HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard | RetailDetail

HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard

HelloFresh is nu al 2,6 miljard euro waard

HelloFresh heeft in een nieuwe investeringsronde 75 miljoen euro opgehaald, waardoor de wereldwijde aanbieder van thuisbezorgde verse maaltijden op een slordige 2,6 miljard euro wordt gewaardeerd: dat is vier keer meer dan bij de laatste waardering.

Turbogroei nóg versnellen

De nieuwe investeerder is het Schotse investeringsfonds Baillie Gifford & Co. "We zijn zeer verheugd om te investeren in een snelgroeiend bedrijf dat een nieuwe categorie binnen de wereldwijde markt voor levensmiddelen creëert", zegt James Anderson, partner bij Baillie Gifford & Co. Na de kapitaalverhoging hebben de broertjes Samwer van Rocket Internet nog 57,2% van HelloFresh in handen.

 

Met het verse kapitaal wil HelloFresh, dat werd opgericht in 2011 en maandelijks vier miljoen maaltijdboxen bezorgt, zijn zo al fenomenale groei nog versnellen. Het bedrijf zag zijn omzet in 2014 met 391,8% stijgen tegenover het jaar voordien, tot zo'n 70 miljoen euro. Die trend zette zich in het eerste kwartaal van dit jaar overigens gewoon voort.

 

"We geloven in het substantiële groeipotentieel van ons bedrijf en we zijn blij met deze bevestiging van onze strategie en verdienmodel", klinkt het bij HelloFresh. Analisten achten het goed mogelijk dat het bedrijf dit jaar de kaap van de 300 miljoen euro omzet rondt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.