HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard | RetailDetail

HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard

HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard

HelloFresh heeft in een nieuwe investeringsronde 75 miljoen euro opgehaald, waardoor de wereldwijde aanbieder van thuisbezorgde verse maaltijden op een slordige 2,6 miljard euro wordt gewaardeerd: dat is vier keer meer dan bij de laatste waardering.

Turbogroei nóg versnellen

De nieuwe investeerder is het Schotse investeringsfonds Baillie Gifford & Co. "We zijn zeer verheugd om te investeren in een snelgroeiend bedrijf dat een nieuwe categorie binnen de wereldwijde markt voor levensmiddelen creëert", zegt James Anderson, partner bij Baillie Gifford & Co. Na de kapitaalverhoging hebben de broertjes Samwer van Rocket Internet nog 57,2% van HelloFresh in handen.

 

Met het verse kapitaal wil HelloFresh, dat werd opgericht in 2011 en maandelijks vier miljoen maaltijdboxen bezorgt, zijn zo al fenomenale groei nog versnellen. Het bedrijf zag zijn omzet in 2014 met 391,8% stijgen tegenover het jaar voordien, tot zo'n 70 miljoen euro. Die trend zette zich in het eerste kwartaal van dit jaar overigens gewoon voort.

 

"We geloven in het substantiële groeipotentieel van ons bedrijf en we zijn blij met deze bevestiging van onze strategie en verdienmodel", klinkt het bij HelloFresh. Analisten achten het goed mogelijk dat het bedrijf dit jaar de kaap van de 300 miljoen euro omzet rondt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.