Groupon opent eigen distributiecentrum | RetailDetail

Groupon opent eigen distributiecentrum

Groupon opent eigen distributiecentrum

Groupon heeft in het Amerikaanse Cincinnati zijn eerste eigen distributiecentrum geopend. Dat biedt werk aan 115 werknemers en bevindt zich vlakbij de internationale luchthaven van Cincinnati.

Uitbreiding van diensten

Groupon begon enkele jaren geleden als aanbieder van een dagelijkse deal, die ze via mail verzonden naar mensen die waren ingeschreven op hun nieuwsbrief. Met dit nieuwe distributiecentrum gaat het opnieuw een stapje verder weg van die begindagen. Groupon blijft wel werken met tijdelijke deals, maar koopt al zijn producten zelf in en met het nieuwe distributiecentrum kan het nu de orderverwerking volledig op zich nemen.

 

Daarnaast worden de divisies Groupon Goods en Reserve steeds belangrijker. Reserve werd in 2011 opgericht en biedt kortingen aan op basis van je reservaties bij bepaalde restaurants. Voor de dienst moet op voorhand geen voucher aangekocht worden, zoals we gewoon zijn bij Groupon.

 

Groupon Goods langs zijn kant focust dan weer op de verkoop van gewone producten, in plaats van op deals bij bepaalde retailers. Daarnaast heeft Groupon ook nog Groupon Getaways (voor reizen) en GrouponLive (voor concerttickets en andere evenementen).

 

Groupon Freebies

Groupon kwam onlangs ook nog op de proppen met Groupon Freebies, een nieuwe dienst waarbij klanten coupons en gratis staaltjes kunnen krijgen voor bepaalde producten. De coupons zijn wel enkel voor online aankopen en vooral voor bij de grote nationale ketens in de Verenigde Staten.

 

"Groupon heeft zijn model verschoven en is nu eigenlijk een online winkelcentrum", zegt Peter Krasilovsky, een analist bij BIA/Kelsey, aan Forbes. "De dagelijkse deals zijn nog steeds een deel van dat model, maar daar horen ook online coupons en andere producten en diensten bij."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.