Inditex opent Stradivarius-webshop bij Alibaba

Inditex opent Stradivarius-webshop bij Alibaba

De Spaanse modegroep Inditex blijft zijn aanwezigheid in China versterken: de groep startte nu ook een webshop voor Stradivarius op het Alibaba-platform Tmall.com.

Al sinds 2010 in China

Stradivarius landde in 2010 in China en telt er intussen al 68 boetieks in een veertigtal steden. Nu kan de Chinese consument de collectie dus ook online aankopen op stradivarius.tmall.com. Eerder kreeg ook al hoofdmerk Zara een webshop op het e-commerceplatform uit de Alibaba-stal. Het B2C-internetplatform van Alibaba Group groepeert zo’n 50.000 webshops die alles samen ruim 70.000 internationale merken verkopen. Tmall kan naar eigen zeggen rekenen op meer dan 400 miljoen klanten.

 

Stradivarius, het kleinere zusje van Zara, is aanwezig in 53 landen met een netwerk van 794 boetieks in eigen beheer. In China zelf telt het hele Inditex-concern ondertussen al 501 verkooppunten. Pas vorige week opende de groep in Shanghai al zijn 63e winkel van Pull&Bear: daarmee is China - na thuisland Spanje en Rusland - de op twee na belangrijkste markt van het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top