo'n grote investering uiteraard niet voor niets. Hoe meer zicht zij krijgen op wat de consument aankoopt, hoe makkelijker het wordt om gericht te gaan adverteren. Niet alleen selectieve reclame op basis van koopvoorkeuren wordt dan mogelijk, maar ook kunnen winkels die zich in de buurt van de aankoopplaats bevinden plots in beeld komen met specifieke aanbiedingen.

 

Google zou geïnteresseerde handelaars ook een hoop informatie over de binnenwandelende klant kunnen aanbieden. Slimme consumenten en professionelen mogen alleszins al nadenken over manieren waarop ze, na de gepersonifieerde zoekresultaten, ook de aangepaste winkelreclames op hun smartphone kunnen beïnvloeden. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.