Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken.

Internet kanaal bij uitstek om moeders te bereiken.

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Om moeders en huismoeders te bereiken moet je maar op één plaats zijn: het internet. In het dagelijkse leven zijn huismoeders bijzonder vaak online te vinden, zo ontdekte Microsoft in hoogsteigen persoon na een Brits onderzoek. Ook aanstaande moeders halen hun informatie hoofdzakelijk van het internet.


Geen doelgroep oriënteert zich zo sterk online als zwangere vrouwen. Aangezien vrouwen die een kind verwachten een enorme dorst naar kennis hebben, schuimen zij gretig het wereldwijde web af. Voor de zwangerschap ingaat zijn ze nog volstrekte leken waar het kinderen aangaat, maar wanneer de bevalling eraan komt zijn vrouwen tegenwoordig reeds volleerde experts zijn op het domein.


Huismoeders aarzelen evenmin om zich op het internet te begeven. Uit het onderzoek van Microsoft bleek dat 46% van de Britse moeders gebruik maakt van een draadloze internetverbinding. Van die helft gaat zeker 66% actief op zoek naar online retailers om aankopen te doen voor hun jonge spruiten.


Het is verrassend hoe razendsnel dit geëvolueerd is. Hetzelfde onderzoek door Microsoft Advertising had immers twee jaar geleden nog aan het licht gebracht dat huismoeders net een segment vormden die argwanend en onzeker ten opzichte van de digitale wereld stonden.


Mobiel internet wint eveneens aan een ijltempo belang. In het onderzoek dat Microsoft heeft uitgevoerd in Groot-Brittannië beweerde reeds een kwart van de respondenten in het bezit te zijn van een smartphone.


Voor marketeers bieden digitale kanalen – zowel mobiel als traditioneel – dan ook een enorm potentieel. Retailers in de branche van de kinderproducten of met een publiek kunnen deze wijze les dus maar beter goed in de oren knopen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

25/07/2017

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

21/07/2017

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Bpost toont interesse in Bubble Post

07/07/2017

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Back to top