Google toont effect online advertenties op winkelbezoek

Google toont effect online advertenties op winkelbezoek

Zoekmachine Google heeft een nieuwe service onder de naam Store Visits opgezet, die moet aantonen welke online acties consumenten ertoe brengen om een bakstenen winkel te bezoeken.

Locatie delen

De tool van Google berekent hoeveel klanten een winkel binnen 30 dagen na het zien van een bepaalde advertentie een winkel zoeken. Enige voorwaarde is dat de gebruikers hun locatie delen met Google op hun smartphone.

 

De dienst wordt momenteel al gebruikt door Famous Footwear en Office Depot. Famous Footwear gebruikt de dienst nu ongeveer een jaar en uit de cijfers blijkt dat tussen 15 en 17 procent van de clicks op een advertentie leiden tot een bezoek aan een winkel. Office Depot gebruikt de dienst om na te gaan welke producten klanten online opzoeken, voor ze naar de winkel gaan.

 

Store Visits is één van de tools die Google in het leven heeft geroepen om zijn graantje mee te pikken van de offline verkopen, die momenteel nog altijd veel belangrijker zijn dan de online verkoop. De tool is voorlopig enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en zal de komende maanden verder uitgerold worden.

Tags: