Google toont zijn koopknop | RetailDetail

Google toont zijn koopknop

Google toont zijn koopknop

Google heeft met 'Purchases on Google' zijn koopknop officieel gelanceerd: klanten kunnen voortaan met één klik op de knop producten kopen in advertenties van de zoekmachine. Voorlopig gaat het wel enkel om een test bij Amerikaanse consumenten.

Test bij twaalftal retailers

De dienst leidt klanten naar een website waar ze het geadverteerde product kunnen kopen: de afhandeling gebeurt dus volledig door de adverteerder zelf, Google zorgt er enkel voor dat de consument sneller zijn weg naar de website kan vinden. De pagina waar de verkoop plaatsvindt, wordt ook wel volledig gehost door Google, met branding van de verkoper. Klanten kunnen op de pagina zelfs zoeken naar andere producten.

 

Google heeft gezegd dat het de dienst de komende weken bij een twaalftal retailpartners in de Verenigde Staten gaat uitproberen. Rond de jaarwisseling moet het dan op veel grotere schaal uitgerold worden in de Verenigde Staten.

 

Google lanceerde ook nog enkele andere nieuwigheden voor mobiele reclame: zo kunnen consumenten voortaan advertenties via een swipe vergroten, waarna ze meer informatie over het product krijgen. Advertenties die meer informatie geven over de lokale winkelvoorraden zullen voortaan ook prominenter aanwezig zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.