Groupon blijft verliezen opstapelen | RetailDetail

Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon heeft in de eerste helft van 2014 een verlies geleden van 60,6 miljoen dollar (45,4 miljoen euro). Het blijft daarmee de verliezen opstapelen en het wijst met een beschuldigend vinger naar e-mailproviders.

Verlies loopt al jaren op

In het tweede kwartaal van 2014 leed Groupon een verlies van 22,8 miljoen dollar (17 miljoen euro), ongeveer drie keer zoveel als een jaar geleden. Van 2009 tot en met 2013 maakte Groupon maar liefst 820 miljoen dollar (614,5 miljoen euro) verlies en het lijkt er niet op dat er verbetering op komst is.


Groupon zegt nu dat zijn businessmodel wordt geschaad door de manier van werken van e-mailproviders. "Als e-mailproviders een nieuw en meer beperkende afleverbeleid gaan implementeren dan kan het nog moeilijker worden voor ons om e-mails bij klanten te krijgen", schrijft Groupon. "Bepaalde providers bijvoorbeeld, waaronder Google, hebben onze e-mails gecategoriseerd als 'promotional' en deze e-mails worden afgeleid naar een andere en minder bereikbare afdeling van de inbox van de klant."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.