Ikea laat fans catalogus online zetten

Ikea laat fans catalogus online zetten

Ikea Noorwegen heeft een socialemediastunt van formaat opgezet: het vroeg iedereen om een foto te nemen van één product uit de papieren catalogus en die foto te posten op Instagram. Elke week zou één inzender het product winnen dat hij had uitgekozen, en de actie werd dan ook een groot succes.

Explosieve groei van volgers

De actie was in Noorwegen een groot succes en zorgde er voor dat de catalogus van Ikea volledig te bekijken viel op Instagram: na vier weken stonden alle pagina's al online. Ook de andere sociale kanalen van Ikea Norge deden het meer dan behoorlijk dankzij de actie.

 

Bij de start van de campagne had Ikea Noorwegen op Facebook ongeveer 130.000 volgers, nu is dat bijna 150.000 volgers. De Instagramaccount van Ikea Norge ging dan weer van nul naar het meest populaire merk op de fotodeelsite in Noorwegen, met een totaal aantal volgers van bijna 13.000.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top