Home Depot klaar voor omnichannel

Home Depot klaar voor omnichannel

Het Amerikaanse Home Depot heeft de voorbije periode heel wat investeringen gedaan om betere resultaten te halen via omnichannel. Zowel verbeteringen in logistiek als technische aanpassingen moeten de klantentevredenheid verbeteren.

Winkel in je broekzak

Zo heeft het de voorbije jaren Rapid Deployment Centers in gebruik genomen, waarmee producten sneller doorheen de Verenigde Staten kunnen worden verstuurd. Daarnaast heeft het veel geïnvesteerd in het verbeteren van leveringen aan de winkels en de klanten thuis.

 

Om de online verkoop omhoog te stuwen werd er ook veel werk gestoken in de basisfunctionaliteiten van de website, de mobiele website en de app. Bij Home Depot beschrijven ze de mobiele website als een 'winkel in je broekzak'. "We hebben veel vooruitgang geboekt de voorbije 18 maanden, maar dat proces zal nooit eindigen. De objectieven blijven om het gebruiksgemak, de personalisatie en de verbondenheid van onze online beleving te verbeteren", aldus vicepresident Ted Decker.

 

Voor Home Depot is het ook belangrijk dat de consument zowel online als offline eenzelfde winkelervaring beleeft. "We creëren een technologisch platform dat een naadloze klantervaring zal verzorgen, of je nu online of in de winkel shopt", aldus Decker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top