Google toont ratings bij advertenties | RetailDetail

Google toont ratings bij advertenties

Google toont ratings bij advertenties

Google gaat voortaan adverteerders ook de mogelijkheid geven om bij advertenties in Google Shopping ratings weer te geven van de producten. Ze moeten daarvoor hun klantbeoordelingen delen met Google.

Voorlopig enkel VS

Om een rating te laten weergeven bij producten in advertenties dienen adverteerders de beoordelingen op hun website doorgeven aan Google. Google zal die content dan gebruiken om zelf ook een rating te geven. Voorlopig wordt de dienst enkel beschikbaar gesteld voor Amerikaanse klanten, maar in de toekomst wil Google het systeem ook op andere markten lanceren.


Google zegt zelf dat uit onderzoek is gebleken dat winkeliers meer en beter verkeer creëren als ze ratings toevoegen aan hun advertenties, schrijft Twinkle. Voor Google betekenen de nieuwe advertenties met ratings natuurlijk opnieuw een belangrijke bron van informatie waar het rechtstreeks toegang tot krijgt.


Google geeft in de Verenigde Staten al meer informatie aan klanten over webwinkels, dankzij het eigen keurmerk Google Trusted Stores. Daar krijgen consumenten op die manier meer informatie over de kwaliteit van verzendingen en klantenservice bij een webwinkel, al moeten webwinkels die informatie wel zelf delen met Google om het keurmerk te bekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.