Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook | RetailDetail

Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook

Ice-Watch populairste Belgische merk op Facebook

Het horlogemerk Ice-Watch heeft als eerste Belgische merk in ons land de kaap van de 1 miljoen Facebook-fans overschreden. Dat blijkt uit de statistieken van analysebureau Socialbakers.

1.018.007 Facebook-fans

Het waanzinnig populaire horlogemerk kreeg er de voorbije maand 376.000 fans bij en rondde zo als eerste de kaap van de 1 miljoen fans. Ice-Watch trekt dan ook volop de kaart van Web 2.0: "Chatten, sharen, ideeën uitwisselen, interactie... Facebook omvat precies wat Ice-Watch wilde: een platform om in contact te komen met zijn fans. Die wil tot interactie zit ingebakken in het DNA van het merk, dat nu wereldwijd tot de absolute top behoort en op nummer vijf staat in de categorie Juwelen & Horloges", klinkt het bij Ice-Watch.

 

De Facebookpagina van Ice-Watch bevat een waaier aan foto's, video's, blogposts en andere informatie over nieuwe collecties, sport- en cultuurevenementen, festivals, winkels enzovoort, "maar het is vooral een pagina die leeft en die zorgt voor een continue dialoog met de fans", verklaart het merk zelf het enorme succes.

 

Om de mijlpaal van 1 miljoen Facebook-fans te vieren, organiseert Ice-Watch - op Facebook uiteraard - een speciale editie van Ice-Game (een soort van tetris, maar dan met horloges) en geeft het merk 100 horloges weg uit de Ice-World en de Ice-Flashy-collectie. Speciaal voor de die-hard Ice-Watch fans publiceert het merk binnenkort ook nog de 50 leukste afbeeldingen van zijn campagneposters waar het de voorbije jaren mee uitpakte. Waarmee het alweer toont hoe het zijn Facebook-pagina continu laat leven.

 

Enorme voorsprong op nummer 2, M&M's

De prestatie van Ice-Watch wordt nog indrukwekkender als je ziet hoe groot de voorsprong is op de rest van het Belgische peloton. M&M's, het nummer 2, moet het in de merkenrangschikking van Socialbakers met 250.526 Facebook-fans stellen. Twix volgt op drie met 197.787 fans, Jupiler op vier met 194.109 fans en Duvel op vijf met 139.006 fans.

 

Overigens zit het aantal Belgen dat Facebook bezoekt in de lift. Ons land telt intussen al 4.713.800 Facebook-gebruikers en staat daarmee op de 35ste plaats wereldwijd. Het voorbije halfjaar kwamen er liefst 266.700 landgenoten bij op het populairste sociale netwerk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.