Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

De online markt heeft een nieuw kantelpunt bereikt: Volgens een rapport van comScore bezoekt de Amerikaanse consument online retailers nu meestal via mobiele apparaten. Smartphones en tablets hebben daarmee pc's en laptops ingehaald. Het toont aan dat aandacht voor mobiele apparaten voor retailers steeds belangrijker moet worden.

Meer dan helft Amerikanen shopt mobiel

Het onderzoek van comScore was specifiek gericht op de tijd die consumenten doorbrengen op websites van retailers en niet op het bedrag dat ze daarbij spenderen. Die cijfers tonen aan dat 55 procent van alle tijd die online aan retail wordt gespendeerd, gebeurt op smartphones (44%) en tablets (11%). De overige 45 procent gebruikt de gemiddelde Amerikaan een pc of een laptop. 

 

"Aangezien Amerikaanse consumenten meer dan de helft van hun tijd spenderen op websites van retailers via smartphones en tablets, kan mobile niet meer aanzien worden als een ondergeschikt toestel of actie. Het belichaamt nu hoe consumenten denken en handelen wanneer ze communiceren met retailers", zegt Vicki Cantrell, executive director van de online afdeling van de Amerikaanse National Retail Federation, aan Internetretailer.com.

 

De omslag wil wel nog niet zeggen dat er ook meer gekocht wordt met mobiele toestellen. In het tweede kwartaal van 2013 gebeurde 69% van de online aankopen in de VS langs een pc. Smartphones worden dan ook vooral gebruikt om iets op te zoeken en veel minder om iets te kopen. Het onderzoek van comScore wees ook uit dat wanneer smartphonegebruikers iets kopen, ze dan ook 18% minder uitgeven dan tabletgebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top