Kapellen heeft virtueel shoppingcenter | RetailDetail

Kapellen heeft virtueel shoppingcenter

Kapellen heeft virtueel shoppingcenter

Kapellen heeft sinds kort een virtueel shoppingcenter, waar alle winkels uit de gemeente een eigen etalage kunnen inrichten als ze dat willen. Andere gemeenten tonen ondertussen ook al interesse voor het concept.

Goedkope zichtbaarheid

Het virtuele shoppingcenter is een idee van Tom Hoffman, die het eerst al eens op nationaal gebied uitwerkte. Unizo stelde hem daarna voor om het ook lokaal uit te testen. Het shoppingcenter is opgebouwd als een toren, waarin elke winkel uit Kapellen een eigen 'etalage' kan maken. Consumenten kunnen dan op die etalages klikken, om zo door te gaan naar de website van het bedrijf in kwestie.

 

Momenteel is het nog niet de bedoeling dat bedrijven de website gebruiken als een webshop. Het is vooral de bedoeling om zichtbaarheid te creëren. Dat kost ze maximaal vijftig euro per jaar. Bezoekers kunnen ook hun eigen profiel maken, om zo snel aan hun favoriete links te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top