Investeringen zorgen voor verlies bij Amazon

Investeringen zorgen voor verlies bij Amazon

Amazon heeft in het eerste kwartaal van 2015 opnieuw flink verlies gemaakt. Een jaar geleden had de Amerikaanse online retailer nochtans een fikse winst geboekt, maar investeringen zorgen nu voor een zwakker resultaat.

Investeringen

Amazon haalde in het eerste kwartaal van 2015 een omzet van 22,72 miljard dollar (21 miljard euro), een stijging van 15 procent ten opzichte van een jaar geleden. Toen kon Amazon ook een winst van 108 miljoen dollar (100 miljoen euro) voorstellen, maar daar blijft dit jaar niets van over. Het verlies in het eerste kwartaal van 2015 is opgelopen tot 57 miljoen dollar (52 miljoen euro), vooral door grote investeringen.

 

Zo lanceerde Amazon een winkel op het Chinese Tmall.com (van Alibaba) en werd er een platform voor klusjes gelanceerd, Amazon Home Services. Dat alles zorgde er voor dat er dit kwartaal geen winst werd gemaakt, maar moet er mee voor zorgen dat in het komende kwartaal een omzetstijging tussen 7 en 18 procent kan worden opgetekend. Of er dan wel winst kan gemaakt worden, is nog niet duidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top