Holding boven e5-Mode neemt Outlet Avenue over

Holding boven e5-Mode neemt Outlet Avenue over

Shopinvest, de holding boven kledingketen e5-Mode, heeft online outletwinkel Outlet Avenue overgenomen. Het outletbedrijf wordt geïntegreerd in AOC, de West-Vlaamse outletdochter van Shopinvest. Met de acquisitie bouwt de groep verder aan zijn online expansie.

Investering in ‘e-thinking’

De integratie van Outlet Avenue in AOC kadert in de strategische keuze van de groep om te investeren in wat Shopinvest zelf “toekomstgerichte bedrijven waarbij ‘e-thinking centraal’ staat” noemt. “Als groep wenst Shopinvest voorbereid te zijn op de snel evoluerende markt- en retailomgeving waarbij de klassieke structuren steeds meer in vraag worden gesteld. Shopinvest gelooft sterk in de kracht van klantenkennis.", heet het.

 

AOC is een outletspecialist uit Poperinge met een fysieke winkel in Waregem, die momenteel ook een tiental tijdelijke outletverkopen in onder meer Sint-Niklaas, Poperinge en Aartselaar organiseert. De nieuwe aanwinst is op zijn beurt een online shopping club uit Brussel, die in 2009 werd opgericht door Jean-Pol Boone en Yann Guyonic. Beide oprichters zullen na de overname actief blijven. Shopinvest gelooft immers dat alle ketens binnen de groep zullen kunnen profiteren van de online knowhow van Outlet Avenue.

 

Combinatie van bricks en clicks doorgetrokken in outletbusiness

CEO Ronald Boeckx van e5-Mode licht de overname toe: “Zoals bij elke kledingketen raakt zo’n 10% van onze goederen tijdens het seizoen niet verkocht. Op een totaliteit van 3,5 miljoen artikelen gaat het toch om circa 350.000 stuks, en dan kan je die ofwel terug opnemen in je aanbod - maar dan meng je die onder de nieuwe collectie - ofwel kan je die via een outlet verkopen.”

 

“Binnen Shopinvest houdt de vennootschap AOC al eigen outletverkopen, maar een online versie daarvan hadden we nog niet. In plaats van die volledig in eigen beheer te ontwikkelen, hebben we gekozen voor een overname. Dat heeft het voordeel dat we meteen operationeel kunnen zijn. Tegelijk halen we ook extra kennis binnen inzake online verkoop.”

 

“Bovendien hebben we nu zowel voor onze basisstock als voor onze outlet een combinatie van bricks en clicks. We verkopen onze kleding via 70 winkels en via een eigen webshop, waarmee we ook internationaal actief zijn. En ook voor onze outlet zullen we nu de combinatie hebben van fysieke winkels en online verkoop”, aldus nog Boeckx.

 

Outlet Avenue verkoopt vooral kleding, maar biedt daarnaast ook andere zaken aan zoals technologieproducten en wijnen. De online aanbieder werkt daarbij met een stimulansprogramma: wie geregeld koopt, krijgt een hogere status, die recht geeft op een uur voorsprong bij het openstellen van de verkopen. Voor de allerbeste klanten geldt zelfs een voorsprong van 24 uur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top