iPhone-gebruikers spenderen meer in webshops

iPhone-gebruikers spenderen meer in webshops

Eigenaars van een iPhone bezoeken niet alleen vaker een webshop dan Android-gebruikers, ze kopen er doorgaans ook voor een groter bedrag. Dat blijkt uit een analyse van het internetgebruik van ruim 200 miljoen shoppers wereldwijd.

Apple-fans vatbaarder voor m-commerce?

Het aantal klanten dat een webshop bezoekt via zijn smartphone is in een jaar tijd gestegen met 44% tot twee op de vijf (39%). Het aantal klanten dat via zijn smartphone ook daadwerkelijk tot aankoop overgaat, is zo mogelijk nog sneller gestegen: +54% tot één op de vijf (19%). Dat concludeert Demandware, een bedrijf dat zakelijke cloudcommerce-oplossingen aanbiedt, na een analyse van het shoppingedrag van 200 miljoen webshopbezoekers.

 

Opvallend: iPhone-gebruikers blijken gretiger het voortouw te nemen in m-commerce. Het iOS-besturingssysteem scoort met een aandeel van 57% in de webshopbezoeken liefst 15% hoger dan het Android-systeem. Bovendien blijken eigenaars van een iPhone ook nog eens meer geld uit te geven wanneer ze online iets kopen: de gemiddelde totale waarde van een aankoop met een toestel van Apple bedraagt 107 dollar; bij een Android-toestel is dat 'maar' 96 dollar.

 

Een verklaring voor dit opmerkelijke fenomeen - zijn iPhone-eigenaars gewoon trendgevoeliger, is het misschien een kwestie van koopkracht of laten ze zich gewoon makkelijker verleiden? - geeft Demandware niet: het bedrijf houdt het bij de cijfermatige vaststelling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top