Home Depot klaar voor omnichannel

Home Depot klaar voor omnichannel

Het Amerikaanse Home Depot heeft de voorbije periode heel wat investeringen gedaan om betere resultaten te halen via omnichannel. Zowel verbeteringen in logistiek als technische aanpassingen moeten de klantentevredenheid verbeteren.

Winkel in je broekzak

Zo heeft het de voorbije jaren Rapid Deployment Centers in gebruik genomen, waarmee producten sneller doorheen de Verenigde Staten kunnen worden verstuurd. Daarnaast heeft het veel geïnvesteerd in het verbeteren van leveringen aan de winkels en de klanten thuis.

 

Om de online verkoop omhoog te stuwen werd er ook veel werk gestoken in de basisfunctionaliteiten van de website, de mobiele website en de app. Bij Home Depot beschrijven ze de mobiele website als een 'winkel in je broekzak'. "We hebben veel vooruitgang geboekt de voorbije 18 maanden, maar dat proces zal nooit eindigen. De objectieven blijven om het gebruiksgemak, de personalisatie en de verbondenheid van onze online beleving te verbeteren", aldus vicepresident Ted Decker.

 

Voor Home Depot is het ook belangrijk dat de consument zowel online als offline eenzelfde winkelervaring beleeft. "We creëren een technologisch platform dat een naadloze klantervaring zal verzorgen, of je nu online of in de winkel shopt", aldus Decker.

Tags: