Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook | RetailDetail

Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook

Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook

Het horlogemerk Ice-Watch heeft als eerste Belgische merk in ons land de kaap van de 1 miljoen Facebook-fans overschreden. Dat blijkt uit de statistieken van analysebureau Socialbakers.

1.018.007 Facebook-fans

Het waanzinnig populaire horlogemerk kreeg er de voorbije maand 376.000 fans bij en rondde zo als eerste de kaap van de 1 miljoen fans. Ice-Watch trekt dan ook volop de kaart van Web 2.0: "Chatten, sharen, ideeën uitwisselen, interactie... Facebook omvat precies wat Ice-Watch wilde: een platform om in contact te komen met zijn fans. Die wil tot interactie zit ingebakken in het DNA van het merk, dat nu wereldwijd tot de absolute top behoort en op nummer vijf staat in de categorie Juwelen & Horloges", klinkt het bij Ice-Watch.

 

De Facebookpagina van Ice-Watch bevat een waaier aan foto's, video's, blogposts en andere informatie over nieuwe collecties, sport- en cultuurevenementen, festivals, winkels enzovoort, "maar het is vooral een pagina die leeft en die zorgt voor een continue dialoog met de fans", verklaart het merk zelf het enorme succes.

 

Om de mijlpaal van 1 miljoen Facebook-fans te vieren, organiseert Ice-Watch - op Facebook uiteraard - een speciale editie van Ice-Game (een soort van tetris, maar dan met horloges) en geeft het merk 100 horloges weg uit de Ice-World en de Ice-Flashy-collectie. Speciaal voor de die-hard Ice-Watch fans publiceert het merk binnenkort ook nog de 50 leukste afbeeldingen van zijn campagneposters waar het de voorbije jaren mee uitpakte. Waarmee het alweer toont hoe het zijn Facebook-pagina continu laat leven.

 

Enorme voorsprong op nummer 2, M&M's

De prestatie van Ice-Watch wordt nog indrukwekkender als je ziet hoe groot de voorsprong is op de rest van het Belgische peloton. M&M's, het nummer 2, moet het in de merkenrangschikking van Socialbakers met 250.526 Facebook-fans stellen. Twix volgt op drie met 197.787 fans, Jupiler op vier met 194.109 fans en Duvel op vijf met 139.006 fans.

 

Overigens zit het aantal Belgen dat Facebook bezoekt in de lift. Ons land telt intussen al 4.713.800 Facebook-gebruikers en staat daarmee op de 35ste plaats wereldwijd. Het voorbije halfjaar kwamen er liefst 266.700 landgenoten bij op het populairste sociale netwerk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top