Google zal snel koopknop krijgen

Google zal snel koopknop krijgen

Google heeft tijdens een technologieconferentie laten verstaan dat er in de nabije toekomst een koopknop zal komen op de zoekpagina's van de Amerikaanse technologiereus. De knop zou er in de eerste fase enkel voor mobiele toestellen komen.

Rechtstreeks in ad kopen

Met de koopknop zullen gebruikers onmiddellijk een product uit een advertentie kunnen kopen, zonder daarvoor eerst naar een andere website te surfen. Daarmee stapt Google af van zij aloud model, waarbij het inkomsten genereerde door te linken naar andere websites.


Google wil het met de koopknop eenvoudiger maken voor gebruikers om iets online te kopen. Het neemt die stap omwille van de grote concurrentie van onder andere Amazon. Veel consumenten beginnen immers vaak onmiddellijk hun zoektocht bij de online winkel. Iets kopen kan daar razendsnel, dankzij het one-click systeem.


Ook Facebook en Twitter hebben al minstens proefprojecten gehad met koopknoppen op hun website. Daarbij gaat het ook om advertenties waarin de klant onmiddellijk iets kan bestellen, zonder de website te verlaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top