IKEA start eigen tweedehandssite.

IKEA start eigen tweedehandssite.

altIKEA-meubels krijgen een tweede leven. In Zweden heeft de meubelretailer het initiatief gelanceerd om klanten hun tweedehandsspullen door te laten verkopen op een speciaal ontworpen website.


Voor de technische kant van de zaak werkt IKEA samen met de Zweedse zoekertjessite Blocket.se, een zustersite van Kapaza in België. Een strategische zet, want de advertenties verschijnen daarmee zowel op de site van Blocket als op die van IKEA.


IKEA stelt zelf dat de doelstelling hoofdzakelijk ecologisch is. Door de producten een langer leven te schenken, werkt de meubelgigant mee aan duurzamere consumptie.


Zelf heeft IKEA er desalniettemin ook iets aan. Naast een groener imago profiteert de meubelproducent ervan om klanten sterker aan zich te binden. Om gratis advertenties te kunnen plaatsen op de tweedehandssite, moet men namelijk lid zijn van het klantengetrouwheidsprogramma IKEA Family.


Voorlopig blijft het initiatief beperkt tot thuisland Zweden. Als het tot een succes uitgroeit, zullen er waarschijnlijk spoedig  in meerdere landen soortgelijke websites worden opgericht.
 

 

Meer: Prijsverlaging bij IKEA.

          IKEA Zaventem in nieuw jasje.

          Ikea app by Robin Westergren

altIKEA-meubels krijgen een tweede leven. In Zweden heeft de meubelretailer het initiatief gelanceerd om klanten hun tweedehandsspullen door te laten verkopen op een speciaal ontworpen website.


Voor de technische kant van de zaak werkt IKEA samen met de Zweedse zoekertjessite Blocket.se, een zustersite van Kapaza in België. Een strategische zet, want de advertenties verschijnen daarmee zowel op de site van Blocket als op die van IKEA.


IKEA stelt zelf dat de doelstelling hoofdzakelijk ecologisch is. Door de producten een langer leven te schenken, werkt de meubelgigant mee aan duurzamere consumptie.


Zelf heeft IKEA er desalniettemin ook iets aan. Naast een groener imago profiteert de meubelproducent ervan om klanten sterker aan zich te binden. Om gratis advertenties te kunnen plaatsen op de tweedehandssite, moet men namelijk lid zijn van het klantengetrouwheidsprogramma IKEA Family.


Voorlopig blijft het initiatief beperkt tot thuisland Zweden. Als het tot een succes uitgroeit, zullen er waarschijnlijk spoedig  in meerdere landen soortgelijke websites worden opgericht.
 

 

Meer: Prijsverlaging bij IKEA.

          IKEA Zaventem in nieuw jasje.

          Ikea app by Robin Westergren

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door

22/05/2017

Het Belgische Storesquare, dat lokale handelaars samenbrengt op één online platform, wil dankzij een reclamecampagne en een kapitaalverhoging zijn naamsbekendheid verhogen en de aanval inzetten op grotere concurrenten als Coolblue en Bol.com.

Boomende e-commerce zorgt voor startersrecord

18/05/2017

Het aantal Belgen dat een eigen onderneming is gestart, was nooit hoger dan vorig jaar. Opvallend: de dienstensector, en dan vooral de kleine zelfstandige koerierbedrijfjes die pakjes leveren voor webshops, trekken de kar.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zalando haalt nu ook ‘retours’ op in Hasselt

11/05/2017

Na de Gentenaars krijgen ook de inwoners van Hasselt de mogelijkheid om retourzendingen door Zalando te laten afhalen. De internetwinkel werkt daarvoor ook nu weer samen met bpost-dochter CityDepot.

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Back to top