HarperCollins laat auteurs zelf boeken verkopen

HarperCollins laat auteurs zelf boeken verkopen

Uitgeverij HarperCollins geeft auteurs de mogelijkheid om hun boeken te verkopen via hun eigen persoonlijke sites. Schrijvers die kiezen om zo te verkopen, zullen meer geld overhouden aan verkochte exemplaren.

Tien procent extra

Schrijvers die gepubliceerd worden door HarperCollins kunnen sinds kort een winkelmandje of 'buy now'-knoppen van de uitgever op hun website laten plaatsen. Die worden vervolgens doorgeleid naar de website van de uitgever. De dienst is voorlopig enkel beschikbaar in de Verenigde Staten, maar zal de komende maanden uitgebreid worden.

 

Bij boeken die verkocht worden via hun eigen website, krijgen schrijvers tien procent extra royalties. Ze krijgen dus als het ware een deel van de koek die HarperCollins niet meer moet delen met andere tussenpersonen, zoals boekenwinkels of Amazon.

 

HarperCollins, dat deel uitmaakt van het imperium van Rupert Murdoch, stelde afgelopen zomer al dat het meer aandacht wil geven aan e-commerce, om auteurs zoveel mogelijk paden naar de klant te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top