Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon heeft in de eerste helft van 2014 een verlies geleden van 60,6 miljoen dollar (45,4 miljoen euro). Het blijft daarmee de verliezen opstapelen en het wijst met een beschuldigend vinger naar e-mailproviders.

Verlies loopt al jaren op

In het tweede kwartaal van 2014 leed Groupon een verlies van 22,8 miljoen dollar (17 miljoen euro), ongeveer drie keer zoveel als een jaar geleden. Van 2009 tot en met 2013 maakte Groupon maar liefst 820 miljoen dollar (614,5 miljoen euro) verlies en het lijkt er niet op dat er verbetering op komst is.


Groupon zegt nu dat zijn businessmodel wordt geschaad door de manier van werken van e-mailproviders. "Als e-mailproviders een nieuw en meer beperkende afleverbeleid gaan implementeren dan kan het nog moeilijker worden voor ons om e-mails bij klanten te krijgen", schrijft Groupon. "Bepaalde providers bijvoorbeeld, waaronder Google, hebben onze e-mails gecategoriseerd als 'promotional' en deze e-mails worden afgeleid naar een andere en minder bereikbare afdeling van de inbox van de klant."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Back to top