Holding boven e5-Mode neemt Outlet Avenue over | RetailDetail

Holding boven e5-Mode neemt Outlet Avenue over

Holding boven e5-Mode neemt Outlet Avenue over

Shopinvest, de holding boven kledingketen e5-Mode, heeft online outletwinkel Outlet Avenue overgenomen. Het outletbedrijf wordt geïntegreerd in AOC, de West-Vlaamse outletdochter van Shopinvest. Met de acquisitie bouwt de groep verder aan zijn online expansie.

Investering in ‘e-thinking’

De integratie van Outlet Avenue in AOC kadert in de strategische keuze van de groep om te investeren in wat Shopinvest zelf “toekomstgerichte bedrijven waarbij ‘e-thinking centraal’ staat” noemt. “Als groep wenst Shopinvest voorbereid te zijn op de snel evoluerende markt- en retailomgeving waarbij de klassieke structuren steeds meer in vraag worden gesteld. Shopinvest gelooft sterk in de kracht van klantenkennis.", heet het.

 

AOC is een outletspecialist uit Poperinge met een fysieke winkel in Waregem, die momenteel ook een tiental tijdelijke outletverkopen in onder meer Sint-Niklaas, Poperinge en Aartselaar organiseert. De nieuwe aanwinst is op zijn beurt een online shopping club uit Brussel, die in 2009 werd opgericht door Jean-Pol Boone en Yann Guyonic. Beide oprichters zullen na de overname actief blijven. Shopinvest gelooft immers dat alle ketens binnen de groep zullen kunnen profiteren van de online knowhow van Outlet Avenue.

 

Combinatie van bricks en clicks doorgetrokken in outletbusiness

CEO Ronald Boeckx van e5-Mode licht de overname toe: “Zoals bij elke kledingketen raakt zo’n 10% van onze goederen tijdens het seizoen niet verkocht. Op een totaliteit van 3,5 miljoen artikelen gaat het toch om circa 350.000 stuks, en dan kan je die ofwel terug opnemen in je aanbod - maar dan meng je die onder de nieuwe collectie - ofwel kan je die via een outlet verkopen.”

 

“Binnen Shopinvest houdt de vennootschap AOC al eigen outletverkopen, maar een online versie daarvan hadden we nog niet. In plaats van die volledig in eigen beheer te ontwikkelen, hebben we gekozen voor een overname. Dat heeft het voordeel dat we meteen operationeel kunnen zijn. Tegelijk halen we ook extra kennis binnen inzake online verkoop.”

 

“Bovendien hebben we nu zowel voor onze basisstock als voor onze outlet een combinatie van bricks en clicks. We verkopen onze kleding via 70 winkels en via een eigen webshop, waarmee we ook internationaal actief zijn. En ook voor onze outlet zullen we nu de combinatie hebben van fysieke winkels en online verkoop”, aldus nog Boeckx.

 

Outlet Avenue verkoopt vooral kleding, maar biedt daarnaast ook andere zaken aan zoals technologieproducten en wijnen. De online aanbieder werkt daarbij met een stimulansprogramma: wie geregeld koopt, krijgt een hogere status, die recht geeft op een uur voorsprong bij het openstellen van de verkopen. Voor de allerbeste klanten geldt zelfs een voorsprong van 24 uur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.