JBC start webshop met kinderkleding in Nederland | RetailDetail

JBC start webshop met kinderkleding in Nederland

JBC start webshop met kinderkleding in Nederland

JBC maakt van de start van talentenjacht 'K3 zoekt K3' gebruik om een comeback te forceren in Nederland: de groep opent er een webshop met uitsluitend kinderkleding, met K3 en andere ook in Nederland populaire Studio 100-figuren als lokvogels.

K3-hype verzilveren

Morgen keert JBC terug naar Nederland, ongeveer tien jaar nadat het Limburgse familiebedrijf er vijf winkels opende die echter al snel weer de deuren moesten sluiten. "In tegenstelling tot nu trokken we toen naar Nederland met bakstenen winkels, waarin we onze volledige collectie aanboden. Bovendien werd de populaire Studio 100-kleding toen ook verkocht door andere spelers", zegt topman Bart Claes aan zakenkrant De Tijd.

 

JBC, dat in eigen land al sinds de jaren 1990 de exclusieve rechten op de Studio 100-kledij bezit, ziet in de start van de talentenjacht die zowel in Vlaanderen (VTM) als Nederland (SBS6) wordt uitgezonden de uitgelezen kans om de hype die rond dat programma kan ontstaan, te verzilveren. "In maart, toen Studio 100 aankondigde dat de talentenjacht er kwam, zijn we in actie geschoten", zegt Bart Claes.

 

"Zeker toen bleek dat de rechten voor Studio 100-kleding in Nederland vrijkwamen. Dit is een unieke kans om ons merk in de kijker te zetten: kinderen en hun ouders, die samen naar het tv-programma kijken, zijn onze doelgroep. Het momentum om naar Nederland te trekken is er nu, en niet over een jaar", aldus Claes. Er komt op beide zenders ook een grote reclamecampagne.

 

De groep heeft naar eigen zeggen kosten noch moeite gespaard om de webshop snel operationeel te krijgen. "We doen er alles aan om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Zo wordt de logistiek van onze webwinkels verzorgd door het grote Nederlandse bedrijf Docdata, dat voldoende capaciteit heeft." Uiteindelijk werd zelfs de voor augustus geplande vernieuwing van de Duitse webshop naar een latere datum verschoven: die zal nu pas op 20 september van start gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.