Google toont zijn koopknop

Google toont zijn koopknop

Google heeft met 'Purchases on Google' zijn koopknop officieel gelanceerd: klanten kunnen voortaan met één klik op de knop producten kopen in advertenties van de zoekmachine. Voorlopig gaat het wel enkel om een test bij Amerikaanse consumenten.

Test bij twaalftal retailers

De dienst leidt klanten naar een website waar ze het geadverteerde product kunnen kopen: de afhandeling gebeurt dus volledig door de adverteerder zelf, Google zorgt er enkel voor dat de consument sneller zijn weg naar de website kan vinden. De pagina waar de verkoop plaatsvindt, wordt ook wel volledig gehost door Google, met branding van de verkoper. Klanten kunnen op de pagina zelfs zoeken naar andere producten.

 

Google heeft gezegd dat het de dienst de komende weken bij een twaalftal retailpartners in de Verenigde Staten gaat uitproberen. Rond de jaarwisseling moet het dan op veel grotere schaal uitgerold worden in de Verenigde Staten.

 

Google lanceerde ook nog enkele andere nieuwigheden voor mobiele reclame: zo kunnen consumenten voortaan advertenties via een swipe vergroten, waarna ze meer informatie over het product krijgen. Advertenties die meer informatie geven over de lokale winkelvoorraden zullen voortaan ook prominenter aanwezig zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top