Huub Vermeulen benoemd tot nieuwe algemeen directeur bol.com

Huub Vermeulen benoemd tot nieuwe algemeen directeur bol.com

Na bijna twintig jaar is het aan de top van bol.com tijd voor vernieuwing. Algemeen directeur Daniel Ropers verlaat immers het bedrijf en zal vervangen worden door Huub Vermeulen, die ook al zestien jaar bij de webwinkel werkt.

“Het zal wennen zijn”

Daniel Ropers stond in 1998 mee aan de wieg van bol.com en is sindsdien altijd aan het bedrijf verbonden gebleven. Vanaf 1 oktober 2017 verlaat hij echter het bedrijf en gaat hij aan de slag als CEO bij Springer Nature.

 

“Bol.com verlaten is één van de moeilijkste besluiten in mijn leven geweest. Ik weet dat ik afscheid neem van een uniek en mooi bedrijf waar we iedere dag volop – vaak ook revolutionaire – verbeteringen realiseren. Ik heb de afgelopen 19 jaar samen mogen werken met geweldige collega’s, die dankzij hun creativiteit, passie, energie én door hun unieke manier van samenwerken het succes bepalen van wat bol.com nu is en gaat worden”, aldus Ropers.

 

“Ik ben blij dat mijn directie-collega Huub de rol van algemeen directeur met enthousiasme overneemt. Hij geniet daarbij ook het volste vertrouwen van de bol.com-collega’s en van Ahold Delhaize. Want Huub weet als geen ander wat bol.com bol.com maakt, hoe we onze visie op de toekomst van winkelen met volle snelheid kunnen blijven realiseren.”

 

Vermeulen werkt dan ook al zestien jaar bij bol.com en is momenteel als directielid verantwoordelijk voor ‘Operations & fulfilment’. “Het zal uiteraard wennen zijn om deze reis na 19 jaar zonder Daniel voort te zetten en we gaan hem dan ook zeker missen. We zijn Daniel dankbaar voor alles wat hij heeft betekend voor bol.com. Maar ik kijk met het volste vertrouwen naar de toekomst; we hebben nog talloze kansen en ambities en een enthousiast team dat iedere dag het verschil maakt”, stelt Vermeulen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Van Ossel: “Colruyt moet aan huis gaan leveren”

13/11/2017

Volgens retailexpert Gino Van Ossel kan Colruyt het niet langer maken om online bestellingen niet aan huis te leveren. Daarnaast verwacht hij dat er in de toekomst heel wat kleinere webwinkels failliet zullen gaan.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day

07/11/2017

Ook Bol.com gaat zich op 11 november richten op Singles’ Day, voor Alibaba al enkele jaren dé absolute hoogdag van het retailjaar. Vorig jaar zetten de Chinezen op die ene dag meer dan zestien miljard euro om, een derde meer dan het jaar voordien.

Back to top