Groupon Stores maken aanbieden op Groupon gemakkelijker.

Groupon Stores maken aanbieden op Groupon gemakkelijker.

altGroupon breidt steeds verder uit in België. Nu bijna alle grote steden door Groupon gedekt worden, is het vooral zoeken naar een manier om alle aanbieders een kans te geven. Om het voor retailers gemakkelijker te maken een promotieactie aan te bieden via Groupon, heeft de site eigen Groupon Stores in het leven geroepen.

 

Groupon.

Met de Stores wil Groupon zijn positie als lokaal marketingforum versterken. Het lokale aspect staat inderdaad centraal in het concept. Groupon biedt internetgebruikers de mogelijkheid zich te groeperen om kortingsbonnen te bedingen voor uitgaans- en ontspanningsactiviteiten in hun eigen stad: een gastronomisch diner, een uitgebreide wellnessbehandeling, een knipbeurt, een yogasessie, noem maar op.

 

Gebruikers van de site schrijven zich gratis in om in een bepaalde stad een dienst gemeenschappelijk aan te kopen. Als er voldoende belangstellenden zijn, gaat de deal door, en ontvangt de gebruiker een bon die hij vervolgens kan gebruiken bij de handelaar.

 

Ook voor de handelaar biedt dit concept nieuwe troeven. In tegenstelling tot conventionele promotiekanalen, is bij deze vorm van lokale marketing de wervingskost voor elke nieuwe klant immers op voorhand gekend.

 

Het concept kent reeds een enorm succes in de VS en in de rest van Europa. Er gebeuren tienduizenden gemeenschappelijke aankopen per dag en Groupon heeft in het buitenland een lange rij geïnteresseerde handelaars. Sinds de start in België begin juni heeft de Groupon beweging tienduizenden aanhangers gevonden in ons land.

 

De deals die worden aangeboden zijn zeer divers, maar hebben steeds een korting van 50% tot 90% op de retailprijs. In deze financieel moeilijkere tijden helpt Groupon consumenten hun budget te beheren. Of het stimuleert juist aankopen die de zuinige consument anders in deze tijden achterwege zou laten. Niks creëert impulsbehoeften beter dan de belofte van fikse, eenmalige kortingen.

 

Om te kunnen profiteren van de aanbiedingen volstaat het om zich gratis in te schrijven op de site. Op altde welkomstpagina wordt steeds de meest recente deal per stad getoond, samen met andere noodzakelijke informatie, zoals het aantal personen dat de deal reeds kocht, het minimum aantal personen dat de deal dient te kopen zodat de deal doorgaat en de tijd die rest om op het aanbod in te gaan.

 

De internetgebruikers kunnen ook communiceren via diverse sociale media kanalen. De aanbiedingen voor een bepaalde stad worden via een specifieke nieuwsbrief, alsook via Facebook en Twitter pagina’s, verspreid en becommentarieerd.


Groupon Stores.

De Groupon Stores worden op hun beurt in het leven geroepen om het de aanbieders van promoties gemakkelijker te maken. Het is een soort zelfbedieningssysteem waardoor bedrijven eigenhandig hun acties voor Groupon kunnen plaatsen. Klanten kunnen dankzij de Groupon Stores een bepaalde retailer volgen en steeds die zijn promoties zien.


Op Twitter en Facebook, evenals via de Groupon Stores, kan een aanbieder worden gevolgd. Op die manier verhoogt de loyaliteit van klanten. Het is ook de bedoeling dat consumenten gestimuleerd worden nog vaker gebruik te maken van zowel een bedrijf  als van Groupon.

 

Aangezien de Groupon Stores een zelfbedieningsysteem is, zullen aanbieders sneller hun aanbieding tot bij de consument kunnen krijgen. Voorheen moest er een lange procedure van onderhandelingen met Groupon worden ondergaan alvorens men zijn promotie op de site kreeg. De wachttijden liepen soms op tot maar liefst zes maanden.

 

altGroupon breidt steeds verder uit in België. Nu bijna alle grote steden door Groupon gedekt worden, is het vooral zoeken naar een manier om alle aanbieders een kans te geven. Om het voor retailers gemakkelijker te maken een promotieactie aan te bieden via Groupon, heeft de site eigen Groupon Stores in het leven geroepen.

 

Groupon.

Met de Stores wil Groupon zijn positie als lokaal marketingforum versterken. Het lokale aspect staat inderdaad centraal in het concept. Groupon biedt internetgebruikers de mogelijkheid zich te groeperen om kortingsbonnen te bedingen voor uitgaans- en ontspanningsactiviteiten in hun eigen stad: een gastronomisch diner, een uitgebreide wellnessbehandeling, een knipbeurt, een yogasessie, noem maar op.

 

Gebruikers van de site schrijven zich gratis in om in een bepaalde stad een dienst gemeenschappelijk aan te kopen. Als er voldoende belangstellenden zijn, gaat de deal door, en ontvangt de gebruiker een bon die hij vervolgens kan gebruiken bij de handelaar.

 

Ook voor de handelaar biedt dit concept nieuwe troeven. In tegenstelling tot conventionele promotiekanalen, is bij deze vorm van lokale marketing de wervingskost voor elke nieuwe klant immers op voorhand gekend.

 

Het concept kent reeds een enorm succes in de VS en in de rest van Europa. Er gebeuren tienduizenden gemeenschappelijke aankopen per dag en Groupon heeft in het buitenland een lange rij geïnteresseerde handelaars. Sinds de start in België begin juni heeft de Groupon beweging tienduizenden aanhangers gevonden in ons land.

 

De deals die worden aangeboden zijn zeer divers, maar hebben steeds een korting van 50% tot 90% op de retailprijs. In deze financieel moeilijkere tijden helpt Groupon consumenten hun budget te beheren. Of het stimuleert juist aankopen die de zuinige consument anders in deze tijden achterwege zou laten. Niks creëert impulsbehoeften beter dan de belofte van fikse, eenmalige kortingen.

 

Om te kunnen profiteren van de aanbiedingen volstaat het om zich gratis in te schrijven op de site. Op altde welkomstpagina wordt steeds de meest recente deal per stad getoond, samen met andere noodzakelijke informatie, zoals het aantal personen dat de deal reeds kocht, het minimum aantal personen dat de deal dient te kopen zodat de deal doorgaat en de tijd die rest om op het aanbod in te gaan.

 

De internetgebruikers kunnen ook communiceren via diverse sociale media kanalen. De aanbiedingen voor een bepaalde stad worden via een specifieke nieuwsbrief, alsook via Facebook en Twitter pagina’s, verspreid en becommentarieerd.


Groupon Stores.

De Groupon Stores worden op hun beurt in het leven geroepen om het de aanbieders van promoties gemakkelijker te maken. Het is een soort zelfbedieningssysteem waardoor bedrijven eigenhandig hun acties voor Groupon kunnen plaatsen. Klanten kunnen dankzij de Groupon Stores een bepaalde retailer volgen en steeds die zijn promoties zien.


Op Twitter en Facebook, evenals via de Groupon Stores, kan een aanbieder worden gevolgd. Op die manier verhoogt de loyaliteit van klanten. Het is ook de bedoeling dat consumenten gestimuleerd worden nog vaker gebruik te maken van zowel een bedrijf  als van Groupon.

 

Aangezien de Groupon Stores een zelfbedieningsysteem is, zullen aanbieders sneller hun aanbieding tot bij de consument kunnen krijgen. Voorheen moest er een lange procedure van onderhandelingen met Groupon worden ondergaan alvorens men zijn promotie op de site kreeg. De wachttijden liepen soms op tot maar liefst zes maanden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top