Kering start nieuwe online winkels voor zijn modemerken

Kering start nieuwe online winkels voor zijn modemerken

De Franse luxegroep Kering, het vroegere PPR, heeft nieuwe webwinkels opgezet voor zijn modemerken Stella McCartney, Alexander McQueen en Yves Saint Laurent. Andere merken van het concern, zoals Bottega Veneta en Sergio Rossi, hadden al een online verkoopplatform.

1 miljard euro webomzet tegen 2020

Kering werkt voor de online winkels samen met het Italiaanse Yoox. Dat bedrijf is gespecialiseerd in webdesign, e-commerce en online marketing. Het staat ook in voor de verkoop die via de websites wordt gerealiseerd. De inhoudelijke invulling van de websites blijft wel in de handen van Kering.


De sterkere online aanwezigheid maakt deel uit van de plannen van Kering om tegen 2020 via de webwinkels een omzet van meer dan 1 miljard euro te realiseren.


Yoox beheerde ook al de webwinkels van een aantal andere luxemerken, zoals Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Brunello Cucinelli en Marni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top