Groupon groeit licht in eerste kwartaal

Groupon groeit licht in eerste kwartaal

De omzet van online bedrijf Groupon groeide in het eerste kwartaal van 2015 met 3 procent. Dat was vooral te danken aan Groupon Goods, waar het fysieke producten verkoopt. Dat segment groeide met 14 procent.

Nog steeds verlies

De totale omzet van Groupon kwam voor het eerste kwartaal uit op 750,4 miljoen dollar (667,73 miljoen euro), drie procent hoger dan een jaar geleden. Meer dan de helft van de omzet, 480 miljoen dollar (427,12 miljoen euro) werd in de Verenigde Staten gehaald: daar steeg de verkoop met 11,3 procent. In de rest van de wereld daalde de omzet echter met 9 procent naar 270,4 miljoen dollar (240,61 miljoen euro).


Groupon staat bekend voor de verkoop van vouchers, maar Groupon Goods is ondertussen wel al goed voor 55 procent van de omzet. In het eerste kwartaal van 2015 steeg de omzet daar met 13,8 procent naar 415,5 miljoen dollar (369,71 miljoen euro).


Dat alles betekende nog wel steeds een nettoverlies van 14,3 miljoen dollar (12,72 miljoen euro). Al was dat een pak beter dan een jaar eerder, toen er een verlies van 37,8 miljoen dollar (33,63 miljoen euro) werd gemaakt.

Tags: