Groupon wimpelt miljardenbod Google af. | RetailDetail

Groupon wimpelt miljardenbod Google af.

Groupon wimpelt miljardenbod Google af.

Je moet sterk van jezelf overtuigd zijn als je een bod van 5,3 miljard op je bedrijf links laat liggen. Het is nochtans precies wat group buying platform Groupon deed met Google. Eerder deze week wisten we te melden dat de deal met Google nagenoeg rond was. Via een externe woordvoerder liet Groupon nu weten onafhankelijk te willen blijven. 


De exacte redenen voor het afspringen van de deal zijn niet helemaal duidelijk. Volgens insiders wil Groupon mogelijk een beursgang maken in 2011. Een andere reden kan zijn dat de geschatte jaaromzet van Groupon weleens vier maal zo hoog zou kunnen zijn als wat de media vermoeden (500 miljoen dollar). Zelf wil Groupon echter geen mededelingen doen voor maandag.


Ook Google's woordvoerder wil niet uitweiden over het afhaken van Groupon. In ieder geval zal het ego van de top van Google gedeukt zijn. Zeker aangezien enkele weken geleden naar buiten kwam dat ook Twitter een overnamebod van 4 miljard beledigend vond.


Door die onderschattingen heeft Google naast twee belangrijke deals gegrepen, die nochtans essentieel kunnen zijn voor de toekomst van de zoekmachine. De online markt voor local business advertising zal de komende jaren namelijk snel groeien. Zoekmachines Bing en Yahoo beloven op die markt geduchte concurrenten te worden, waardoor Google zich verplicht ziet acquisities te doen om zijn positie te verzekeren. Helaas totnogtoe zonder resultaat.
 

Je moet sterk van jezelf overtuigd zijn als je een bod van 5,3 miljard op je bedrijf links laat liggen. Het is nochtans precies wat group buying platform Groupon deed met Google. Eerder deze week wisten we te melden dat de deal met Google nagenoeg rond was. Via een externe woordvoerder liet Groupon nu weten onafhankelijk te willen blijven. 


De exacte redenen voor het afspringen van de deal zijn niet helemaal duidelijk. Volgens insiders wil Groupon mogelijk een beursgang maken in 2011. Een andere reden kan zijn dat de geschatte jaaromzet van Groupon weleens vier maal zo hoog zou kunnen zijn als wat de media vermoeden (500 miljoen dollar). Zelf wil Groupon echter geen mededelingen doen voor maandag.


Ook Google's woordvoerder wil niet uitweiden over het afhaken van Groupon. In ieder geval zal het ego van de top van Google gedeukt zijn. Zeker aangezien enkele weken geleden naar buiten kwam dat ook Twitter een overnamebod van 4 miljard beledigend vond.


Door die onderschattingen heeft Google naast twee belangrijke deals gegrepen, die nochtans essentieel kunnen zijn voor de toekomst van de zoekmachine. De online markt voor local business advertising zal de komende jaren namelijk snel groeien. Zoekmachines Bing en Yahoo beloven op die markt geduchte concurrenten te worden, waardoor Google zich verplicht ziet acquisities te doen om zijn positie te verzekeren. Helaas totnogtoe zonder resultaat.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top