JBC start webshop met kinderkleding in Nederland | RetailDetail

JBC start webshop met kinderkleding in Nederland

JBC start webshop met kinderkleding in Nederland

JBC maakt van de start van talentenjacht 'K3 zoekt K3' gebruik om een comeback te forceren in Nederland: de groep opent er een webshop met uitsluitend kinderkleding, met K3 en andere ook in Nederland populaire Studio 100-figuren als lokvogels.

K3-hype verzilveren

Morgen keert JBC terug naar Nederland, ongeveer tien jaar nadat het Limburgse familiebedrijf er vijf winkels opende die echter al snel weer de deuren moesten sluiten. "In tegenstelling tot nu trokken we toen naar Nederland met bakstenen winkels, waarin we onze volledige collectie aanboden. Bovendien werd de populaire Studio 100-kleding toen ook verkocht door andere spelers", zegt topman Bart Claes aan zakenkrant De Tijd.

 

JBC, dat in eigen land al sinds de jaren 1990 de exclusieve rechten op de Studio 100-kledij bezit, ziet in de start van de talentenjacht die zowel in Vlaanderen (VTM) als Nederland (SBS6) wordt uitgezonden de uitgelezen kans om de hype die rond dat programma kan ontstaan, te verzilveren. "In maart, toen Studio 100 aankondigde dat de talentenjacht er kwam, zijn we in actie geschoten", zegt Bart Claes.

 

"Zeker toen bleek dat de rechten voor Studio 100-kleding in Nederland vrijkwamen. Dit is een unieke kans om ons merk in de kijker te zetten: kinderen en hun ouders, die samen naar het tv-programma kijken, zijn onze doelgroep. Het momentum om naar Nederland te trekken is er nu, en niet over een jaar", aldus Claes. Er komt op beide zenders ook een grote reclamecampagne.

 

De groep heeft naar eigen zeggen kosten noch moeite gespaard om de webshop snel operationeel te krijgen. "We doen er alles aan om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Zo wordt de logistiek van onze webwinkels verzorgd door het grote Nederlandse bedrijf Docdata, dat voldoende capaciteit heeft." Uiteindelijk werd zelfs de voor augustus geplande vernieuwing van de Duitse webshop naar een latere datum verschoven: die zal nu pas op 20 september van start gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.