Google wil eigen koopknop | RetailDetail

Google wil eigen koopknop

Google wil eigen koopknop

De Amerikaanse zoekmachine Google zou plannen hebben om een koopknop te integreren op haar site, om consumenten zo op de eigen site te houden. Het wil ook een abonnement voor leveringen creëren.

Strijd met Amazon

The Wall Street Journal meldt op basis van bronnen binnen het bedrijf dat Google al aan verschillende online retailers gevraagd zou hebben of er interesse bestaat om een koopknop op de website van Google te plaatsen. Google zou daarbij willen werken met een one-click-systeem, zoals bijvoorbeeld ook Amazon al gebruikt. Zo moeten consumentenalle gegevens slechts eenmaal invullen.

 

Daarnaast zou Google nog plannen hebben om een abonnement in het leven te roepen, waarmee klanten al hun bestellingen binnen twee dagen gratis thuis geleverd krijgen. Ook daar hebben ze de mosterd bij Amazon gehaald, dat met Amazon Prime eenzelfde systeem hanteert.

 

Google weigert voorlopig te reageren op de geruchten, maar het is al langer een publiek geheim dat Google de strijd wil aangaan met Amazon en online shoppers probeert te verleiden tot gebruik van de zoekmachine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.