Hans Anders pakt uit met uitgebreide webwinkel

Hans Anders pakt uit met uitgebreide webwinkel

De optiekketen Hans Anders verkoopt zijn brillen en lenzen voortaan ook online in België. Een aantal producten, zoals sommige merklenzen, zijn vanaf nu zelf alleen verkrijgbaar via het internet. Maar het web biedt nog enkele andere voordelen.

Augmented reality

Zo plaatst Hans Anders meteen een digitale paskamer op het web, waarmee klanten enkele brillen en zonnebrillen kunnen proberen door ze op hun pasfoto te plaatsen. Daarbij krijgen ze bovendien de mogelijkheid om via Facebook, Twitter of mail advies in te winnen bij vrienden en familie.


Afspraken

Behalve als bijkomend verkoopkanaal gebruikt Hans Anders het web ook voor het inboeken van afspraken in zijn fysieke verkooppunten. Klanten kunnen online aangeven wanneer ze willen langskomen. Eens de afspraak gemaakt, krijgt de klant hiervan een bevestiging. Een dag op voorhand krijgt hij nog een herinneringsmail.


De afsprakenmodule geldt voorlopig alleen voor advies of voor het kopen van lenzen. In de toekomst zal het ook kunnen voor brillen en hoorapparaten.


Hans Anders beschikt in België over 94 winkels in België. Aanvankelijk verkocht het alleen optiekproducten. Sinds vorig jaar is het aanbod uitgebreid met hoortoestellen. Het bedrijf profileert zich als een budgetketen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top