HEMA start met verkoop autoverzekeringen

HEMA start met verkoop autoverzekeringen

HEMA, de Nederlandse warenhuisketen die bij ons vooral bekend is van zijn drop, rookworst en de onvermijdelijke Jip & Janneke, is gestart met het aanbieden van autoverzekeringen. Niet via zijn 90 winkels in ons land, maar via de website of per telefoon. De Nederlanders gingen daarvoor in zee met Corona, de directe verzekeraar van Dexia Insurance Belgium.

"Typisch HEMA-product"

Volgens Andre Lucas, directeur HEMA Financial Services, is een autoverzekering een "typisch HEMA-product dat opvalt door zijn eenvoud. Wij verkopen producten en diensten van alledag. Met HEMA-kwaliteit en een lage prijs. Omdat mensen al genoeg aan hun hoofd hebben, doen wij er alles aan om hun keuze zo eenvoudig mogelijk te maken. We maken een voorselectie, zodat je bij wijze van spreken niet uit twintig producten en dertien merken hoeft te kiezen. In ondergoed, in sokken, in hoeslakens en nu ook in verzekeringen.”

 

In Nederland verkoopt HEMA al sinds 2004 autoverzekeringen. Gezien het succes bij onze Noorderburen besliste de keten om nu ook in België zo'n verzekering aan te bieden. De premie is in enkele eenvoudige stappen uit te rekenen via internet of per telefoon. Daarna krijgt de klant per e-mail en per post een offerte.

 

Met een Belgische internetverzekeraar

De HEMA-autoverzekering is eigenlijk een product van Corona, een officieel erkende verzekeraar die deel uitmaakt van de Dexia Insurance Group. Corona werkt niet met makelaars of een kantorennet, maar verkoopt enkel via het internet. De onderneming genereert een deel van haar verkoop via verzekeringen onder andere merknamen, meestal auto- en motormerken. "Per 4 euro van onze inkomsten komt 1 euro uit de commercialiseringsdeals met andere merken. Sluit je bijvoorbeeld een Fiat-of Harley Davidsonverzekering, dan treden wij ook op als risicodrager", zegt Philippe Neyt, commercieel directeur van Corona NV.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top