Groei bij Zalando versnelt nog

Groei bij Zalando versnelt nog

In het tweede kwartaal van het boekjaar 2015 is de groei bij de Duitse online retailer Zalando flink boven de dertig procent uitgekomen. Zalando stelt dat het daarmee nog beter doet dan verwacht.

Lagere EBIT-marge

In het tweede kwartaal groeide de omzet volgens voorlopige cijfers met 33 tot 35% naar 727 tot 738 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 546 miljoen euro. Zalando verwacht voor het tweede kwartaal een aangepaste EBIT tussen 22 en 37 miljoen euro en een EBIT-marge tussen 3 en 5 procent. Een jaar eerder was de EBIT-marge met 6,4 procent wel flink hoger, waardoor ook de aangepaste EBIT met 35 miljoen euro het net iets beter deed.

 

In de eerste helft van 2015 haalde Zalando een omzet tussen 1,37 en 1,38 miljard euro, 31 à 32% ten opzichte van een jaar eerder, toen de omzet strandde op 1,05 miljard euro. Het bedrijf zegt de vruchten te plukken van investeringen in het binden van klanten op lange termijn. De lagere EBIT-marge werd verklaard door "tijdelijk hogere kosten".

 

"Met deze cijfers blijft Zalando een unieke combinatie van groei op schaal en winstgevendheid tentoonspreiden", zegt Rubin Ritter, lid van het management bij Zalando. "De versnelling van onze groei in de richting van 35 procent is een uitzonderlijke prestatie van ons team."

 

Zalando geeft de definitieve cijfers voor het kwartaal vrij op 13 augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top