Ikea laat fans catalogus online zetten | RetailDetail

Ikea laat fans catalogus online zetten

Ikea laat fans catalogus online zetten

Ikea Noorwegen heeft een socialemediastunt van formaat opgezet: het vroeg iedereen om een foto te nemen van één product uit de papieren catalogus en die foto te posten op Instagram. Elke week zou één inzender het product winnen dat hij had uitgekozen, en de actie werd dan ook een groot succes.

Explosieve groei van volgers

De actie was in Noorwegen een groot succes en zorgde er voor dat de catalogus van Ikea volledig te bekijken viel op Instagram: na vier weken stonden alle pagina's al online. Ook de andere sociale kanalen van Ikea Norge deden het meer dan behoorlijk dankzij de actie.

 

Bij de start van de campagne had Ikea Noorwegen op Facebook ongeveer 130.000 volgers, nu is dat bijna 150.000 volgers. De Instagramaccount van Ikea Norge ging dan weer van nul naar het meest populaire merk op de fotodeelsite in Noorwegen, met een totaal aantal volgers van bijna 13.000.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.