Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon heeft in de eerste helft van 2014 een verlies geleden van 60,6 miljoen dollar (45,4 miljoen euro). Het blijft daarmee de verliezen opstapelen en het wijst met een beschuldigend vinger naar e-mailproviders.

Verlies loopt al jaren op

In het tweede kwartaal van 2014 leed Groupon een verlies van 22,8 miljoen dollar (17 miljoen euro), ongeveer drie keer zoveel als een jaar geleden. Van 2009 tot en met 2013 maakte Groupon maar liefst 820 miljoen dollar (614,5 miljoen euro) verlies en het lijkt er niet op dat er verbetering op komst is.


Groupon zegt nu dat zijn businessmodel wordt geschaad door de manier van werken van e-mailproviders. "Als e-mailproviders een nieuw en meer beperkende afleverbeleid gaan implementeren dan kan het nog moeilijker worden voor ons om e-mails bij klanten te krijgen", schrijft Groupon. "Bepaalde providers bijvoorbeeld, waaronder Google, hebben onze e-mails gecategoriseerd als 'promotional' en deze e-mails worden afgeleid naar een andere en minder bereikbare afdeling van de inbox van de klant."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top