Google toont effect online advertenties op winkelbezoek

Google toont effect online advertenties op winkelbezoek

Zoekmachine Google heeft een nieuwe service onder de naam Store Visits opgezet, die moet aantonen welke online acties consumenten ertoe brengen om een bakstenen winkel te bezoeken.

Locatie delen

De tool van Google berekent hoeveel klanten een winkel binnen 30 dagen na het zien van een bepaalde advertentie een winkel zoeken. Enige voorwaarde is dat de gebruikers hun locatie delen met Google op hun smartphone.

 

De dienst wordt momenteel al gebruikt door Famous Footwear en Office Depot. Famous Footwear gebruikt de dienst nu ongeveer een jaar en uit de cijfers blijkt dat tussen 15 en 17 procent van de clicks op een advertentie leiden tot een bezoek aan een winkel. Office Depot gebruikt de dienst om na te gaan welke producten klanten online opzoeken, voor ze naar de winkel gaan.

 

Store Visits is één van de tools die Google in het leven heeft geroepen om zijn graantje mee te pikken van de offline verkopen, die momenteel nog altijd veel belangrijker zijn dan de online verkoop. De tool is voorlopig enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en zal de komende maanden verder uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top