Google toont ratings bij advertenties

Google toont ratings bij advertenties

Google gaat voortaan adverteerders ook de mogelijkheid geven om bij advertenties in Google Shopping ratings weer te geven van de producten. Ze moeten daarvoor hun klantbeoordelingen delen met Google.

Voorlopig enkel VS

Om een rating te laten weergeven bij producten in advertenties dienen adverteerders de beoordelingen op hun website doorgeven aan Google. Google zal die content dan gebruiken om zelf ook een rating te geven. Voorlopig wordt de dienst enkel beschikbaar gesteld voor Amerikaanse klanten, maar in de toekomst wil Google het systeem ook op andere markten lanceren.


Google zegt zelf dat uit onderzoek is gebleken dat winkeliers meer en beter verkeer creëren als ze ratings toevoegen aan hun advertenties, schrijft Twinkle. Voor Google betekenen de nieuwe advertenties met ratings natuurlijk opnieuw een belangrijke bron van informatie waar het rechtstreeks toegang tot krijgt.


Google geeft in de Verenigde Staten al meer informatie aan klanten over webwinkels, dankzij het eigen keurmerk Google Trusted Stores. Daar krijgen consumenten op die manier meer informatie over de kwaliteit van verzendingen en klantenservice bij een webwinkel, al moeten webwinkels die informatie wel zelf delen met Google om het keurmerk te bekomen.

Tags: