HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard

HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard

HelloFresh heeft in een nieuwe investeringsronde 75 miljoen euro opgehaald, waardoor de wereldwijde aanbieder van thuisbezorgde verse maaltijden op een slordige 2,6 miljard euro wordt gewaardeerd: dat is vier keer meer dan bij de laatste waardering.

Turbogroei nóg versnellen

De nieuwe investeerder is het Schotse investeringsfonds Baillie Gifford & Co. "We zijn zeer verheugd om te investeren in een snelgroeiend bedrijf dat een nieuwe categorie binnen de wereldwijde markt voor levensmiddelen creëert", zegt James Anderson, partner bij Baillie Gifford & Co. Na de kapitaalverhoging hebben de broertjes Samwer van Rocket Internet nog 57,2% van HelloFresh in handen.

 

Met het verse kapitaal wil HelloFresh, dat werd opgericht in 2011 en maandelijks vier miljoen maaltijdboxen bezorgt, zijn zo al fenomenale groei nog versnellen. Het bedrijf zag zijn omzet in 2014 met 391,8% stijgen tegenover het jaar voordien, tot zo'n 70 miljoen euro. Die trend zette zich in het eerste kwartaal van dit jaar overigens gewoon voort.

 

"We geloven in het substantiële groeipotentieel van ons bedrijf en we zijn blij met deze bevestiging van onze strategie en verdienmodel", klinkt het bij HelloFresh. Analisten achten het goed mogelijk dat het bedrijf dit jaar de kaap van de 300 miljoen euro omzet rondt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top