iBood.com wil uitbreiden in Europa

iBood.com wil uitbreiden in Europa

iBood.com wil vanaf volgend jaar stap voor stap uitbreiden naar nieuwe Europese landen. Het wil het daarbij ook mogelijk maken om bestellingen op te halen bij Media Markt, dat sinds dit voorjaar een meerderheidsbelang heeft bij iBood.com.

"In heel Europa aanwezig zijn"

"We zijn nu druk bezig om de integratie van iBood.com in Media Saturn Holding te voltooien", vertelt iBood-directeur Jöran Prinssen aan Twinkle. "We bestaan binnenkort officieel tien jaar, dus dat willen we ook groots gaan vieren met diverse acties. Daarnaast richten we ons op internationale expansie, om uiteindelijk in heel Europa aanwezig te zijn. We peilen daarvoor de interesse in verschillende nieuwe landen."


Daarnaast zal het intensiever aanwezig zijn in landen als Polen, Oostenrijk en Duitsland, waar iBood al de eerste voorzichtige stappen heeft genomen. In mei van volgend jaar moet iBood daar volledig staan.


Ook het idee voor click & collect bij winkels van Media Markt wordt momenteel intern vormgegeven. Dat idee werd enkele maanden geleden al gelanceerd, maar wordt nu dus steeds concreter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top