Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina

Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina

Groupon hoopt merken aan zijn website te binden door ze een eigen pagina aan te bieden op hun platform, zelfs als ze geen deal hebben lopen. Het is één van de veranderingen die het bedrijf doorvoert om te proberen terug uit het slop te raken.

Deals met grote merken

De pagina's zullen later dit jaar gelanceerd worden en zullen een hoop informatie bevatten over het bedrijf, zoals locaties en zelfs promoties die niet specifiek op Groupon staan, maar die wel te verkrijgen zijn op de website of de filialen van het merk.

 

Groupon heeft recentelijk al deals gesloten met grote merken als Starbucks, O2 en Harry Potter Studios en hoopt in de toekomst met nog meer merken van dat kaliber te werken, om zo ook het imago van Groupon op te krikken.

 

Nieuw design, nieuw doel

Dat maakt allemaal deel uit van een nieuwe strategie bij Groupon, waarbij het meer klanten naar zijn website wil lokken, zonder dat het daarvoor dagelijks mails met deals moet uitsturen - vooral omdat die tegenwoordig meer en meer in de spamfilter blijven hangen.

 

Zo krijgen de website en de mobiele apps ook een nieuw design om ervoor te zorgen dat deals makkelijker vindbaar zijn en dat de website gebruiksvriendelijker wordt. Zo moet het aandeel bezoekers dat via de mailing komt verkleinen. Momenteel komt slechts tien procent van de bezoekers rechtstreeks naar de website, de rest komt na het aanklikken van een e-mail.

 

Groupon wil zich herpositioneren als een online marktplaats, in plaats van een plek voor dagelijkse deals: het wil dat consumenten eerst Groupon bezoeken wanneer ze een product willen kopen, daar waar ze nu wachten op een deal die hen aanspreekt. Het zal alle data die het doorheen de jaren heeft weten te verzamelen, gebruiken om het aanbod te personaliseren voor zijn leden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top