Groupon start met verkoop levensmiddelen

Groupon start met verkoop levensmiddelen

Groupon gaat in de Verenigde Staten huishoudelijke producten en drogisterij-artikelen verkopen onder de vlag van Groupon Basics. Later moeten daar ook nog kruidenierswaren bij komen.

Gratis lidmaatschap en levering

Momenteel zijn er een honderdtal producten te koop bij Groupon Basics, zoals scheermesjes van Gillette of deodorant van Dove. De kortingen op deze producten liggen meestal tussen 20 procent en 30 procent. "We zetten de koopkracht van Groupon aan het werk voor onze klanten, waarbij we ze helpen te besparen op zaken die ze elke dag kopen en gebruiken – van uit hun eigen huis", zegt senior vicepresident Aaron Cooper aan Techcrunch.

 

Groupon gaat hiermee in de VS de concurrentie met Costco aan, dat gelijkaardige deals aanbiedt, maar waarbij klanten wel moeten betalen voor hun lidmaatschap. Dat is bij Groupon Basics niet het geval. Groupon biedt ook gratis levering voor bestellingen vanaf 25 dollar.

 

Momenteel zijn er nog geen plannen om Groupon Basics ook buiten de Verenigde Staten te implementeren, maar het is wel een stap die zou overwogen worden als blijkt dat consumenten in andere landen er nood aan hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top