Groupon opent eigen distributiecentrum

Groupon opent eigen distributiecentrum

Groupon heeft in het Amerikaanse Cincinnati zijn eerste eigen distributiecentrum geopend. Dat biedt werk aan 115 werknemers en bevindt zich vlakbij de internationale luchthaven van Cincinnati.

Uitbreiding van diensten

Groupon begon enkele jaren geleden als aanbieder van een dagelijkse deal, die ze via mail verzonden naar mensen die waren ingeschreven op hun nieuwsbrief. Met dit nieuwe distributiecentrum gaat het opnieuw een stapje verder weg van die begindagen. Groupon blijft wel werken met tijdelijke deals, maar koopt al zijn producten zelf in en met het nieuwe distributiecentrum kan het nu de orderverwerking volledig op zich nemen.

 

Daarnaast worden de divisies Groupon Goods en Reserve steeds belangrijker. Reserve werd in 2011 opgericht en biedt kortingen aan op basis van je reservaties bij bepaalde restaurants. Voor de dienst moet op voorhand geen voucher aangekocht worden, zoals we gewoon zijn bij Groupon.

 

Groupon Goods langs zijn kant focust dan weer op de verkoop van gewone producten, in plaats van op deals bij bepaalde retailers. Daarnaast heeft Groupon ook nog Groupon Getaways (voor reizen) en GrouponLive (voor concerttickets en andere evenementen).

 

Groupon Freebies

Groupon kwam onlangs ook nog op de proppen met Groupon Freebies, een nieuwe dienst waarbij klanten coupons en gratis staaltjes kunnen krijgen voor bepaalde producten. De coupons zijn wel enkel voor online aankopen en vooral voor bij de grote nationale ketens in de Verenigde Staten.

 

"Groupon heeft zijn model verschoven en is nu eigenlijk een online winkelcentrum", zegt Peter Krasilovsky, een analist bij BIA/Kelsey, aan Forbes. "De dagelijkse deals zijn nog steeds een deel van dat model, maar daar horen ook online coupons en andere producten en diensten bij."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top