JBC start webshop met kinderkleding in Nederland

JBC start webshop met kinderkleding in Nederland

JBC maakt van de start van talentenjacht 'K3 zoekt K3' gebruik om een comeback te forceren in Nederland: de groep opent er een webshop met uitsluitend kinderkleding, met K3 en andere ook in Nederland populaire Studio 100-figuren als lokvogels.

K3-hype verzilveren

Morgen keert JBC terug naar Nederland, ongeveer tien jaar nadat het Limburgse familiebedrijf er vijf winkels opende die echter al snel weer de deuren moesten sluiten. "In tegenstelling tot nu trokken we toen naar Nederland met bakstenen winkels, waarin we onze volledige collectie aanboden. Bovendien werd de populaire Studio 100-kleding toen ook verkocht door andere spelers", zegt topman Bart Claes aan zakenkrant De Tijd.

 

JBC, dat in eigen land al sinds de jaren 1990 de exclusieve rechten op de Studio 100-kledij bezit, ziet in de start van de talentenjacht die zowel in Vlaanderen (VTM) als Nederland (SBS6) wordt uitgezonden de uitgelezen kans om de hype die rond dat programma kan ontstaan, te verzilveren. "In maart, toen Studio 100 aankondigde dat de talentenjacht er kwam, zijn we in actie geschoten", zegt Bart Claes.

 

"Zeker toen bleek dat de rechten voor Studio 100-kleding in Nederland vrijkwamen. Dit is een unieke kans om ons merk in de kijker te zetten: kinderen en hun ouders, die samen naar het tv-programma kijken, zijn onze doelgroep. Het momentum om naar Nederland te trekken is er nu, en niet over een jaar", aldus Claes. Er komt op beide zenders ook een grote reclamecampagne.

 

De groep heeft naar eigen zeggen kosten noch moeite gespaard om de webshop snel operationeel te krijgen. "We doen er alles aan om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Zo wordt de logistiek van onze webwinkels verzorgd door het grote Nederlandse bedrijf Docdata, dat voldoende capaciteit heeft." Uiteindelijk werd zelfs de voor augustus geplande vernieuwing van de Duitse webshop naar een latere datum verschoven: die zal nu pas op 20 september van start gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top