Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone | RetailDetail

Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

De online markt heeft een nieuw kantelpunt bereikt: Volgens een rapport van comScore bezoekt de Amerikaanse consument online retailers nu meestal via mobiele apparaten. Smartphones en tablets hebben daarmee pc's en laptops ingehaald. Het toont aan dat aandacht voor mobiele apparaten voor retailers steeds belangrijker moet worden.

Meer dan helft Amerikanen shopt mobiel

Het onderzoek van comScore was specifiek gericht op de tijd die consumenten doorbrengen op websites van retailers en niet op het bedrag dat ze daarbij spenderen. Die cijfers tonen aan dat 55 procent van alle tijd die online aan retail wordt gespendeerd, gebeurt op smartphones (44%) en tablets (11%). De overige 45 procent gebruikt de gemiddelde Amerikaan een pc of een laptop. 

 

"Aangezien Amerikaanse consumenten meer dan de helft van hun tijd spenderen op websites van retailers via smartphones en tablets, kan mobile niet meer aanzien worden als een ondergeschikt toestel of actie. Het belichaamt nu hoe consumenten denken en handelen wanneer ze communiceren met retailers", zegt Vicki Cantrell, executive director van de online afdeling van de Amerikaanse National Retail Federation, aan Internetretailer.com.

 

De omslag wil wel nog niet zeggen dat er ook meer gekocht wordt met mobiele toestellen. In het tweede kwartaal van 2013 gebeurde 69% van de online aankopen in de VS langs een pc. Smartphones worden dan ook vooral gebruikt om iets op te zoeken en veel minder om iets te kopen. Het onderzoek van comScore wees ook uit dat wanneer smartphonegebruikers iets kopen, ze dan ook 18% minder uitgeven dan tabletgebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.