Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina | RetailDetail

Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina

Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina

Groupon hoopt merken aan zijn website te binden door ze een eigen pagina aan te bieden op hun platform, zelfs als ze geen deal hebben lopen. Het is één van de veranderingen die het bedrijf doorvoert om te proberen terug uit het slop te raken.

Deals met grote merken

De pagina's zullen later dit jaar gelanceerd worden en zullen een hoop informatie bevatten over het bedrijf, zoals locaties en zelfs promoties die niet specifiek op Groupon staan, maar die wel te verkrijgen zijn op de website of de filialen van het merk.

 

Groupon heeft recentelijk al deals gesloten met grote merken als Starbucks, O2 en Harry Potter Studios en hoopt in de toekomst met nog meer merken van dat kaliber te werken, om zo ook het imago van Groupon op te krikken.

 

Nieuw design, nieuw doel

Dat maakt allemaal deel uit van een nieuwe strategie bij Groupon, waarbij het meer klanten naar zijn website wil lokken, zonder dat het daarvoor dagelijks mails met deals moet uitsturen - vooral omdat die tegenwoordig meer en meer in de spamfilter blijven hangen.

 

Zo krijgen de website en de mobiele apps ook een nieuw design om ervoor te zorgen dat deals makkelijker vindbaar zijn en dat de website gebruiksvriendelijker wordt. Zo moet het aandeel bezoekers dat via de mailing komt verkleinen. Momenteel komt slechts tien procent van de bezoekers rechtstreeks naar de website, de rest komt na het aanklikken van een e-mail.

 

Groupon wil zich herpositioneren als een online marktplaats, in plaats van een plek voor dagelijkse deals: het wil dat consumenten eerst Groupon bezoeken wanneer ze een product willen kopen, daar waar ze nu wachten op een deal die hen aanspreekt. Het zal alle data die het doorheen de jaren heeft weten te verzamelen, gebruiken om het aanbod te personaliseren voor zijn leden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.