Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon heeft in de eerste helft van 2014 een verlies geleden van 60,6 miljoen dollar (45,4 miljoen euro). Het blijft daarmee de verliezen opstapelen en het wijst met een beschuldigend vinger naar e-mailproviders.

Verlies loopt al jaren op

In het tweede kwartaal van 2014 leed Groupon een verlies van 22,8 miljoen dollar (17 miljoen euro), ongeveer drie keer zoveel als een jaar geleden. Van 2009 tot en met 2013 maakte Groupon maar liefst 820 miljoen dollar (614,5 miljoen euro) verlies en het lijkt er niet op dat er verbetering op komst is.


Groupon zegt nu dat zijn businessmodel wordt geschaad door de manier van werken van e-mailproviders. "Als e-mailproviders een nieuw en meer beperkende afleverbeleid gaan implementeren dan kan het nog moeilijker worden voor ons om e-mails bij klanten te krijgen", schrijft Groupon. "Bepaalde providers bijvoorbeeld, waaronder Google, hebben onze e-mails gecategoriseerd als 'promotional' en deze e-mails worden afgeleid naar een andere en minder bereikbare afdeling van de inbox van de klant."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top