Holding boven e5-Mode neemt Outlet Avenue over

Holding boven e5-Mode neemt Outlet Avenue over

Shopinvest, de holding boven kledingketen e5-Mode, heeft online outletwinkel Outlet Avenue overgenomen. Het outletbedrijf wordt geïntegreerd in AOC, de West-Vlaamse outletdochter van Shopinvest. Met de acquisitie bouwt de groep verder aan zijn online expansie.

Investering in ‘e-thinking’

De integratie van Outlet Avenue in AOC kadert in de strategische keuze van de groep om te investeren in wat Shopinvest zelf “toekomstgerichte bedrijven waarbij ‘e-thinking centraal’ staat” noemt. “Als groep wenst Shopinvest voorbereid te zijn op de snel evoluerende markt- en retailomgeving waarbij de klassieke structuren steeds meer in vraag worden gesteld. Shopinvest gelooft sterk in de kracht van klantenkennis.", heet het.

 

AOC is een outletspecialist uit Poperinge met een fysieke winkel in Waregem, die momenteel ook een tiental tijdelijke outletverkopen in onder meer Sint-Niklaas, Poperinge en Aartselaar organiseert. De nieuwe aanwinst is op zijn beurt een online shopping club uit Brussel, die in 2009 werd opgericht door Jean-Pol Boone en Yann Guyonic. Beide oprichters zullen na de overname actief blijven. Shopinvest gelooft immers dat alle ketens binnen de groep zullen kunnen profiteren van de online knowhow van Outlet Avenue.

 

Combinatie van bricks en clicks doorgetrokken in outletbusiness

CEO Ronald Boeckx van e5-Mode licht de overname toe: “Zoals bij elke kledingketen raakt zo’n 10% van onze goederen tijdens het seizoen niet verkocht. Op een totaliteit van 3,5 miljoen artikelen gaat het toch om circa 350.000 stuks, en dan kan je die ofwel terug opnemen in je aanbod - maar dan meng je die onder de nieuwe collectie - ofwel kan je die via een outlet verkopen.”

 

“Binnen Shopinvest houdt de vennootschap AOC al eigen outletverkopen, maar een online versie daarvan hadden we nog niet. In plaats van die volledig in eigen beheer te ontwikkelen, hebben we gekozen voor een overname. Dat heeft het voordeel dat we meteen operationeel kunnen zijn. Tegelijk halen we ook extra kennis binnen inzake online verkoop.”

 

“Bovendien hebben we nu zowel voor onze basisstock als voor onze outlet een combinatie van bricks en clicks. We verkopen onze kleding via 70 winkels en via een eigen webshop, waarmee we ook internationaal actief zijn. En ook voor onze outlet zullen we nu de combinatie hebben van fysieke winkels en online verkoop”, aldus nog Boeckx.

 

Outlet Avenue verkoopt vooral kleding, maar biedt daarnaast ook andere zaken aan zoals technologieproducten en wijnen. De online aanbieder werkt daarbij met een stimulansprogramma: wie geregeld koopt, krijgt een hogere status, die recht geeft op een uur voorsprong bij het openstellen van de verkopen. Voor de allerbeste klanten geldt zelfs een voorsprong van 24 uur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top