Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone | RetailDetail

Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

De online markt heeft een nieuw kantelpunt bereikt: Volgens een rapport van comScore bezoekt de Amerikaanse consument online retailers nu meestal via mobiele apparaten. Smartphones en tablets hebben daarmee pc's en laptops ingehaald. Het toont aan dat aandacht voor mobiele apparaten voor retailers steeds belangrijker moet worden.

Meer dan helft Amerikanen shopt mobiel

Het onderzoek van comScore was specifiek gericht op de tijd die consumenten doorbrengen op websites van retailers en niet op het bedrag dat ze daarbij spenderen. Die cijfers tonen aan dat 55 procent van alle tijd die online aan retail wordt gespendeerd, gebeurt op smartphones (44%) en tablets (11%). De overige 45 procent gebruikt de gemiddelde Amerikaan een pc of een laptop. 

 

"Aangezien Amerikaanse consumenten meer dan de helft van hun tijd spenderen op websites van retailers via smartphones en tablets, kan mobile niet meer aanzien worden als een ondergeschikt toestel of actie. Het belichaamt nu hoe consumenten denken en handelen wanneer ze communiceren met retailers", zegt Vicki Cantrell, executive director van de online afdeling van de Amerikaanse National Retail Federation, aan Internetretailer.com.

 

De omslag wil wel nog niet zeggen dat er ook meer gekocht wordt met mobiele toestellen. In het tweede kwartaal van 2013 gebeurde 69% van de online aankopen in de VS langs een pc. Smartphones worden dan ook vooral gebruikt om iets op te zoeken en veel minder om iets te kopen. Het onderzoek van comScore wees ook uit dat wanneer smartphonegebruikers iets kopen, ze dan ook 18% minder uitgeven dan tabletgebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top