Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

De online markt heeft een nieuw kantelpunt bereikt: Volgens een rapport van comScore bezoekt de Amerikaanse consument online retailers nu meestal via mobiele apparaten. Smartphones en tablets hebben daarmee pc's en laptops ingehaald. Het toont aan dat aandacht voor mobiele apparaten voor retailers steeds belangrijker moet worden.

Meer dan helft Amerikanen shopt mobiel

Het onderzoek van comScore was specifiek gericht op de tijd die consumenten doorbrengen op websites van retailers en niet op het bedrag dat ze daarbij spenderen. Die cijfers tonen aan dat 55 procent van alle tijd die online aan retail wordt gespendeerd, gebeurt op smartphones (44%) en tablets (11%). De overige 45 procent gebruikt de gemiddelde Amerikaan een pc of een laptop. 

 

"Aangezien Amerikaanse consumenten meer dan de helft van hun tijd spenderen op websites van retailers via smartphones en tablets, kan mobile niet meer aanzien worden als een ondergeschikt toestel of actie. Het belichaamt nu hoe consumenten denken en handelen wanneer ze communiceren met retailers", zegt Vicki Cantrell, executive director van de online afdeling van de Amerikaanse National Retail Federation, aan Internetretailer.com.

 

De omslag wil wel nog niet zeggen dat er ook meer gekocht wordt met mobiele toestellen. In het tweede kwartaal van 2013 gebeurde 69% van de online aankopen in de VS langs een pc. Smartphones worden dan ook vooral gebruikt om iets op te zoeken en veel minder om iets te kopen. Het onderzoek van comScore wees ook uit dat wanneer smartphonegebruikers iets kopen, ze dan ook 18% minder uitgeven dan tabletgebruikers.

Tags: