Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook | RetailDetail

Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook

Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook

Het horlogemerk Ice-Watch heeft als eerste Belgische merk in ons land de kaap van de 1 miljoen Facebook-fans overschreden. Dat blijkt uit de statistieken van analysebureau Socialbakers.

1.018.007 Facebook-fans

Het waanzinnig populaire horlogemerk kreeg er de voorbije maand 376.000 fans bij en rondde zo als eerste de kaap van de 1 miljoen fans. Ice-Watch trekt dan ook volop de kaart van Web 2.0: "Chatten, sharen, ideeën uitwisselen, interactie... Facebook omvat precies wat Ice-Watch wilde: een platform om in contact te komen met zijn fans. Die wil tot interactie zit ingebakken in het DNA van het merk, dat nu wereldwijd tot de absolute top behoort en op nummer vijf staat in de categorie Juwelen & Horloges", klinkt het bij Ice-Watch.

 

De Facebookpagina van Ice-Watch bevat een waaier aan foto's, video's, blogposts en andere informatie over nieuwe collecties, sport- en cultuurevenementen, festivals, winkels enzovoort, "maar het is vooral een pagina die leeft en die zorgt voor een continue dialoog met de fans", verklaart het merk zelf het enorme succes.

 

Om de mijlpaal van 1 miljoen Facebook-fans te vieren, organiseert Ice-Watch - op Facebook uiteraard - een speciale editie van Ice-Game (een soort van tetris, maar dan met horloges) en geeft het merk 100 horloges weg uit de Ice-World en de Ice-Flashy-collectie. Speciaal voor de die-hard Ice-Watch fans publiceert het merk binnenkort ook nog de 50 leukste afbeeldingen van zijn campagneposters waar het de voorbije jaren mee uitpakte. Waarmee het alweer toont hoe het zijn Facebook-pagina continu laat leven.

 

Enorme voorsprong op nummer 2, M&M's

De prestatie van Ice-Watch wordt nog indrukwekkender als je ziet hoe groot de voorsprong is op de rest van het Belgische peloton. M&M's, het nummer 2, moet het in de merkenrangschikking van Socialbakers met 250.526 Facebook-fans stellen. Twix volgt op drie met 197.787 fans, Jupiler op vier met 194.109 fans en Duvel op vijf met 139.006 fans.

 

Overigens zit het aantal Belgen dat Facebook bezoekt in de lift. Ons land telt intussen al 4.713.800 Facebook-gebruikers en staat daarmee op de 35ste plaats wereldwijd. Het voorbije halfjaar kwamen er liefst 266.700 landgenoten bij op het populairste sociale netwerk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.