Groei bij Zalando versnelt nog

Groei bij Zalando versnelt nog

In het tweede kwartaal van het boekjaar 2015 is de groei bij de Duitse online retailer Zalando flink boven de dertig procent uitgekomen. Zalando stelt dat het daarmee nog beter doet dan verwacht.

Lagere EBIT-marge

In het tweede kwartaal groeide de omzet volgens voorlopige cijfers met 33 tot 35% naar 727 tot 738 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 546 miljoen euro. Zalando verwacht voor het tweede kwartaal een aangepaste EBIT tussen 22 en 37 miljoen euro en een EBIT-marge tussen 3 en 5 procent. Een jaar eerder was de EBIT-marge met 6,4 procent wel flink hoger, waardoor ook de aangepaste EBIT met 35 miljoen euro het net iets beter deed.

 

In de eerste helft van 2015 haalde Zalando een omzet tussen 1,37 en 1,38 miljard euro, 31 à 32% ten opzichte van een jaar eerder, toen de omzet strandde op 1,05 miljard euro. Het bedrijf zegt de vruchten te plukken van investeringen in het binden van klanten op lange termijn. De lagere EBIT-marge werd verklaard door "tijdelijk hogere kosten".

 

"Met deze cijfers blijft Zalando een unieke combinatie van groei op schaal en winstgevendheid tentoonspreiden", zegt Rubin Ritter, lid van het management bij Zalando. "De versnelling van onze groei in de richting van 35 procent is een uitzonderlijke prestatie van ons team."

 

Zalando geeft de definitieve cijfers voor het kwartaal vrij op 13 augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top