Google toont effect online advertenties op winkelbezoek

Google toont effect online advertenties op winkelbezoek

Zoekmachine Google heeft een nieuwe service onder de naam Store Visits opgezet, die moet aantonen welke online acties consumenten ertoe brengen om een bakstenen winkel te bezoeken.

Locatie delen

De tool van Google berekent hoeveel klanten een winkel binnen 30 dagen na het zien van een bepaalde advertentie een winkel zoeken. Enige voorwaarde is dat de gebruikers hun locatie delen met Google op hun smartphone.

 

De dienst wordt momenteel al gebruikt door Famous Footwear en Office Depot. Famous Footwear gebruikt de dienst nu ongeveer een jaar en uit de cijfers blijkt dat tussen 15 en 17 procent van de clicks op een advertentie leiden tot een bezoek aan een winkel. Office Depot gebruikt de dienst om na te gaan welke producten klanten online opzoeken, voor ze naar de winkel gaan.

 

Store Visits is één van de tools die Google in het leven heeft geroepen om zijn graantje mee te pikken van de offline verkopen, die momenteel nog altijd veel belangrijker zijn dan de online verkoop. De tool is voorlopig enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en zal de komende maanden verder uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top