Keep lanceert universeel winkelwagentje | RetailDetail

Keep lanceert universeel winkelwagentje

Keep lanceert universeel winkelwagentje

De Amerikaanse modesite Keep heeft een winkelwagentje gelanceerd dat over de grenzen van online winkels werkt. Zo kunnen klanten eerst alles bij elkaar zoeken, om dan in één keer af te rekenen.

Mobiele checkout vereenvoudigen

Een belangrijke reden voor de ontwikkeling van dit winkelwagentje is de afrekening op mobiele apparaten. "Vandaag werkt de mobiele checkout verschrikkelijk wanneer je wil afrekenen bij een winkel, en is het ondraaglijk als je bij verschillende winkels wil kopen", zegt Keep-president MaryAnn Bekkedahl. Volgens haar blijven mobiele aankopen nu onder hun volledige potentieel, omdat consumenten niet willen werken met het huidige systeem. 

 

Bij aankopen via dat winkelwagentje werkt Keep als een soort tussenpersoon: de klant kan op de website van Keep producten bestellen bij verschillende webwinkels. Wanneer hij dan op afrekenen klikt, koopt Keep als het ware alle producten bij de verschillende webwinkels en presenteert het de klant met een eenvoudige checkout. Zo moet die zich niet aanmelden bij de verschillende webwinkels en moet hij ook geen verschillende betalingen uitvoeren.

 

Het systeem van Keep zit momenteel nog in een bètafase en wordt dus nog getest door een kleinere groep gebruikers. Als alles volgens plan loopt, dan zal het winkelwagentje later dit jaar volledig uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.