HEMA start met verkoop autoverzekeringen

HEMA start met verkoop autoverzekeringen

HEMA, de Nederlandse warenhuisketen die bij ons vooral bekend is van zijn drop, rookworst en de onvermijdelijke Jip & Janneke, is gestart met het aanbieden van autoverzekeringen. Niet via zijn 90 winkels in ons land, maar via de website of per telefoon. De Nederlanders gingen daarvoor in zee met Corona, de directe verzekeraar van Dexia Insurance Belgium.

"Typisch HEMA-product"

Volgens Andre Lucas, directeur HEMA Financial Services, is een autoverzekering een "typisch HEMA-product dat opvalt door zijn eenvoud. Wij verkopen producten en diensten van alledag. Met HEMA-kwaliteit en een lage prijs. Omdat mensen al genoeg aan hun hoofd hebben, doen wij er alles aan om hun keuze zo eenvoudig mogelijk te maken. We maken een voorselectie, zodat je bij wijze van spreken niet uit twintig producten en dertien merken hoeft te kiezen. In ondergoed, in sokken, in hoeslakens en nu ook in verzekeringen.”

 

In Nederland verkoopt HEMA al sinds 2004 autoverzekeringen. Gezien het succes bij onze Noorderburen besliste de keten om nu ook in België zo'n verzekering aan te bieden. De premie is in enkele eenvoudige stappen uit te rekenen via internet of per telefoon. Daarna krijgt de klant per e-mail en per post een offerte.

 

Met een Belgische internetverzekeraar

De HEMA-autoverzekering is eigenlijk een product van Corona, een officieel erkende verzekeraar die deel uitmaakt van de Dexia Insurance Group. Corona werkt niet met makelaars of een kantorennet, maar verkoopt enkel via het internet. De onderneming genereert een deel van haar verkoop via verzekeringen onder andere merknamen, meestal auto- en motormerken. "Per 4 euro van onze inkomsten komt 1 euro uit de commercialiseringsdeals met andere merken. Sluit je bijvoorbeeld een Fiat-of Harley Davidsonverzekering, dan treden wij ook op als risicodrager", zegt Philippe Neyt, commercieel directeur van Corona NV.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top