Home Depot klaar voor omnichannel | RetailDetail

Home Depot klaar voor omnichannel

Home Depot klaar voor omnichannel

Het Amerikaanse Home Depot heeft de voorbije periode heel wat investeringen gedaan om betere resultaten te halen via omnichannel. Zowel verbeteringen in logistiek als technische aanpassingen moeten de klantentevredenheid verbeteren.

Winkel in je broekzak

Zo heeft het de voorbije jaren Rapid Deployment Centers in gebruik genomen, waarmee producten sneller doorheen de Verenigde Staten kunnen worden verstuurd. Daarnaast heeft het veel geïnvesteerd in het verbeteren van leveringen aan de winkels en de klanten thuis.

 

Om de online verkoop omhoog te stuwen werd er ook veel werk gestoken in de basisfunctionaliteiten van de website, de mobiele website en de app. Bij Home Depot beschrijven ze de mobiele website als een 'winkel in je broekzak'. "We hebben veel vooruitgang geboekt de voorbije 18 maanden, maar dat proces zal nooit eindigen. De objectieven blijven om het gebruiksgemak, de personalisatie en de verbondenheid van onze online beleving te verbeteren", aldus vicepresident Ted Decker.

 

Voor Home Depot is het ook belangrijk dat de consument zowel online als offline eenzelfde winkelervaring beleeft. "We creëren een technologisch platform dat een naadloze klantervaring zal verzorgen, of je nu online of in de winkel shopt", aldus Decker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top