Kapellen heeft virtueel shoppingcenter

Kapellen heeft virtueel shoppingcenter

Kapellen heeft sinds kort een virtueel shoppingcenter, waar alle winkels uit de gemeente een eigen etalage kunnen inrichten als ze dat willen. Andere gemeenten tonen ondertussen ook al interesse voor het concept.

Goedkope zichtbaarheid

Het virtuele shoppingcenter is een idee van Tom Hoffman, die het eerst al eens op nationaal gebied uitwerkte. Unizo stelde hem daarna voor om het ook lokaal uit te testen. Het shoppingcenter is opgebouwd als een toren, waarin elke winkel uit Kapellen een eigen 'etalage' kan maken. Consumenten kunnen dan op die etalages klikken, om zo door te gaan naar de website van het bedrijf in kwestie.

 

Momenteel is het nog niet de bedoeling dat bedrijven de website gebruiken als een webshop. Het is vooral de bedoeling om zichtbaarheid te creëren. Dat kost ze maximaal vijftig euro per jaar. Bezoekers kunnen ook hun eigen profiel maken, om zo snel aan hun favoriete links te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top