JBC start webshop met kinderkleding in Nederland

JBC start webshop met kinderkleding in Nederland

JBC maakt van de start van talentenjacht 'K3 zoekt K3' gebruik om een comeback te forceren in Nederland: de groep opent er een webshop met uitsluitend kinderkleding, met K3 en andere ook in Nederland populaire Studio 100-figuren als lokvogels.

K3-hype verzilveren

Morgen keert JBC terug naar Nederland, ongeveer tien jaar nadat het Limburgse familiebedrijf er vijf winkels opende die echter al snel weer de deuren moesten sluiten. "In tegenstelling tot nu trokken we toen naar Nederland met bakstenen winkels, waarin we onze volledige collectie aanboden. Bovendien werd de populaire Studio 100-kleding toen ook verkocht door andere spelers", zegt topman Bart Claes aan zakenkrant De Tijd.

 

JBC, dat in eigen land al sinds de jaren 1990 de exclusieve rechten op de Studio 100-kledij bezit, ziet in de start van de talentenjacht die zowel in Vlaanderen (VTM) als Nederland (SBS6) wordt uitgezonden de uitgelezen kans om de hype die rond dat programma kan ontstaan, te verzilveren. "In maart, toen Studio 100 aankondigde dat de talentenjacht er kwam, zijn we in actie geschoten", zegt Bart Claes.

 

"Zeker toen bleek dat de rechten voor Studio 100-kleding in Nederland vrijkwamen. Dit is een unieke kans om ons merk in de kijker te zetten: kinderen en hun ouders, die samen naar het tv-programma kijken, zijn onze doelgroep. Het momentum om naar Nederland te trekken is er nu, en niet over een jaar", aldus Claes. Er komt op beide zenders ook een grote reclamecampagne.

 

De groep heeft naar eigen zeggen kosten noch moeite gespaard om de webshop snel operationeel te krijgen. "We doen er alles aan om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Zo wordt de logistiek van onze webwinkels verzorgd door het grote Nederlandse bedrijf Docdata, dat voldoende capaciteit heeft." Uiteindelijk werd zelfs de voor augustus geplande vernieuwing van de Duitse webshop naar een latere datum verschoven: die zal nu pas op 20 september van start gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top