Google toont ratings bij advertenties | RetailDetail

Google toont ratings bij advertenties

Google toont ratings bij advertenties

Google gaat voortaan adverteerders ook de mogelijkheid geven om bij advertenties in Google Shopping ratings weer te geven van de producten. Ze moeten daarvoor hun klantbeoordelingen delen met Google.

Voorlopig enkel VS

Om een rating te laten weergeven bij producten in advertenties dienen adverteerders de beoordelingen op hun website doorgeven aan Google. Google zal die content dan gebruiken om zelf ook een rating te geven. Voorlopig wordt de dienst enkel beschikbaar gesteld voor Amerikaanse klanten, maar in de toekomst wil Google het systeem ook op andere markten lanceren.


Google zegt zelf dat uit onderzoek is gebleken dat winkeliers meer en beter verkeer creëren als ze ratings toevoegen aan hun advertenties, schrijft Twinkle. Voor Google betekenen de nieuwe advertenties met ratings natuurlijk opnieuw een belangrijke bron van informatie waar het rechtstreeks toegang tot krijgt.


Google geeft in de Verenigde Staten al meer informatie aan klanten over webwinkels, dankzij het eigen keurmerk Google Trusted Stores. Daar krijgen consumenten op die manier meer informatie over de kwaliteit van verzendingen en klantenservice bij een webwinkel, al moeten webwinkels die informatie wel zelf delen met Google om het keurmerk te bekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top