iPhone-gebruikers spenderen meer in webshops

iPhone-gebruikers spenderen meer in webshops

Eigenaars van een iPhone bezoeken niet alleen vaker een webshop dan Android-gebruikers, ze kopen er doorgaans ook voor een groter bedrag. Dat blijkt uit een analyse van het internetgebruik van ruim 200 miljoen shoppers wereldwijd.

Apple-fans vatbaarder voor m-commerce?

Het aantal klanten dat een webshop bezoekt via zijn smartphone is in een jaar tijd gestegen met 44% tot twee op de vijf (39%). Het aantal klanten dat via zijn smartphone ook daadwerkelijk tot aankoop overgaat, is zo mogelijk nog sneller gestegen: +54% tot één op de vijf (19%). Dat concludeert Demandware, een bedrijf dat zakelijke cloudcommerce-oplossingen aanbiedt, na een analyse van het shoppingedrag van 200 miljoen webshopbezoekers.

 

Opvallend: iPhone-gebruikers blijken gretiger het voortouw te nemen in m-commerce. Het iOS-besturingssysteem scoort met een aandeel van 57% in de webshopbezoeken liefst 15% hoger dan het Android-systeem. Bovendien blijken eigenaars van een iPhone ook nog eens meer geld uit te geven wanneer ze online iets kopen: de gemiddelde totale waarde van een aankoop met een toestel van Apple bedraagt 107 dollar; bij een Android-toestel is dat 'maar' 96 dollar.

 

Een verklaring voor dit opmerkelijke fenomeen - zijn iPhone-eigenaars gewoon trendgevoeliger, is het misschien een kwestie van koopkracht of laten ze zich gewoon makkelijker verleiden? - geeft Demandware niet: het bedrijf houdt het bij de cijfermatige vaststelling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top