Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina

Groupon hoopt merken te overtuigen met eigen pagina

Groupon hoopt merken aan zijn website te binden door ze een eigen pagina aan te bieden op hun platform, zelfs als ze geen deal hebben lopen. Het is één van de veranderingen die het bedrijf doorvoert om te proberen terug uit het slop te raken.

Deals met grote merken

De pagina's zullen later dit jaar gelanceerd worden en zullen een hoop informatie bevatten over het bedrijf, zoals locaties en zelfs promoties die niet specifiek op Groupon staan, maar die wel te verkrijgen zijn op de website of de filialen van het merk.

 

Groupon heeft recentelijk al deals gesloten met grote merken als Starbucks, O2 en Harry Potter Studios en hoopt in de toekomst met nog meer merken van dat kaliber te werken, om zo ook het imago van Groupon op te krikken.

 

Nieuw design, nieuw doel

Dat maakt allemaal deel uit van een nieuwe strategie bij Groupon, waarbij het meer klanten naar zijn website wil lokken, zonder dat het daarvoor dagelijks mails met deals moet uitsturen - vooral omdat die tegenwoordig meer en meer in de spamfilter blijven hangen.

 

Zo krijgen de website en de mobiele apps ook een nieuw design om ervoor te zorgen dat deals makkelijker vindbaar zijn en dat de website gebruiksvriendelijker wordt. Zo moet het aandeel bezoekers dat via de mailing komt verkleinen. Momenteel komt slechts tien procent van de bezoekers rechtstreeks naar de website, de rest komt na het aanklikken van een e-mail.

 

Groupon wil zich herpositioneren als een online marktplaats, in plaats van een plek voor dagelijkse deals: het wil dat consumenten eerst Groupon bezoeken wanneer ze een product willen kopen, daar waar ze nu wachten op een deal die hen aanspreekt. Het zal alle data die het doorheen de jaren heeft weten te verzamelen, gebruiken om het aanbod te personaliseren voor zijn leden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top