HEMA start met verkoop autoverzekeringen | RetailDetail

HEMA start met verkoop autoverzekeringen

HEMA start met verkoop autoverzekeringen

HEMA, de Nederlandse warenhuisketen die bij ons vooral bekend is van zijn drop, rookworst en de onvermijdelijke Jip & Janneke, is gestart met het aanbieden van autoverzekeringen. Niet via zijn 90 winkels in ons land, maar via de website of per telefoon. De Nederlanders gingen daarvoor in zee met Corona, de directe verzekeraar van Dexia Insurance Belgium.

"Typisch HEMA-product"

Volgens Andre Lucas, directeur HEMA Financial Services, is een autoverzekering een "typisch HEMA-product dat opvalt door zijn eenvoud. Wij verkopen producten en diensten van alledag. Met HEMA-kwaliteit en een lage prijs. Omdat mensen al genoeg aan hun hoofd hebben, doen wij er alles aan om hun keuze zo eenvoudig mogelijk te maken. We maken een voorselectie, zodat je bij wijze van spreken niet uit twintig producten en dertien merken hoeft te kiezen. In ondergoed, in sokken, in hoeslakens en nu ook in verzekeringen.”

 

In Nederland verkoopt HEMA al sinds 2004 autoverzekeringen. Gezien het succes bij onze Noorderburen besliste de keten om nu ook in België zo'n verzekering aan te bieden. De premie is in enkele eenvoudige stappen uit te rekenen via internet of per telefoon. Daarna krijgt de klant per e-mail en per post een offerte.

 

Met een Belgische internetverzekeraar

De HEMA-autoverzekering is eigenlijk een product van Corona, een officieel erkende verzekeraar die deel uitmaakt van de Dexia Insurance Group. Corona werkt niet met makelaars of een kantorennet, maar verkoopt enkel via het internet. De onderneming genereert een deel van haar verkoop via verzekeringen onder andere merknamen, meestal auto- en motormerken. "Per 4 euro van onze inkomsten komt 1 euro uit de commercialiseringsdeals met andere merken. Sluit je bijvoorbeeld een Fiat-of Harley Davidsonverzekering, dan treden wij ook op als risicodrager", zegt Philippe Neyt, commercieel directeur van Corona NV.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.