HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard

HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard

HelloFresh heeft in een nieuwe investeringsronde 75 miljoen euro opgehaald, waardoor de wereldwijde aanbieder van thuisbezorgde verse maaltijden op een slordige 2,6 miljard euro wordt gewaardeerd: dat is vier keer meer dan bij de laatste waardering.

Turbogroei nóg versnellen

De nieuwe investeerder is het Schotse investeringsfonds Baillie Gifford & Co. "We zijn zeer verheugd om te investeren in een snelgroeiend bedrijf dat een nieuwe categorie binnen de wereldwijde markt voor levensmiddelen creëert", zegt James Anderson, partner bij Baillie Gifford & Co. Na de kapitaalverhoging hebben de broertjes Samwer van Rocket Internet nog 57,2% van HelloFresh in handen.

 

Met het verse kapitaal wil HelloFresh, dat werd opgericht in 2011 en maandelijks vier miljoen maaltijdboxen bezorgt, zijn zo al fenomenale groei nog versnellen. Het bedrijf zag zijn omzet in 2014 met 391,8% stijgen tegenover het jaar voordien, tot zo'n 70 miljoen euro. Die trend zette zich in het eerste kwartaal van dit jaar overigens gewoon voort.

 

"We geloven in het substantiële groeipotentieel van ons bedrijf en we zijn blij met deze bevestiging van onze strategie en verdienmodel", klinkt het bij HelloFresh. Analisten achten het goed mogelijk dat het bedrijf dit jaar de kaap van de 300 miljoen euro omzet rondt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top