Kering start nieuwe online winkels voor zijn modemerken | RetailDetail

Kering start nieuwe online winkels voor zijn modemerken

Kering start nieuwe online winkels voor zijn modemerken

De Franse luxegroep Kering, het vroegere PPR, heeft nieuwe webwinkels opgezet voor zijn modemerken Stella McCartney, Alexander McQueen en Yves Saint Laurent. Andere merken van het concern, zoals Bottega Veneta en Sergio Rossi, hadden al een online verkoopplatform.

1 miljard euro webomzet tegen 2020

Kering werkt voor de online winkels samen met het Italiaanse Yoox. Dat bedrijf is gespecialiseerd in webdesign, e-commerce en online marketing. Het staat ook in voor de verkoop die via de websites wordt gerealiseerd. De inhoudelijke invulling van de websites blijft wel in de handen van Kering.


De sterkere online aanwezigheid maakt deel uit van de plannen van Kering om tegen 2020 via de webwinkels een omzet van meer dan 1 miljard euro te realiseren.


Yoox beheerde ook al de webwinkels van een aantal andere luxemerken, zoals Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Brunello Cucinelli en Marni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.