HelloFresh vervijfvoudigt omzet

HelloFresh vervijfvoudigt omzet

Ook in de eerste helft van 2015 is de Duitse maaltijdboxenbezorger HelloFresh sterk blijven groeien. Zowel de omzet als het aantal actieve abonnees vervijfvoudigden ten opzichte van een jaar eerder.

Groei in VS

Het aantal abonnees steeg immers in de eerste helft van 2015 met 429% naar 402.000, goed voor in totaal 18,2 miljoen verstuurde maaltijden (+355%). De netto-omzet steeg met 408% naar 112,5 miljoen euro. HelloFresh verwacht dat die groei zich nog de komende twee jaar zal doorzetten, met name dankzij de uitbreiding in de Verenigde Staten. Die groei in de Verenigde Staten is dan ook één van de belangrijkste focuspunten de komende periode.

 

HelloFresh lanceerde in juni ook een app voor iPhone: dankzij die app hoopt HelloFresh een beter inzicht te krijgen in de favoriete recepten per land, aangezien ook niet-abonnees recepten kunnen bekijken en thuis namaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top