Groupon Stores maken aanbieden op Groupon gemakkelijker.

Groupon Stores maken aanbieden op Groupon gemakkelijker.

altGroupon breidt steeds verder uit in België. Nu bijna alle grote steden door Groupon gedekt worden, is het vooral zoeken naar een manier om alle aanbieders een kans te geven. Om het voor retailers gemakkelijker te maken een promotieactie aan te bieden via Groupon, heeft de site eigen Groupon Stores in het leven geroepen.

 

Groupon.

Met de Stores wil Groupon zijn positie als lokaal marketingforum versterken. Het lokale aspect staat inderdaad centraal in het concept. Groupon biedt internetgebruikers de mogelijkheid zich te groeperen om kortingsbonnen te bedingen voor uitgaans- en ontspanningsactiviteiten in hun eigen stad: een gastronomisch diner, een uitgebreide wellnessbehandeling, een knipbeurt, een yogasessie, noem maar op.

 

Gebruikers van de site schrijven zich gratis in om in een bepaalde stad een dienst gemeenschappelijk aan te kopen. Als er voldoende belangstellenden zijn, gaat de deal door, en ontvangt de gebruiker een bon die hij vervolgens kan gebruiken bij de handelaar.

 

Ook voor de handelaar biedt dit concept nieuwe troeven. In tegenstelling tot conventionele promotiekanalen, is bij deze vorm van lokale marketing de wervingskost voor elke nieuwe klant immers op voorhand gekend.

 

Het concept kent reeds een enorm succes in de VS en in de rest van Europa. Er gebeuren tienduizenden gemeenschappelijke aankopen per dag en Groupon heeft in het buitenland een lange rij geïnteresseerde handelaars. Sinds de start in België begin juni heeft de Groupon beweging tienduizenden aanhangers gevonden in ons land.

 

De deals die worden aangeboden zijn zeer divers, maar hebben steeds een korting van 50% tot 90% op de retailprijs. In deze financieel moeilijkere tijden helpt Groupon consumenten hun budget te beheren. Of het stimuleert juist aankopen die de zuinige consument anders in deze tijden achterwege zou laten. Niks creëert impulsbehoeften beter dan de belofte van fikse, eenmalige kortingen.

 

Om te kunnen profiteren van de aanbiedingen volstaat het om zich gratis in te schrijven op de site. Op altde welkomstpagina wordt steeds de meest recente deal per stad getoond, samen met andere noodzakelijke informatie, zoals het aantal personen dat de deal reeds kocht, het minimum aantal personen dat de deal dient te kopen zodat de deal doorgaat en de tijd die rest om op het aanbod in te gaan.

 

De internetgebruikers kunnen ook communiceren via diverse sociale media kanalen. De aanbiedingen voor een bepaalde stad worden via een specifieke nieuwsbrief, alsook via Facebook en Twitter pagina’s, verspreid en becommentarieerd.


Groupon Stores.

De Groupon Stores worden op hun beurt in het leven geroepen om het de aanbieders van promoties gemakkelijker te maken. Het is een soort zelfbedieningssysteem waardoor bedrijven eigenhandig hun acties voor Groupon kunnen plaatsen. Klanten kunnen dankzij de Groupon Stores een bepaalde retailer volgen en steeds die zijn promoties zien.


Op Twitter en Facebook, evenals via de Groupon Stores, kan een aanbieder worden gevolgd. Op die manier verhoogt de loyaliteit van klanten. Het is ook de bedoeling dat consumenten gestimuleerd worden nog vaker gebruik te maken van zowel een bedrijf  als van Groupon.

 

Aangezien de Groupon Stores een zelfbedieningsysteem is, zullen aanbieders sneller hun aanbieding tot bij de consument kunnen krijgen. Voorheen moest er een lange procedure van onderhandelingen met Groupon worden ondergaan alvorens men zijn promotie op de site kreeg. De wachttijden liepen soms op tot maar liefst zes maanden.

 

altGroupon breidt steeds verder uit in België. Nu bijna alle grote steden door Groupon gedekt worden, is het vooral zoeken naar een manier om alle aanbieders een kans te geven. Om het voor retailers gemakkelijker te maken een promotieactie aan te bieden via Groupon, heeft de site eigen Groupon Stores in het leven geroepen.

 

Groupon.

Met de Stores wil Groupon zijn positie als lokaal marketingforum versterken. Het lokale aspect staat inderdaad centraal in het concept. Groupon biedt internetgebruikers de mogelijkheid zich te groeperen om kortingsbonnen te bedingen voor uitgaans- en ontspanningsactiviteiten in hun eigen stad: een gastronomisch diner, een uitgebreide wellnessbehandeling, een knipbeurt, een yogasessie, noem maar op.

 

Gebruikers van de site schrijven zich gratis in om in een bepaalde stad een dienst gemeenschappelijk aan te kopen. Als er voldoende belangstellenden zijn, gaat de deal door, en ontvangt de gebruiker een bon die hij vervolgens kan gebruiken bij de handelaar.

 

Ook voor de handelaar biedt dit concept nieuwe troeven. In tegenstelling tot conventionele promotiekanalen, is bij deze vorm van lokale marketing de wervingskost voor elke nieuwe klant immers op voorhand gekend.

 

Het concept kent reeds een enorm succes in de VS en in de rest van Europa. Er gebeuren tienduizenden gemeenschappelijke aankopen per dag en Groupon heeft in het buitenland een lange rij geïnteresseerde handelaars. Sinds de start in België begin juni heeft de Groupon beweging tienduizenden aanhangers gevonden in ons land.

 

De deals die worden aangeboden zijn zeer divers, maar hebben steeds een korting van 50% tot 90% op de retailprijs. In deze financieel moeilijkere tijden helpt Groupon consumenten hun budget te beheren. Of het stimuleert juist aankopen die de zuinige consument anders in deze tijden achterwege zou laten. Niks creëert impulsbehoeften beter dan de belofte van fikse, eenmalige kortingen.

 

Om te kunnen profiteren van de aanbiedingen volstaat het om zich gratis in te schrijven op de site. Op altde welkomstpagina wordt steeds de meest recente deal per stad getoond, samen met andere noodzakelijke informatie, zoals het aantal personen dat de deal reeds kocht, het minimum aantal personen dat de deal dient te kopen zodat de deal doorgaat en de tijd die rest om op het aanbod in te gaan.

 

De internetgebruikers kunnen ook communiceren via diverse sociale media kanalen. De aanbiedingen voor een bepaalde stad worden via een specifieke nieuwsbrief, alsook via Facebook en Twitter pagina’s, verspreid en becommentarieerd.


Groupon Stores.

De Groupon Stores worden op hun beurt in het leven geroepen om het de aanbieders van promoties gemakkelijker te maken. Het is een soort zelfbedieningssysteem waardoor bedrijven eigenhandig hun acties voor Groupon kunnen plaatsen. Klanten kunnen dankzij de Groupon Stores een bepaalde retailer volgen en steeds die zijn promoties zien.


Op Twitter en Facebook, evenals via de Groupon Stores, kan een aanbieder worden gevolgd. Op die manier verhoogt de loyaliteit van klanten. Het is ook de bedoeling dat consumenten gestimuleerd worden nog vaker gebruik te maken van zowel een bedrijf  als van Groupon.

 

Aangezien de Groupon Stores een zelfbedieningsysteem is, zullen aanbieders sneller hun aanbieding tot bij de consument kunnen krijgen. Voorheen moest er een lange procedure van onderhandelingen met Groupon worden ondergaan alvorens men zijn promotie op de site kreeg. De wachttijden liepen soms op tot maar liefst zes maanden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top