Hans Anders pakt uit met uitgebreide webwinkel | RetailDetail

Hans Anders pakt uit met uitgebreide webwinkel

Hans Anders pakt uit met uitgebreide webwinkel

De optiekketen Hans Anders verkoopt zijn brillen en lenzen voortaan ook online in België. Een aantal producten, zoals sommige merklenzen, zijn vanaf nu zelf alleen verkrijgbaar via het internet. Maar het web biedt nog enkele andere voordelen.

Augmented reality

Zo plaatst Hans Anders meteen een digitale paskamer op het web, waarmee klanten enkele brillen en zonnebrillen kunnen proberen door ze op hun pasfoto te plaatsen. Daarbij krijgen ze bovendien de mogelijkheid om via Facebook, Twitter of mail advies in te winnen bij vrienden en familie.


Afspraken

Behalve als bijkomend verkoopkanaal gebruikt Hans Anders het web ook voor het inboeken van afspraken in zijn fysieke verkooppunten. Klanten kunnen online aangeven wanneer ze willen langskomen. Eens de afspraak gemaakt, krijgt de klant hiervan een bevestiging. Een dag op voorhand krijgt hij nog een herinneringsmail.


De afsprakenmodule geldt voorlopig alleen voor advies of voor het kopen van lenzen. In de toekomst zal het ook kunnen voor brillen en hoorapparaten.


Hans Anders beschikt in België over 94 winkels in België. Aanvankelijk verkocht het alleen optiekproducten. Sinds vorig jaar is het aanbod uitgebreid met hoortoestellen. Het bedrijf profileert zich als een budgetketen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top