HelloFresh vervijfvoudigt omzet | RetailDetail

HelloFresh vervijfvoudigt omzet

HelloFresh vervijfvoudigt omzet

Ook in de eerste helft van 2015 is de Duitse maaltijdboxenbezorger HelloFresh sterk blijven groeien. Zowel de omzet als het aantal actieve abonnees vervijfvoudigden ten opzichte van een jaar eerder.

Groei in VS

Het aantal abonnees steeg immers in de eerste helft van 2015 met 429% naar 402.000, goed voor in totaal 18,2 miljoen verstuurde maaltijden (+355%). De netto-omzet steeg met 408% naar 112,5 miljoen euro. HelloFresh verwacht dat die groei zich nog de komende twee jaar zal doorzetten, met name dankzij de uitbreiding in de Verenigde Staten. Die groei in de Verenigde Staten is dan ook één van de belangrijkste focuspunten de komende periode.

 

HelloFresh lanceerde in juni ook een app voor iPhone: dankzij die app hoopt HelloFresh een beter inzicht te krijgen in de favoriete recepten per land, aangezien ook niet-abonnees recepten kunnen bekijken en thuis namaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.