IKEA start eigen tweedehandssite.

IKEA start eigen tweedehandssite.

altIKEA-meubels krijgen een tweede leven. In Zweden heeft de meubelretailer het initiatief gelanceerd om klanten hun tweedehandsspullen door te laten verkopen op een speciaal ontworpen website.


Voor de technische kant van de zaak werkt IKEA samen met de Zweedse zoekertjessite Blocket.se, een zustersite van Kapaza in België. Een strategische zet, want de advertenties verschijnen daarmee zowel op de site van Blocket als op die van IKEA.


IKEA stelt zelf dat de doelstelling hoofdzakelijk ecologisch is. Door de producten een langer leven te schenken, werkt de meubelgigant mee aan duurzamere consumptie.


Zelf heeft IKEA er desalniettemin ook iets aan. Naast een groener imago profiteert de meubelproducent ervan om klanten sterker aan zich te binden. Om gratis advertenties te kunnen plaatsen op de tweedehandssite, moet men namelijk lid zijn van het klantengetrouwheidsprogramma IKEA Family.


Voorlopig blijft het initiatief beperkt tot thuisland Zweden. Als het tot een succes uitgroeit, zullen er waarschijnlijk spoedig  in meerdere landen soortgelijke websites worden opgericht.
 

 

Meer: Prijsverlaging bij IKEA.

          IKEA Zaventem in nieuw jasje.

          Ikea app by Robin Westergren

altIKEA-meubels krijgen een tweede leven. In Zweden heeft de meubelretailer het initiatief gelanceerd om klanten hun tweedehandsspullen door te laten verkopen op een speciaal ontworpen website.


Voor de technische kant van de zaak werkt IKEA samen met de Zweedse zoekertjessite Blocket.se, een zustersite van Kapaza in België. Een strategische zet, want de advertenties verschijnen daarmee zowel op de site van Blocket als op die van IKEA.


IKEA stelt zelf dat de doelstelling hoofdzakelijk ecologisch is. Door de producten een langer leven te schenken, werkt de meubelgigant mee aan duurzamere consumptie.


Zelf heeft IKEA er desalniettemin ook iets aan. Naast een groener imago profiteert de meubelproducent ervan om klanten sterker aan zich te binden. Om gratis advertenties te kunnen plaatsen op de tweedehandssite, moet men namelijk lid zijn van het klantengetrouwheidsprogramma IKEA Family.


Voorlopig blijft het initiatief beperkt tot thuisland Zweden. Als het tot een succes uitgroeit, zullen er waarschijnlijk spoedig  in meerdere landen soortgelijke websites worden opgericht.
 

 

Meer: Prijsverlaging bij IKEA.

          IKEA Zaventem in nieuw jasje.

          Ikea app by Robin Westergren

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top