Google toont effect online advertenties op winkelbezoek | RetailDetail

Google toont effect online advertenties op winkelbezoek

Google toont effect online advertenties op winkelbezoek

Zoekmachine Google heeft een nieuwe service onder de naam Store Visits opgezet, die moet aantonen welke online acties consumenten ertoe brengen om een bakstenen winkel te bezoeken.

Locatie delen

De tool van Google berekent hoeveel klanten een winkel binnen 30 dagen na het zien van een bepaalde advertentie een winkel zoeken. Enige voorwaarde is dat de gebruikers hun locatie delen met Google op hun smartphone.

 

De dienst wordt momenteel al gebruikt door Famous Footwear en Office Depot. Famous Footwear gebruikt de dienst nu ongeveer een jaar en uit de cijfers blijkt dat tussen 15 en 17 procent van de clicks op een advertentie leiden tot een bezoek aan een winkel. Office Depot gebruikt de dienst om na te gaan welke producten klanten online opzoeken, voor ze naar de winkel gaan.

 

Store Visits is één van de tools die Google in het leven heeft geroepen om zijn graantje mee te pikken van de offline verkopen, die momenteel nog altijd veel belangrijker zijn dan de online verkoop. De tool is voorlopig enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en zal de komende maanden verder uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.