Google toont ratings bij advertenties | RetailDetail

Google toont ratings bij advertenties

Google toont ratings bij advertenties

Google gaat voortaan adverteerders ook de mogelijkheid geven om bij advertenties in Google Shopping ratings weer te geven van de producten. Ze moeten daarvoor hun klantbeoordelingen delen met Google.

Voorlopig enkel VS

Om een rating te laten weergeven bij producten in advertenties dienen adverteerders de beoordelingen op hun website doorgeven aan Google. Google zal die content dan gebruiken om zelf ook een rating te geven. Voorlopig wordt de dienst enkel beschikbaar gesteld voor Amerikaanse klanten, maar in de toekomst wil Google het systeem ook op andere markten lanceren.


Google zegt zelf dat uit onderzoek is gebleken dat winkeliers meer en beter verkeer creëren als ze ratings toevoegen aan hun advertenties, schrijft Twinkle. Voor Google betekenen de nieuwe advertenties met ratings natuurlijk opnieuw een belangrijke bron van informatie waar het rechtstreeks toegang tot krijgt.


Google geeft in de Verenigde Staten al meer informatie aan klanten over webwinkels, dankzij het eigen keurmerk Google Trusted Stores. Daar krijgen consumenten op die manier meer informatie over de kwaliteit van verzendingen en klantenservice bij een webwinkel, al moeten webwinkels die informatie wel zelf delen met Google om het keurmerk te bekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.