Hans Anders pakt uit met uitgebreide webwinkel | RetailDetail

Hans Anders pakt uit met uitgebreide webwinkel

Hans Anders pakt uit met uitgebreide webwinkel

De optiekketen Hans Anders verkoopt zijn brillen en lenzen voortaan ook online in België. Een aantal producten, zoals sommige merklenzen, zijn vanaf nu zelf alleen verkrijgbaar via het internet. Maar het web biedt nog enkele andere voordelen.

Augmented reality

Zo plaatst Hans Anders meteen een digitale paskamer op het web, waarmee klanten enkele brillen en zonnebrillen kunnen proberen door ze op hun pasfoto te plaatsen. Daarbij krijgen ze bovendien de mogelijkheid om via Facebook, Twitter of mail advies in te winnen bij vrienden en familie.


Afspraken

Behalve als bijkomend verkoopkanaal gebruikt Hans Anders het web ook voor het inboeken van afspraken in zijn fysieke verkooppunten. Klanten kunnen online aangeven wanneer ze willen langskomen. Eens de afspraak gemaakt, krijgt de klant hiervan een bevestiging. Een dag op voorhand krijgt hij nog een herinneringsmail.


De afsprakenmodule geldt voorlopig alleen voor advies of voor het kopen van lenzen. In de toekomst zal het ook kunnen voor brillen en hoorapparaten.


Hans Anders beschikt in België over 94 winkels in België. Aanvankelijk verkocht het alleen optiekproducten. Sinds vorig jaar is het aanbod uitgebreid met hoortoestellen. Het bedrijf profileert zich als een budgetketen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.