iPhone-gebruikers spenderen meer in webshops

iPhone-gebruikers spenderen meer in webshops

Eigenaars van een iPhone bezoeken niet alleen vaker een webshop dan Android-gebruikers, ze kopen er doorgaans ook voor een groter bedrag. Dat blijkt uit een analyse van het internetgebruik van ruim 200 miljoen shoppers wereldwijd.

Apple-fans vatbaarder voor m-commerce?

Het aantal klanten dat een webshop bezoekt via zijn smartphone is in een jaar tijd gestegen met 44% tot twee op de vijf (39%). Het aantal klanten dat via zijn smartphone ook daadwerkelijk tot aankoop overgaat, is zo mogelijk nog sneller gestegen: +54% tot één op de vijf (19%). Dat concludeert Demandware, een bedrijf dat zakelijke cloudcommerce-oplossingen aanbiedt, na een analyse van het shoppingedrag van 200 miljoen webshopbezoekers.

 

Opvallend: iPhone-gebruikers blijken gretiger het voortouw te nemen in m-commerce. Het iOS-besturingssysteem scoort met een aandeel van 57% in de webshopbezoeken liefst 15% hoger dan het Android-systeem. Bovendien blijken eigenaars van een iPhone ook nog eens meer geld uit te geven wanneer ze online iets kopen: de gemiddelde totale waarde van een aankoop met een toestel van Apple bedraagt 107 dollar; bij een Android-toestel is dat 'maar' 96 dollar.

 

Een verklaring voor dit opmerkelijke fenomeen - zijn iPhone-eigenaars gewoon trendgevoeliger, is het misschien een kwestie van koopkracht of laten ze zich gewoon makkelijker verleiden? - geeft Demandware niet: het bedrijf houdt het bij de cijfermatige vaststelling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top