Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

Helft Amerikaanse consumenten bezoekt online retailers via smartphone

De online markt heeft een nieuw kantelpunt bereikt: Volgens een rapport van comScore bezoekt de Amerikaanse consument online retailers nu meestal via mobiele apparaten. Smartphones en tablets hebben daarmee pc's en laptops ingehaald. Het toont aan dat aandacht voor mobiele apparaten voor retailers steeds belangrijker moet worden.

Meer dan helft Amerikanen shopt mobiel

Het onderzoek van comScore was specifiek gericht op de tijd die consumenten doorbrengen op websites van retailers en niet op het bedrag dat ze daarbij spenderen. Die cijfers tonen aan dat 55 procent van alle tijd die online aan retail wordt gespendeerd, gebeurt op smartphones (44%) en tablets (11%). De overige 45 procent gebruikt de gemiddelde Amerikaan een pc of een laptop. 

 

"Aangezien Amerikaanse consumenten meer dan de helft van hun tijd spenderen op websites van retailers via smartphones en tablets, kan mobile niet meer aanzien worden als een ondergeschikt toestel of actie. Het belichaamt nu hoe consumenten denken en handelen wanneer ze communiceren met retailers", zegt Vicki Cantrell, executive director van de online afdeling van de Amerikaanse National Retail Federation, aan Internetretailer.com.

 

De omslag wil wel nog niet zeggen dat er ook meer gekocht wordt met mobiele toestellen. In het tweede kwartaal van 2013 gebeurde 69% van de online aankopen in de VS langs een pc. Smartphones worden dan ook vooral gebruikt om iets op te zoeken en veel minder om iets te kopen. Het onderzoek van comScore wees ook uit dat wanneer smartphonegebruikers iets kopen, ze dan ook 18% minder uitgeven dan tabletgebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top