Kapellen heeft virtueel shoppingcenter

Kapellen heeft virtueel shoppingcenter

Kapellen heeft sinds kort een virtueel shoppingcenter, waar alle winkels uit de gemeente een eigen etalage kunnen inrichten als ze dat willen. Andere gemeenten tonen ondertussen ook al interesse voor het concept.

Goedkope zichtbaarheid

Het virtuele shoppingcenter is een idee van Tom Hoffman, die het eerst al eens op nationaal gebied uitwerkte. Unizo stelde hem daarna voor om het ook lokaal uit te testen. Het shoppingcenter is opgebouwd als een toren, waarin elke winkel uit Kapellen een eigen 'etalage' kan maken. Consumenten kunnen dan op die etalages klikken, om zo door te gaan naar de website van het bedrijf in kwestie.

 

Momenteel is het nog niet de bedoeling dat bedrijven de website gebruiken als een webshop. Het is vooral de bedoeling om zichtbaarheid te creëren. Dat kost ze maximaal vijftig euro per jaar. Bezoekers kunnen ook hun eigen profiel maken, om zo snel aan hun favoriete links te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top