Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken. | RetailDetail

Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken.

Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken.

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.