HEMA start met verkoop autoverzekeringen | RetailDetail

HEMA start met verkoop autoverzekeringen

HEMA start met verkoop autoverzekeringen

HEMA, de Nederlandse warenhuisketen die bij ons vooral bekend is van zijn drop, rookworst en de onvermijdelijke Jip & Janneke, is gestart met het aanbieden van autoverzekeringen. Niet via zijn 90 winkels in ons land, maar via de website of per telefoon. De Nederlanders gingen daarvoor in zee met Corona, de directe verzekeraar van Dexia Insurance Belgium.

"Typisch HEMA-product"

Volgens Andre Lucas, directeur HEMA Financial Services, is een autoverzekering een "typisch HEMA-product dat opvalt door zijn eenvoud. Wij verkopen producten en diensten van alledag. Met HEMA-kwaliteit en een lage prijs. Omdat mensen al genoeg aan hun hoofd hebben, doen wij er alles aan om hun keuze zo eenvoudig mogelijk te maken. We maken een voorselectie, zodat je bij wijze van spreken niet uit twintig producten en dertien merken hoeft te kiezen. In ondergoed, in sokken, in hoeslakens en nu ook in verzekeringen.”

 

In Nederland verkoopt HEMA al sinds 2004 autoverzekeringen. Gezien het succes bij onze Noorderburen besliste de keten om nu ook in België zo'n verzekering aan te bieden. De premie is in enkele eenvoudige stappen uit te rekenen via internet of per telefoon. Daarna krijgt de klant per e-mail en per post een offerte.

 

Met een Belgische internetverzekeraar

De HEMA-autoverzekering is eigenlijk een product van Corona, een officieel erkende verzekeraar die deel uitmaakt van de Dexia Insurance Group. Corona werkt niet met makelaars of een kantorennet, maar verkoopt enkel via het internet. De onderneming genereert een deel van haar verkoop via verzekeringen onder andere merknamen, meestal auto- en motormerken. "Per 4 euro van onze inkomsten komt 1 euro uit de commercialiseringsdeals met andere merken. Sluit je bijvoorbeeld een Fiat-of Harley Davidsonverzekering, dan treden wij ook op als risicodrager", zegt Philippe Neyt, commercieel directeur van Corona NV.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.