Keep lanceert universeel winkelwagentje

Keep lanceert universeel winkelwagentje

De Amerikaanse modesite Keep heeft een winkelwagentje gelanceerd dat over de grenzen van online winkels werkt. Zo kunnen klanten eerst alles bij elkaar zoeken, om dan in één keer af te rekenen.

Mobiele checkout vereenvoudigen

Een belangrijke reden voor de ontwikkeling van dit winkelwagentje is de afrekening op mobiele apparaten. "Vandaag werkt de mobiele checkout verschrikkelijk wanneer je wil afrekenen bij een winkel, en is het ondraaglijk als je bij verschillende winkels wil kopen", zegt Keep-president MaryAnn Bekkedahl. Volgens haar blijven mobiele aankopen nu onder hun volledige potentieel, omdat consumenten niet willen werken met het huidige systeem. 

 

Bij aankopen via dat winkelwagentje werkt Keep als een soort tussenpersoon: de klant kan op de website van Keep producten bestellen bij verschillende webwinkels. Wanneer hij dan op afrekenen klikt, koopt Keep als het ware alle producten bij de verschillende webwinkels en presenteert het de klant met een eenvoudige checkout. Zo moet die zich niet aanmelden bij de verschillende webwinkels en moet hij ook geen verschillende betalingen uitvoeren.

 

Het systeem van Keep zit momenteel nog in een bètafase en wordt dus nog getest door een kleinere groep gebruikers. Als alles volgens plan loopt, dan zal het winkelwagentje later dit jaar volledig uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top