Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina

Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina

Groupon hoopt merken aan zijn website te binden door ze een eigen pagina aan te bieden op hun platform, zelfs als ze geen deal hebben lopen. Het is één van de veranderingen die het bedrijf doorvoert om te proberen terug uit het slop te raken.

Deals met grote merken

De pagina's zullen later dit jaar gelanceerd worden en zullen een hoop informatie bevatten over het bedrijf, zoals locaties en zelfs promoties die niet specifiek op Groupon staan, maar die wel te verkrijgen zijn op de website of de filialen van het merk.

 

Groupon heeft recentelijk al deals gesloten met grote merken als Starbucks, O2 en Harry Potter Studios en hoopt in de toekomst met nog meer merken van dat kaliber te werken, om zo ook het imago van Groupon op te krikken.

 

Nieuw design, nieuw doel

Dat maakt allemaal deel uit van een nieuwe strategie bij Groupon, waarbij het meer klanten naar zijn website wil lokken, zonder dat het daarvoor dagelijks mails met deals moet uitsturen - vooral omdat die tegenwoordig meer en meer in de spamfilter blijven hangen.

 

Zo krijgen de website en de mobiele apps ook een nieuw design om ervoor te zorgen dat deals makkelijker vindbaar zijn en dat de website gebruiksvriendelijker wordt. Zo moet het aandeel bezoekers dat via de mailing komt verkleinen. Momenteel komt slechts tien procent van de bezoekers rechtstreeks naar de website, de rest komt na het aanklikken van een e-mail.

 

Groupon wil zich herpositioneren als een online marktplaats, in plaats van een plek voor dagelijkse deals: het wil dat consumenten eerst Groupon bezoeken wanneer ze een product willen kopen, daar waar ze nu wachten op een deal die hen aanspreekt. Het zal alle data die het doorheen de jaren heeft weten te verzamelen, gebruiken om het aanbod te personaliseren voor zijn leden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top